AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Barnet vårt på 2.5 år har blitt veeeldig glad i å pelle nese. Vi sier jo Æsj og Ikke gjør sånn men han "glemmer" seg hele tiden og minuttet etterpå graver han etter gull igjen.. Vi forklarer han at han kan bli sår å blø (noe som allerede har skjedd 2 ganger) og vi viser han at han kan klø på nesa med selve hånda om det klør i nesa om dere skjønner. Men nei. Pelle nese er visst det morsomste. Bare overse eller fortsette å påpeke at han ikke skal gjøre dette? Det er jo i og for seg ikke noe problem men det ser jo ikke helt bra ut med barn som står med fingeren i nesa til enhver tid 😜 Anonymkode: 77ba9...5ff
lillehavfruen Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 (endret) Jeg ville bare oversett det en periode, og sett hvordan det utvikler seg. Om han nettopp har oppdaget nesa si, vil jeg tro den blir mindre spennende med tiden. Når han blir litt større og evt fortsetter med det, så ville jeg konsekvent tatt han på badet for å vaske henderne etterpå. Forklart at man må vaske henda etter man har hatt fingeren i nesa, for man kan gjøre andre syke hvis man tar på ting. Eller å be han selv gå å vaske henda etter han har tatt seg i nesa, om han klarer dette på egenhånd. Da blir det forhåpentligvis litt mindre gøy å pille seg i nesa. Endret 6. januar 2021 av lillehavfruen
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Overse, så går det over 🙂 Min gjorde også det på den alderen, men det gikk fort over. Anonymkode: cf1bc...6b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå