AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 OBS!!! LANGT INNLEGG!!!! Hei. Jeg har fått plass i desentralisert sykepleierutdanning i vår 2021. Da fikk vi tilbud i den 31. desember og har selvfølgelig takket ja til tilbudet. Jeg har sykepleier utdanning fra hjemlandet mitt. Kriteriet for å komme inn på skolen er at vi bør ha: B2 i norsk (Bergenstest) Mange av oss tar flere år før vi består prøven og tenk på hvor mange tusen kroner vi har brukt på dette. Vedtak fra helsedirektoratet som viser avslag og mangler 60 studiepoeng i studiet (Slik at vi slipper å gå 4 år i studiet/180 studiepoeng) Har hatt engelsk undervisning og brukte engelsk bøker i universitet eller høyskolen vi tok utdanningen Karakter 3 eller bedre i matte (i noen land) Vitnemål, diploma på både high school og bachelors utdanning. Det er iallfall disse som er viktigst av alle kriteriene. Det varierer på hvilken land man er i fra. 04. januar er visst en skole start og i den 05. januar har vi fått en e-post som sto at det har vært en teknisk feil i systemet som har gjort at søkere har fått opp informasjon om opptak på søknadsweb etter nyttår, men denne informasjonen stemmer ikke. Vedtak om opptak eller avslag vil bli sendt via e-post og/eller som elektronisk brev i løpet av denne uken eller neste. (Det står mer i e-posten, men det er dette som er hoved melding) Nå lurer alle om vi får virkelig gått på skolen eller ikke. Dere må skjønne at vi har jobbet så hardt for å få skoleplass. All den norske undervisning vi har hatt. Det har vært så mye frem og tilbake med dette programmet siden i fjor. Det er ikke for å være negativ, men jeg synes at det burde blitt ganske sikker på at de kan tilby oss et bestemt tilbud. Med tanke på denne deprimerende korona krise nå. All den glede vi har hatt før nyttårsdag. For vi har endelig fått plass! Det var en av min lykkeligste dag ever. Akkurat nå venter jeg bare på videre svar om vi virkelig får komme inn i studiet. Andre ting er at jeg jobber 100% hver annen helg i Bemanningstjenester i en kommune. Sjefen dekker selvfølgelig ikke mitt studie. Ikke snakk om bindingstid slik at de betaler for min utdanning slik at jeg jobber hos dem i to år etter jeg er ferdig på skolen. (De hadde sagt på intervju at de ville støtte meg å gå videre på skolen, men visste ikke at de ikke støtter meg ikke økonomisk) :p Første spørsmål: De spurte om jeg skal søke 50% permisjon uten lønn. Jeg har ikke bestemt meg ennå, men med tanke på at jeg har en 10 måne gammel baby hjemme og at vi har nettopp kjøpt hus i fjor så blir det tøft for meg å jobbe fult. Jeg har vurdert å søke lånekassen også men kan man bare søke en gang på lånekasse i hele studiet? Andre spørsmål: Jeg sendte sjefen en melding om jeg kunne har jobbet hver tredje helg, men sjefen mener at det ikke går an? Når det kommer til hver tredje helg, så kan de ikke endre på det i min stilling. Den er som det er satt opp etter flere timer på helg. Fordelen er at da blir det flere dager ledig i ukene og du tjener mer penger med tilleggene, mener sjefen. MEN jeg trenger jo mer fri i helgene, for mannen er hjemme og kan passe min sønn. Sitter forvirret og vet ikke helt hvordan jeg skal fikse dette her. Derfor er det fint om dere skriver hva dere synes? Har dere bedre forslag? Fint om dere skriver på en grei måte Anonymkode: e2e1e...ea4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå