Gå til innhold

Naboens varmepumpe bekymrer meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Naborekkehuset er utleid og jeg aner ikke hvem eier er eller hvordan jeg får kontakt m eier. Leietakerne er bortreist over lang tid. Ikke sett noen der siden nov. 
de har en varmepumpe installert, og nå som det har blitt minusgrader høres det during døgnet rundt. Det er en forferdelig støy. Høres ut som et helikopter lander inni huset deres. Forverres til de grader om natten når det blir kaldere og den kverner Ivei. 
jeg er oppriktig bekymret for om den fungerer el ikke. Mistenker at det er noe alvorlig galt m den, men aner ikke hvordan jeg skal få tak i polsk eier. 
hvor stor grunn er det til bekymring? Jeg er livredd for Brann, og tør ikke sove om natten. 
kan man ringe noen andre. Kommunen? Brannvesenet? Politiet? 

Anonymkode: 11cc4...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ringe på døra?

Anonymkode: fb45d...3bc

Eier bor ikke der selv og det står helt tomt. Det har ikke vært noen som hr bodd der siden Nov 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rekkehus så har dere kanskje et borettslag du kan kontakte? Da ville jeg evt prøvd å kontakte dem for å få dem til å kontakte den som eier huset og få skikk på varmepumpa, evt få noen til å komme og se på den eller koble den fra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker den står innstilt på lav innetemperatur, så da vil den dure og gå konstant for at den skal holde den temperaturen innendørs om det er kaldt hos dere. 

Anonymkode: 34f4d...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du ringer hvertfall ikke politiet eller brannvesenet fordi naboen har en varmepumpe som bråker, det sier seg selv. 

Anonymkode: ec572...f71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Eier bor ikke der selv og det står helt tomt. Det har ikke vært noen som hr bodd der siden Nov 

selv om ikke eier bor der nå, det er eier du må ringe. 

Anonymkode: 14070...d46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En varmepumpe bråker når det er kaldt ute, spesielt de litt eldre typene. Ingen grunn til å ringe politi eller brannvesen av den grunn. Du kan selvsagt prøve å få tak i huseier, men hva forventer du at de skal gjøre? Rive ned varmepumpa?

Anonymkode: 00444...6bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ørepropper til når det blir kaldt ute for da starter varmepumpa hos naboen. Det er skikkelig bråkete. 

Anonymkode: 01fa2...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en eldre varmepumpe på huset vårt, bråker veldig mye nå i kulda. Ikke noe farlig med det, annet enn at det er forferdelig å høre på.... 

Anonymkode: 0e6b6...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en nyere varmepumpe og den bråker endel nå som det er minus 10. 

Anonymkode: 65265...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sameiet deres har kanskje noen regler for varmepumpe og/eller lydnivå nattestid? Det har vi, og vi kan ikke bruke varmepumpe mellom kl. 23 og 06. Veldig deilig å få sove i fred og slippe during og bråk fra naboens varmepumpe.

Anonymkode: a0948...54f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 2.45):

Sameiet deres har kanskje noen regler for varmepumpe og/eller lydnivå nattestid? Det har vi, og vi kan ikke bruke varmepumpe mellom kl. 23 og 06. Veldig deilig å få sove i fred og slippe during og bråk fra naboens varmepumpe.

Er jo ikke vits å ha varmepumpe om man må skru av om natta, da går vinninga opp i spinninga🤣 Bruker mer varme på å skru av og på enn å ha på konstant. Er heldigvis ikke sånne regler i dette sameiet, hadde ikke giddet å ha varmepumpe om det var det☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 2.45):

De fleste sameier og borettslag har bestemmelser om at det skal være ro og ikke skjenerende støy etter kl 22-23 så da er det bare å sende inn klage. 
(Ellers finns det enkel måter å stoppe en varmepumpe på, uten at jeg vil oppfordre til å gjøre noe galt..) 

Anonymkode: 13c43...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...