Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 37(37+0) og dette er mitt første svangerskap. 

Og nå er jeg fryktelig lei! 

Det begynte å slutten av uke 35 med masse nedpress, murringer og stikking i underlivet. 

Og det blir bare verre og verre. Stikkingene er så vonde at jeg vrenger meg til tider, føles ut som baby skjærer seg ut av underlivet mitt. Det føles ut som jeg sitter på baby når jeg sitter, og at baby faller ut når jeg går eller står. Murringene blir vondere og må noen ganger pustes gjennom. 

Og nå sover jeg dårlig også! Våkner hver andre time for å tisse, og da starter murringene, kynnere og nedpress også, så da bruker jeg utrolig lang tid på å sovne igjen. 

Dette må være modningstegn, vel? Kan det være at fødsel endelig er rett rundt hjørnet? 

Jeg gjør ikke annet enn å drømme om at fødsel har startet, og blir ufattelig skuffet når jeg våkner uten at vannet har gått eller jeg har rier.

Jeg orker ikke å gå med disse smertene/ubehaget i tre+ uker til....... 

Anonymkode: ff0b4...00f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Modningstegn er det jo, men det varierer jo veldig fra person til person hvor lenge og hvor plagsomme modningstegn man har. Jeg hadde slikt du beskriver bare i noen få dager før fødselen startet, mens jeg vet at andre har det i ukesvis. 

Anonymkode: e6703...651

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok tegn på at det nærmer seg, og stikkingen kan være at babyens hode presser på noen nerver der nede. Det ble bedre da hodet festet seg for meg første gang (andre gang festet det seg ikke før rett før fødsel). 

Det kan ta tid enda, dessverre. Jeg gikk rundt akkurat som deg i fjor på denne tiden, og tenkte at nå må virkelig den babyen komme. Hun kom i uke 40+4 i slutten av januar. Jeg hadde noe som minnet om de første riene fra første fødsel som kom og gikk, og jeg holdt på å gå ut av mitt gode skinn. Men i første svangerskap var de samme smertene, som jeg måtte puste meg gjennom, starten på fødselen og babyen kom 5 timer senere. Så det kan det også være. Det som hjalp meg var å hele tiden tenke at på denne tiden neste uke kan det hende babyen er født, eller på de verste dagene, i natt kan det godt hende vannet går eller at jeg våkner av rier. 

Masse lykke til med siste innspurt og fødsel!

Anonymkode: 20e1a...91e

AnonymBruker
Skrevet

Du føder i nær framtid uansett. De fleste går med slike tegn de siste ukene før fødsel. Vil anbefale deg å innstille deg på å gå til termin, for hvis ikke blir disse ukene fryyyyktelig lange(snakker av erfaring). Gå masse tur, sov masse på dagen og prøv å prioriter ting du liker å gjøre. Det hjelper! Lykke til

Anonymkode: b34d7...823

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Modningstegn er det jo, men det varierer jo veldig fra person til person hvor lenge og hvor plagsomme modningstegn man har. Jeg hadde slikt du beskriver bare i noen få dager før fødselen startet, mens jeg vet at andre har det i ukesvis. 

Anonymkode: e6703...651

Får håpe lille kommer iløpet av noen få dager da, siden disse plagene bare blir verre og verre.....

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nok tegn på at det nærmer seg, og stikkingen kan være at babyens hode presser på noen nerver der nede. Det ble bedre da hodet festet seg for meg første gang (andre gang festet det seg ikke før rett før fødsel). 

Det kan ta tid enda, dessverre. Jeg gikk rundt akkurat som deg i fjor på denne tiden, og tenkte at nå må virkelig den babyen komme. Hun kom i uke 40+4 i slutten av januar. Jeg hadde noe som minnet om de første riene fra første fødsel som kom og gikk, og jeg holdt på å gå ut av mitt gode skinn. Men i første svangerskap var de samme smertene, som jeg måtte puste meg gjennom, starten på fødselen og babyen kom 5 timer senere. Så det kan det også være. Det som hjalp meg var å hele tiden tenke at på denne tiden neste uke kan det hende babyen er født, eller på de verste dagene, i natt kan det godt hende vannet går eller at jeg våkner av rier. 

Masse lykke til med siste innspurt og fødsel!

Anonymkode: 20e1a...91e

Hodet var festet 35+5, så at det blir bedre har jeg ingen håp om. 

Jeg går å tenker på at innen 5 uker uansett pokker så er baby her, og det er jo en trøst. Men når plagene er på det verste, så hjelper ikke det stort heller, hehe. 

Tusen takk! 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du føder i nær framtid uansett. De fleste går med slike tegn de siste ukene før fødsel. Vil anbefale deg å innstille deg på å gå til termin, for hvis ikke blir disse ukene fryyyyktelig lange(snakker av erfaring). Gå masse tur, sov masse på dagen og prøv å prioriter ting du liker å gjøre. Det hjelper! Lykke til

Anonymkode: b34d7...823

Jeg har gått å "ventet" siden uke 33 pga svangerskapsforgiftning, så det har allerede.vært lange uker. Blir fortalt hver uke at neste uke er nok baby her... Så er vel kanskje derfor jeg er ekstra utålmodig. 

Jeg prøver å sove, strikke, bake og nyte, så må jeg bare vri om hodet og ikke høre på jordmor og føden om at jeg blir satt igang "når som helst". 

Tusen takk! 

Ts

Anonymkode: ff0b4...00f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...