Gå til innhold

Måtte avbestille time hos spesialist pga koronatest. Må jeg betale fullt avbestillingsgebyr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har time hos en spesialist i dag. Jeg har nettopp avbestilt den. Har hatt litt irritasjon i halsen de siste dagene som like gjerne kunne ha vært allergi. Fikk sent i går litt vondt i halsen. Vanligvis så hadde jeg dratt til denne timen og også jobb. På grunn av korona må jeg holde meg hjemme. Har bestilt time for koronatest. 

Jeg vet at det er slik at når du avbestiller en time på kort varsel så ilegges du et gebyr. Noen som vet hvordan det er nå? 

Anonymkode: b0368...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har avbestilt i hvertfall 20 spesialisttimer de siste månedene pga feber, forkjølelsessymptomer, karantene pga koronasyke nærkontakter osv, alt i påvente av koronatester. Ikke en eneste gang har jeg tenkt tanken at jeg skal betale; det er jo ikke på mitt initiativ jeg avbestiller, det er på oppfordring fra helsedirektoratet, regjeringen, FHI og helseforetakene. Jeg skjønner jo at det blir dyrt for helseforetakene og hadde jeg fått en giro hadde jeg kanskje til og med vurdert å betale den. Men tanken har som sagt ikke engang streifet meg, og siden jeg ikke har hørt noe angående betaling fra noen av dem, antar jeg de heller ikke mener at jeg skal betale. 

Anonymkode: 3d27c...e31

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått på timer selv om jeg har hatt symptomer

Anonymkode: e7dc6...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har time hos en spesialist i dag. Jeg har nettopp avbestilt den. Har hatt litt irritasjon i halsen de siste dagene som like gjerne kunne ha vært allergi. Fikk sent i går litt vondt i halsen. Vanligvis så hadde jeg dratt til denne timen og også jobb. På grunn av korona må jeg holde meg hjemme. Har bestilt time for koronatest. 

Jeg vet at det er slik at når du avbestiller en time på kort varsel så ilegges du et gebyr. Noen som vet hvordan det er nå? 

Man mest sannsynlig ikke korona bare av litt halsvondt altså. Har du korona ville man vel merket det skikkelig tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det mener jeg er uansvarlig. Vi må alle gjøre vårt.

Dette er en viktig time for meg. Skulle ha hatt den på våren i fjor. Allikevel er det mitt ansvar å kansellere når jeg skjønner jeg må testes for korona.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man mest sannsynlig ikke korona bare av litt halsvondt altså. Har du korona ville man vel merket det skikkelig tenker jeg

Og på grunn av sånne som dere kommer vi til å måtte stenge ned hele landet. Er det virkelig ikke mulig å ha det minste ansvarsfølelse? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og på grunn av sånne som dere kommer vi til å måtte stenge ned hele landet. Er det virkelig ikke mulig å ha det minste ansvarsfølelse? 

Det er de som reiser som har mest av skylda for corona spredning...

Anonymkode: 73a43...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på spesialisten. De kan ta gebyr eller de kan velge å ikke ta det. Er det offentlig er det godt mulig de dropper gebyret. 

Anonymkode: cea9c...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Kjempe fint! Sånne idioter som deg som gjør vi havner i karantene. Tenk om du smitter noen som er på jobb og smitter videre og deretter dreper noen? Håper du blir oppdaget og får en klekkelig bot

Anonymkode: 3196d...4b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har avbestilt kjøretimer på etter avbestillingsfristen pga. Korona-symptomer.

De takket meg for at jeg ikke møtte opp til timen, og jeg fikk aldri noen faktura.

Regner med at de som driver næring (på ulike felt) får dekket slike tap av det offentlige.

Anonymkode: 4565b...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har avbestilt i hvertfall 20 spesialisttimer de siste månedene pga feber, forkjølelsessymptomer, karantene pga koronasyke nærkontakter osv, alt i påvente av koronatester. Ikke en eneste gang har jeg tenkt tanken at jeg skal betale; det er jo ikke på mitt initiativ jeg avbestiller, det er på oppfordring fra helsedirektoratet, regjeringen, FHI og helseforetakene. Jeg skjønner jo at det blir dyrt for helseforetakene og hadde jeg fått en giro hadde jeg kanskje til og med vurdert å betale den. Men tanken har som sagt ikke engang streifet meg, og siden jeg ikke har hørt noe angående betaling fra noen av dem, antar jeg de heller ikke mener at jeg skal betale. 

Gjelder ikke 24 timers avbestilling uansett? 

Anonymkode: 6f026...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjelder ikke 24 timers avbestilling uansett? 

Anonymkode: 6f026...f53

Tydeligvis ikke, jeg har ikke fått noen giro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. 

Jeg har foreløpig ikke fått noe krav. Kun en sms om ny time. Avbestillingen ble også sendt som sms i natt. Dette er en spesialist som har avtale med Helfo.

Skal prøve å få oppdatert denne tråden når jeg har vært på timen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...