AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Babyen min er snart 9 uker og skal etter planen vaksineres mot rotavirus i morgen. Har lest pakningsvedlegget, og er litt skeptisk med hensyn til birvikninger i form av oppkast, diaré, magevondt og tarmslyng. Jeg er ingen vaksinemotstander og har fulgt barnevaksineprogrammet på mine to tidligere barn (før rotavirus ble innført). Babyen vår har allerede mye magevondt grunnet stramt tungebånd og stivhet i rygg (blir behandlet), så jeg synes det er vanskelig å påføre babyen ytterligere med smerter... Dere som har barn som har tatt rotavirus vaksinen, fikk de bivirkninger? Anonymkode: 676b7...e57 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Mindre bivirkninger. Har også hatt barn. Ed rotavirus og det er ikke å anbefale. Anonymkode: f08d6...a54
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 2 stk. Ingen bivirkninger utenom litt løs avføring i en bleie hos det ene barnet. Anonymkode: 59f0b...153
Sunshineyellow Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Min første fikk magevondt og diaré. Nr 2 droppet vi den. Leste at mange ikke anbefaler den. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 Vår baby hadde kolikk som ble mye verre etter den vaksinen, skrek og var urolig nesten hele døgnet i flere dager og hadde grønne bæsjebleier. Gav ikke dose nr to av den. Jeg er ingen vaksinemotstander, men kommer ikke til å la mine fremtidige barn få den vaksinen dersom de er ett snev av urolige fra før eller har andre plager. Rotavirus er ikke farlig under norske forhold, men den mest vanlige årsaken til sykehusinnleggelser hos spedbarn. Man ønsker jo hverken å få viruset eller evt å spre det videre, men den bitte lille risikoen er jeg villig til å ta når barnet mitt ble så plaget av vaksinen. Anonymkode: 4e5df...8b0
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 Barnet til venninnen min ble visst veldig dårlig. Sa hun. Anonymkode: f940a...ee6 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 4-åringen min tok rotavirus-vaksinen som baby. Han slapp unna en heftig omgangssyke for et par år siden. Vi var helt slått ut, mens han var i topp form. Den vaksinen har svært god effekt tror jeg! Kan ikke huske at han fikk noen spesielle bivirkninger etter at han tok den, mulig han var litt slakk. Anonymkode: 83a7d...f73 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 Ville ikke sjanse på å ikke ta den. Rotavirus vaksinen har bidratt til at sykehusinnleggelser av babyer er halvert! Anonymkode: 4da27...107 12
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 Min fikk kun litt løs mage. Varte i 2 dager. Anonymkode: 4da27...107
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 Min hadde kolikk som akkurat var blitt bedre, men ble verre igjen i tre døgn etter vaksinen. Slitsomt for oss og vondt for babyen, men det var nok verdt det. Anonymkode: 79433...29d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 Ingen bivirkninger hos min Anonymkode: e7efd...ff6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 Jeg tipper du får flere svar av folk som har hatt bivirkninger, enn de som ikke har. Anonymkode: e7efd...ff6 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 Merket ingenting forandring på min baby. Som også hadde kolikk. Skal ta den på neste baby også Anonymkode: 91aca...055 1
MFO Skrevet 6. januar 2021 #14 Skrevet 6. januar 2021 Min bebis reagerte veldig på denne. Vanligvis en megen fornøyd kar, men var så misfornøyd fra den ettermiddagen vi tok vaksinen og ca en uke etter. Spiste nesten ikke de første 2-3 dagene. Sov også mye mer enn vanlig. Jeg har to barn til som også tok denne som baby, men kan ikke huske at de reagerte på den🤷♀️ Uansett, vi har aldri hatt omgangssyke i hus. Selv med småbarn i hus de siste 6 årene. Tenker det kan ha en sammenheng med vaksinen. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #15 Skrevet 6. januar 2021 Ingen av mine barn reagerte på denne vaksinen. Syntes det var verdt å ta den- det viruset er noe dritt og kan ta hardt på for de minste. Anonymkode: 68d44...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #16 Skrevet 6. januar 2021 Første vaksinen han tok så bæsjet han hele tiden til og med dagen etterpå.. Men med så små så er det gjerne slik uansett... Men humøret var fint, ingen mageknip eller noe å kvi seg til. Dose nr 2 merket vi ingenting til. Da fekk han jo flere vaksiner, men det gav iklr utslag i at han taklrt rotavaksinen dårligere 😊 Anonymkode: 1dada...eb5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #17 Skrevet 6. januar 2021 Første baby merket vi ingenting på. Nr. to nå gråt og gråt og var urolig hele ettermiddagen etter første vaksinedose, men det kan like gjerne ha vært en etterreaksjon på at hun syntes det var skummelt på helsestasjonen og at hun egentlig var veldig trøtt da vi var der og det ble kluss med søvnen den dagen. Hun hadde ikke noen fysiske reaksjoner som vi la merke til. Anonymkode: 24bef...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #18 Skrevet 6. januar 2021 Min er 7 uker og tok nr 1 for 2 dager siden. Merket han prompet mye samme kveld og har bæsjet mer enn normalt siden da (og litt irritabel, vil ha pupp oftere enn normalt) men virker som det begynner å avta nå. Var ikke de store bivirkningene foreløpig. Anonymkode: dbea2...672 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #19 Skrevet 6. januar 2021 Husker ikke med første men ettersom jeg ikke husker var det nok ikke så ille. Andre gråt i en times tid og hadde et par veldig løse bleier, ellers ingenting. Anonymkode: 1a188...96f
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #20 Skrevet 6. januar 2021 Min baby hadde kolikk, ingen økt skriking men fikk diare i eit døgn. Anonymkode: 10e69...14a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå