Gå til innhold

bibsok.no -noen som vet om det koster penger å bestille bøker der? Trenger bøker nå.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De sendes jo fra andre biblioteker. Har bestilt nå, og det står dte skal komme til mitt bibliotek. Lurer på hva det koster? Trenger å få skaffet meg 8 bøker for 23/5 regelen som jeg akkurat søengte meg med på privatist skole. Men har kun 1 uke. Noen som vet hvor du kan skaffe bøker? Sliter økonomisk og klarer ikke å kjøpe dem, heller ikke brukt da prisene gjerne ligger på hele 500 pr bok. Noen som kan hjelpe meg her?

Anonymkode: 03989...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koster ingenting.  Du låner bare bøker som vanlig,  bare ikke fra ditt eget bibliotek. Du må levere de tilbake til det biblioteket du hentet de ut, også vi de bli sendt tilbake til det de kun kom fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De sendes jo fra andre biblioteker. Har bestilt nå, og det står dte skal komme til mitt bibliotek. Lurer på hva det koster? Trenger å få skaffet meg 8 bøker for 23/5 regelen som jeg akkurat søengte meg med på privatist skole. Men har kun 1 uke. Noen som vet hvor du kan skaffe bøker? Sliter økonomisk og klarer ikke å kjøpe dem, heller ikke brukt da prisene gjerne ligger på hele 500 pr bok. Noen som kan hjelpe meg her?

Det er gratis å låne på bibliotek. Om ditt bibliotek ikke har de aktuelle bøkene vil de låne de fra et annet bibliotek. 

Du kan også kjøpe billige bøker på ibok.no

Hva mener du med at du kun har en uke på deg? Det er jo mange måneder til eksamen? 

Anonymkode: 4716d...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er gratis å låne på bibliotek. Om ditt bibliotek ikke har de aktuelle bøkene vil de låne de fra et annet bibliotek. 

Du kan også kjøpe billige bøker på ibok.no

Hva mener du med at du kun har en uke på deg? Det er jo mange måneder til eksamen? 

Anonymkode: 4716d...acf

Fordi jeg skal ta kurs på privatis skole og oppstart er snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det lengste du får låne bøker fra biblioteket er vel tre måneder. Visse bøker på Fjernlån kan man kun ha i en måned før de må tilbake til sitt eget bibliotek.

Så du burde jo lete etter brukte bøker å kjøpe, dersom dette er bøker du vil trenge for flere måneder.

Anonymkode: de7c3...8ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må uansett kjøpe bøker (brukte er billigere hvis du får tak i det), i og med du normalt ikke får ikke låne lenge nok til å bruke i skolesammenheng. Men mulig å høre med biblioteket om du kan låne lenger ved en liten leie.

Å være privatist er ikke gratis, pris på både bøker og semesteravgift kan bli relativt mye.

Anonymkode: 4f4fb...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må uansett kjøpe bøker (brukte er billigere hvis du får tak i det), i og med du normalt ikke får ikke låne lenge nok til å bruke i skolesammenheng. Men mulig å høre med biblioteket om du kan låne lenger ved en liten leie.

Å være privatist er ikke gratis, pris på både bøker og semesteravgift kan bli relativt mye.

Anonymkode: 4f4fb...792

Ta bilde av sidene, konvertere til pdf, voilla! Boka gratis tilgjengelig på pc/tablet. Enklere blir det ikke. Jeg har gjort dette i snart 4 år på universitetet, det har vel spart meg for anslagsvis 30-50.000 kr på pensumlitteratur. Har nok brukt kanskje til sammen en arbeidsuke eller to på all scanningen med det har gitt avkastning for å si det slik. 

Anonymkode: d2fb5...ecd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om noen stiller seg i kø på låning så kan du ikke låne de evig lenge. Anbefaler å få kjøpt bøker, sjekket ut Bookis-appen? 

Anonymkode: 98291...2af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...