Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg søkt jobber i ett år, har en nyere høyskoleutdannelse. Beklageligvis har jeg huller i cv på flere år på grunn av sykdom og jeg får ikke jobb. 

Er det mulig å få arbeid som er relevant opp mot utdannelsen i min situasjon, eller skal jeg bare være glad om jeg får en ufaglært jobb til slutt?

Anonymkode: e2c92...983

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å få praksisplass via Nav? Noen ganger kan det være en måte å komme innafor og for en arbeidsgiver å prøve deg ut. Det har jeg gjort, jobbet på praksisplass/tiltak i 3mnd og fikk midlertidig ansettelse etterpå. Håper på fast ansettelse etterhvert. Har mastergrad men var vanskelig å finne relevant jobb selv. 

Anonymkode: ce1e8...764

AnonymBruker
Skrevet

Må legge til: Ser i tråder om praksisplass/Nav her at noen har dårlige erfaringer med dette, så det fungerer ikke for alle. Men for meg har det gjort det :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Må legge til: Ser i tråder om praksisplass/Nav her at noen har dårlige erfaringer med dette, så det fungerer ikke for alle. Men for meg har det gjort det :) 

Jeg har noe av samme erfaringen, det vil si, jeg har ikke hatt praksisplass i ordets rette forstand, men fått til så jobben fikk lønnstilskudd.

Det gikk fint å få jobb selv med hull (ikke huller) i CV-en, hadde blant annet et stort opphold fra jobb, på nesten syv år, grunnet sykdom og tre år på studier.

Jeg bør nok også legge til at jeg jobber innen et yrke hvor de fleste som fullfører utdanningen får jobb uansett bakgrunn (IT-utvikling og ledelse).

Har du undersøkt om NAV har jobbspesialister der du holder til? Det kan være gull verdt!

Anonymkode: 3f56d...595

AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Men hvis du sier det er pga sykdom tror jeg mange blir skeptisk da de er redd du vil bli langtidssykemeldt med en gang det er lov. Annerledes kanskje hvis man har hatt kreft og nå er kreftfri. Eller har utført en nødvendig operasjon for å bli frisk. 

Tror det har mye å si hva man skriver i søknaden og hvordan man forklarer hullene under intervju. 

Anonymkode: b0bfb...e56

AnonymBruker
Skrevet

Ganske stort hull i cv. Jeg gikk ikke ut i praksisplass, men i arbeidsutprøving på et ønsket sted for å sjekke restarbeidsevne. Gikk gjennom et eksternt firma. Har nå fast jobb på 5. året, og en ekstrajobb ved siden. 

Anonymkode: 39371...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...