Gå til innhold

Lever i et fengsel i hodet mitt - hvordan formidle det til psykiater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever i et fengsel i hodet mitt, og har tvangstanker om at jeg ikke har lov til noe. Klarer ingenting fordi jeg føler at alle er sinte og sure på meg, ingen unner meg noe og ingen vil meg vel. Jeg har prøvd å studere og å jobbe uten hell. Blir alltid sykmeldt fra jobb og klarer ikke fullføre studier pga negative tanker. Har også store problemer med å forholde meg til andre mennesker. Om folk kommer med en negativ, dum kommentar henger jeg meg helt opp i den, og jeg føler nesten at jeg ikke har lov til å puste noen ganger. Føler meg så fortvila over situasjonen min, men også forvirra og at jeg ikke klarer å forstå meg selv. Har også mye skyldfølelse og dårlig samvittighet og veldig dårlig selvtillit. Føler meg som verdens styggeste og at jeg har null verdi og ikke er bra nok og ikke fortjener noenting. 

Føler meg desperat etter hjelp og svar på hva som er galt med meg.

Ja, det er meg som er 39 år og 40 og 4 mnd. 

Anonymkode: dcac6...2d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier akkuratt det du skriver i innlegget ditt.

Anonymkode: 87e65...707

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du sier akkuratt det du skriver i innlegget ditt.

Anonymkode: 87e65...707

Høres jeg gal ut? Er så redd for at jeg skal bli innlagt. Dessuten har jeg en katt som jeg må ta meg av. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres jeg gal ut? Er så redd for at jeg skal bli innlagt. Dessuten har jeg en katt som jeg må ta meg av. 

Skal mye meir til å bli innlagt. Det er først når du er fare for deg selv eller andre, eventuelt har mistet kontakt med virkeligheten. Hører stemmer, ser ting som ikke er der, er manisk eller liknende.

Anonymkode: 8fd0b...62d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du blir jo ikke tvangsinnlagt, innlegging er stort sett frivillig. Med mindre du er en fare for folk, det er du vel ikke?

Vet du innerst inne at tankene dine ikke stemmer med virkeligheten? Vet du at du egentlig får lov til alt det du føler du ikke får lov til?

Anonymkode: 5848d...50b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enda en tråd om dette, hvor mange må du legge ut for å få de svarene du ønsker. Du har fått mange gode råd tidligere. Det er nok ingen her inne som kan rydde opp i hodet ditt, det må noen som har det som jobb hjelpe deg med.

Anonymkode: e8d71...be9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare si akkurat det du skriver her.

Anonymkode: fc7bf...7a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg lever i et fengsel i hodet mitt, og har tvangstanker om at jeg ikke har lov til noe. Klarer ingenting fordi jeg føler at alle er sinte og sure på meg, ingen unner meg noe og ingen vil meg vel. Jeg har prøvd å studere og å jobbe uten hell. Blir alltid sykmeldt fra jobb og klarer ikke fullføre studier pga negative tanker. Har også store problemer med å forholde meg til andre mennesker. Om folk kommer med en negativ, dum kommentar henger jeg meg helt opp i den, og jeg føler nesten at jeg ikke har lov til å puste noen ganger. Føler meg så fortvila over situasjonen min, men også forvirra og at jeg ikke klarer å forstå meg selv. Har også mye skyldfølelse og dårlig samvittighet og veldig dårlig selvtillit. Føler meg som verdens styggeste og at jeg har null verdi og ikke er bra nok og ikke fortjener noenting. 

Føler meg desperat etter hjelp og svar på hva som er galt med meg.

Ja, det er meg som er 39 år og 40 og 4 mnd. 

Nå skal jeg gi deg en tvangstanke. Den må du etterleve ellers går det skikkelig dårlig med deg. :

Du skal si til deg selv:  «jeg har kun lov til å tenke gode tanker om meg selv. Dersom jeg tenker en negativ tanke om meg selv må jeg skrive ned tre gode ting om meg selv og sende det på Sms til meg selv. «

Dette er en regel som ikke kan brytes

Anonymkode: 85b47...d20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå skal jeg gi deg en tvangstanke. Den må du etterleve ellers går det skikkelig dårlig med deg. :

Du skal si til deg selv:  «jeg har kun lov til å tenke gode tanker om meg selv. Dersom jeg tenker en negativ tanke om meg selv må jeg skrive ned tre gode ting om meg selv og sende det på Sms til meg selv. «

Dette er en regel som ikke kan brytes

Vet ikke om jeg har lov til å tenke godt om meg selv... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enda en tråd om dette, hvor mange må du legge ut for å få de svarene du ønsker. Du har fått mange gode råd tidligere. Det er nok ingen her inne som kan rydde opp i hodet ditt, det må noen som har det som jobb hjelpe deg med.

Ja, jeg går til en psykiater nå... Er så redd for at jeg ikke skal klare å formidle alt det viktige. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du blir jo ikke tvangsinnlagt, innlegging er stort sett frivillig. Med mindre du er en fare for folk, det er du vel ikke?

Vet du innerst inne at tankene dine ikke stemmer med virkeligheten? Vet du at du egentlig får lov til alt det du føler du ikke får lov til?

Anonymkode: 5848d...50b

Nei, jeg er bare farlig for meg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skal mye meir til å bli innlagt. Det er først når du er fare for deg selv eller andre, eventuelt har mistet kontakt med virkeligheten. Hører stemmer, ser ting som ikke er der, er manisk eller liknende.

Anonymkode: 8fd0b...62d

Da slipper jeg vel å bli innlagt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen andre som har opplevd lignende som meg? 

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt en vanskelig oppvekst? 

Anonymkode: d2423...a6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vet ikke om jeg har lov til å tenke godt om meg selv... 

Hørte du ikke hva jeg så? Du har ikke bare lov, men plikt til å tenke godt om deg selv!

Gjør som jeg sier!

Ferdig med det !

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2021 den 10.09):

MÅ du virkelig skrive noe sånt? 

Anonymkode: ed7d0...d94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...