Shine21 Skrevet 11. august 2005 #1 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har endel poteter igjen fra middagen igår, å tenkte å lage en potetstappe av disse...Noen forslag til hva jeg kan ha til??? Er liksom så kjedelig å bare ha pølser til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 11. august 2005 #2 Del Skrevet 11. august 2005 Du kan egentlig ha hva som helst til potetstappe, i alle fall hva som helst av kjøtt. Også kan du også skjære opp bacon og løk og steke begge deler og ha det over potetstappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shine21 Skrevet 11. august 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 11. august 2005 hmm...! oki! kylling filet??? går det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 11. august 2005 #4 Del Skrevet 11. august 2005 Det går bra! Er spesielt godt hvis du har saus til. Nam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shine21 Skrevet 11. august 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 11. august 2005 jaa=) åssen saus???? (mas mas..hihi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 11. august 2005 #6 Del Skrevet 11. august 2005 Chanpinongsaus er min favoritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 11. august 2005 #7 Del Skrevet 11. august 2005 Syns den Bretagne kyllingsausen er god til potetstappe og kylling er namnam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shine21 Skrevet 11. august 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 11. august 2005 Chanpinongsaus er min favoritt ← Ja det er knall godt!! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shine21 Skrevet 11. august 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 11. august 2005 Syns den Bretagne kyllingsausen er god til potetstappe og kylling er namnam ← Den er å goood! står mellom di to da! =) nå blir det god middag;) jippi=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. august 2005 #10 Del Skrevet 11. august 2005 Hva med å lage brennende kjærlighet? Bland revet ost eller karri (eller ingenting) potetmosen, bre utover en tallerken. Dryss over mais, stekt løk, stekt bacon og stekt sopp. Enkelt og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #11 Del Skrevet 11. august 2005 Hva med å lage brennende kjærlighet? Bland revet ost eller karri (eller ingenting) potetmosen, bre utover en tallerken. Dryss over mais, stekt løk, stekt bacon og stekt sopp. Enkelt og godt. ← I min variant pleier jeg ha stappen i en ildfast form, så legge bacon, løk ++ over stappen og toppe med revet ost. Så settes det hele i steksovnen til det har blitt gjennomvarmt og osten har blitt gylden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 11. august 2005 #12 Del Skrevet 11. august 2005 Vi pleier veldig ofte å ha potetmos til stekt kylling, aller helst kyllinglår (skinn og bein = mer smak ). Marinerer kyllingen i noen timer i friskpresset sitronsaft, hvitløk i skiver, pepper og litt olivenolje - den syrlige smaken og det sprø skinnet blir en perfekt kontrast til kremet potemos! Ang. saus: Hvis du putter noen godsaker ekstra i potetmosen - masse frisk basilikum eller andre friske urter, hvitløk, vårløk, hakkede soltørkede tomater, hakkede oliven, revet parmesan, kapers... - så trenger du ikke saus. Det er det beste med hele potetmosen, synes jeg. Et litt mer hverdagslig potetmosfølge kan være en god, kraftig tomatbasert gryte med kjøttdeig, feks noe bolognese- (ha også bacon i!) eller stroganoffaktig. Og så passer potetmos (gjerne med urter og soltørkede tomater) selvsagt også godt til fisk, særlig stekt eller grillet laks, synes jeg. Godt med en grønn salat med vinaigrette i tillegg og noen sitronbåter, så blir saus overflødig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shine21 Skrevet 11. august 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 11. august 2005 hmm! ikke så dumt! blir mye god mat på meg fremover ser jeg=))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid78 Skrevet 11. august 2005 #14 Del Skrevet 11. august 2005 Du kan ha alt fra burgere til pølser ved siden. Eller hva med å prøve brokkolikroketter fra helsekosten? De er utrolig gode, spesielt hvis du har en liten salat ved siden og. Eller har jeg en form jeg bruker mye. Koker makaroni, og steker pølsebiter, Blander sammen med potetstappen. Ha over i ildfast form, legg ost på toppen, og strø litt oregano ellr pizzakrydder over. Sett i ovnen til osten er smeltet. Alle her digger den formen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mat! Skrevet 11. august 2005 #15 Del Skrevet 11. august 2005 Lag hakkespettmat! Legg mosen i form, og ha røkte kjøttpølser, minimais, gressløk og tomatbønner. Gratiner med ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. august 2005 #16 Del Skrevet 11. august 2005 Eller kjøttboller! Krydre potetmosen med salt og pepper, tilsett pesto, soltørkede tomater og masse kvernet parmesan. Ikke dumt i det hele tatt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydukke Anna Skrevet 11. august 2005 #17 Del Skrevet 11. august 2005 Og hvis du lager potetmosen med litt mindre melk og tilsetter litt presset sitronsaft og hakket dill blir det veeeldig godt sammen med stekt eller ovnsbakt fisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 12. august 2005 #18 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg har flere ganger fått servert potetstappe til finnbiff. Har ikke oppskriften på det, men tror det står på pakken hvis du kjøper reinsdyrskav. Forøvrig kan man vel servere potetstappe til det meste. Blir jo bare en litt annen vri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 12. august 2005 #19 Del Skrevet 12. august 2005 Bogskinke i ca 1/2 cm tykke skiver "settes" på fat. Ha ananasbiter oppå og revet ost. Sprøyt/ha kuler med potetmos rundt. Dette gratineres i ovnen. KJEMPEGODT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå