Gå til innhold

Vanskelig situasjon med samboers eks. Trenger innspill

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med min samboer i 6 år. 

Da jeg ble sammen med ham, fikk jeg ufrivillig hans ex på kjøpet. 

De hadde vært kjærester for mange år siden og det ble slutt lenge før jeg kom inn i bildet. 

Det var han som gjorde det slutt. 

De hadde mye kontakt på den tiden vi ble sammen. Hun ringte ofte og brukte min samboer som hobbypsykolog (pga hennes vanskelige barndom, hennes trøblete ekteskap med en hard mann som ikke forstod henne, og alt annet dritt som hun ble utsatt for). Det plaget meg ingenting i starten. Man må jo kunne være venner. So naive... Jeg inviterte henne til oss mange ganger da jeg syns hun var koselig og vi hadde noen felles interesser. Men hun ville ikke. Ville bare møte min kjæreste alene. 

Det tok litt tid før jeg ble klar over hennes intensjoner. Det ble etterhvert ganske påfallende at hun la seg etter min kjæreste. Hun holdt kontakten med min samboer skjult for sin ektemann. Ringte kun i bilen når hun var alene. Hun gikk over streken mange ganger da hun hintet frempå om sex, at hun hadde seksuelle fantasier om min kjæreste. Og så all denne jamringen hun drev med om hvor fælt hun hadde det etc. Private ting og detaljer fra ekteskapet som hun delte med min kjæreste. 

Jeg satte ned foten i 2017, tre år inn i forholdet vårt. Da var jeg dritt lei av at hun ringte og sendte sms til alle døgnets tider. Følte det som et veldig forstyrrende element. Nektet henne å ta kontakt med min samboer. Hun respekterte det. En stund. Så sendte hun sms til ham fra jobbtelefonen etter 1/2 år. Da sa jeg at jeg kom til å ringe hennes mann og fortelle ham alt dersom dette gjentok seg. Så ble det stille etter det. 

So... 

Nå har jeg fått meg ny jobb, men har ikke begynt ennå. Behy ner fredag denne uka. Det er på en bolig for utvikIingshemmede. I dag så jeg på vaktlista at hun står der og jeg fikk en liten reaksjon, ble kvalm og uvel. Jeg står fortsatt for det jeg har gjort og mener det er hun som har gått over streken, men jobben krever at vi samarbeider og det er jeg ikke sikker på at går så bra for oss to. 

Hvordan skal jeg forholde meg til henne når vi skal jobbe sammen? 

Anonymkode: 02fd2...cb3

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Dere samarbeider. Dersom det ikke fungerer, bytter én av dere jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Behandle henne som luft. Gjør jobben din og ikke vær personlig. Vet hvor jævlig dette må føles...har vært i lignende situasjon 🤮 Er det mulig for deg å snakke sjefen under 4 øyne ? Vinkle det at du ønsker å gjøre en best mulig jobb,,  da er jo arbeidsmiljø viktig.. Men tricky,, da det virke inn på hvordan du fremstår.  Men du virker veldig reflektert og balansert.  Noe HUN ikke synes å være... Så forhåpentligvis skygger hun banen...men tviler på det 🤔 Ville hvertfall ikke rapportert hjem til mannen i overmonn,   da gir du henne BETYDNING  😉

Anonymkode: ce70c...1d5

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for konstruktive svar. Det er vel det jeg må gjøre her, behandle henne som luft. Hun er assistent og jeg er terapeut så hun skal ikke ha en altfor stor rolle. 

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. Takk for konstruktive svar. Det er vel det jeg må gjøre her, behandle henne som luft. Hun er assistent og jeg er terapeut så hun skal ikke ha en altfor stor rolle. 

Det beste du kan gjøre er å smile og være normalt hyggelig mot henne, jeg kan garantere deg at hun nok har det vondest.med tanke på at du er den som har mannen i tillegg til at du da også har mer ansvar på jobb/er "over henne", på et vis. Kill em with kindness tenker jeg, da vil alt løse seg for deg til slutt.

Anonymkode: 80875...ef8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...