AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Jeg har ikke smerter nå, skal trekke en visdomstann da tanna ikke har kommet helt opp og det er hull i den tanna. Er det vondt etterpå? Fra en skala til 1-10, hvor vondt er det? Varer smerten lenge? Jeg har nylig født, han er 4 mnd gammel, og jeg fullammer. Jeg tenker da på å amme om jeg får smertestillende som paralgin forte, går det fint? Anonymkode: f2d8f...56b
Bilmeknikerjenta Skrevet 10. januar 2021 #2 Skrevet 10. januar 2021 En 6/7-er, med mindre du tar smertestillende. Smertene varte ca 1 uke, eller 2 hos meg. Sjekk ut tryggmammamedisin
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #3 Skrevet 10. januar 2021 Jeg har trukket to og der var smerten 1, jeg tok ingen smertestillende. Jeg var helt overrasket over hvor lett det gikk og at jeg ikke hadde smerter. Så har jeg operert ut to og det var en helt annen historie. Da trengte jeg smertestillende i noen dager. Men om det bare er å trekke den ut, så er det som regel fort gjort og lite smertefullt etterpå. Anonymkode: ba45c...189
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #4 Skrevet 10. januar 2021 Det avhenger av hvordan rota er på din visdomstann. Jeg var heldig, det var litt småvondt den samme dagen. Dagen etterpå gikk jeg på skitur selv om tannlegen hadde bedt meg ta det med ro, det var så fint skivær. Jeg spyttet litt blod, men hadde ingen andre problemer. Dagen derpå igjen var det ingen blødning og ingen smerter. Anonymkode: d7747...681
c0ffebe4n Skrevet 10. januar 2021 #5 Skrevet 10. januar 2021 (endret) For meg var det kanskje en 2’er på skalaen. Ikke særlig vondt. ☺️ Nervøsiteten før timen var verre enn smertene etterpå og syinga var litt ubehagelig på andre tanna, da bedøvelsen gikk ut. Føltes ømt og litt sårt/kløende ut i ettertid. Fikk skikkelig hevelse! Så verre ut enn det var. Trengte ikke smertestillende. Har trekt 3 av 4 visdomstenner - ett vanlig trekk og to kirurgiske. Endret 10. januar 2021 av c0ffebe4n
cleangal Skrevet 10. januar 2021 #6 Skrevet 10. januar 2021 Smerten var 3-4 de første dagene, litt verre akkurat da bedøvelsen gikk ut. Tok vanlig Paracet, fikk ikke noe smertestillende av tannlegen.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #7 Skrevet 10. januar 2021 Den ene var en treer og trengte bare vanlig paracet i en dag eller to. Den siste jeg tok var en åtter og trengte skikkelig heavy smertestillende i en uke. Kunne ikke gape, måtte drikke gjennom sugerør, kunne ikke pusse tenner. Spiste gelenog vaniljesaus med sugerør. Så det var to vidt forskjellige opplevelser. Anonymkode: 9b453...608
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Jeg opererte ut alle mine fire ila. høsten 2020, to av gangen. Hadde samme opplegg som deg med tenner som ikke kom skikkelig ut, og det var hull i den ene. De første to var litt vonde etterpå (kanskje 6 av 10?), jeg tok smertestillende, lå for det meste i senga og brukte egenmelding fra jobb ut uka (fjernet på en onsdag, så egenmelding torsdag og fredag). Med de to neste var det ikke ille (3-4 på skalaen), jeg jobbet dagen etterpå fra hjemmekontor. Smertene var verst samme dagen når bedøvelsen gikk ut, og ebbet gradvis ut med tiden. Kan ikke svare deg ang. amming og smertestillende, men du kan kanskje høre med tannlegen? Anonymkode: be29b...339
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Her var det hull som endte med at når tanna kom mer frem falt halvparten av tanna vekk og nerven var fullt eksponert. 4 røtter, med røttene så nærme ansiktsnerven at jeg dovna bort i nedre del av ansiktet når jeg spiste. I forhold til de smertene var ikke tiden etter trekkingen ikke problematisk i det hele tatt. Fikk Ibux til smertestillende, men brukte Paracet da jeg ammer selv. Anonymkode: 933b7...5ab
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 Kanskje du kan pumpe litt i forkant sånn at du har noe liggende til den første dagen, tilfelle du får veldig vondt og må ta sterke smertestillende? Hvis det ikke er så vondt, så går det fint med paracet/ibux. Og trenger du paralgin forte så har du melk i fryseren. Anonymkode: 650ea...eb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå