Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å få veldig langt hår (slett hår), men plages med det faktum at jeg ikke kan ha noe særlig stylingprodukter i det uten at det ser fett ut eller blir helt uhåndterlig (les: stivt). Bruker jeg ikke noe i håret så stikker det ut hår her og der og er generelt veldig elektrisk og plagsomt.

Er det noen her som har tips til produkter til langt hår? Da snakker jeg ikke om shampo eller balsam, men noe jeg kan ha i håret for å få litt orden på det. Hadde vært ok om prisen ikke var så altfor høy, og også tips om hvor jeg kan få kjøpt det (er håpløs på å leite meg fram til ting).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du prøvd med litt skum og/eller spray? hvis du kjøper en type med medium hold, trenger ikke håret bli stivt og ekkelt.

(nå så jeg at du ikke likte stiv-følelsen). Ellers kan jeg anbefale Smoothing Groomer fra Sebastian. Det er en lett lotion som ikke er fet eller klissete, og du kjenner ikke at du har den i håret. Litt dyr i innkjøp (ca 240), men varer til gjengjeld evig.

Endret av Elphaba
Skrevet

Jeg synes Potion 9 fra Sebastian er grei å bruke. Den er drøy i bruk, og det oppveier for kostbart innkjøp (var det rundt 300 kr den kostet?) Det er en slags leave in balsam/hårkur (bruk ikke for mye, da ser håret fettet ut). Den lukter deilig og gir god pleie samtidig som man får kontrollen over hårfjon.

Skrevet (endret)

Disse er mine favoritter:

Portion 9 (Sebastian)

Biosilk

Creme Elixir K-PAK (Joico)

Catwalk Fahionista Smooth & Shine (TIGI - Denne beskytter også håret mot varme fra rettetang og føner)

BedHead SmallTalk (TIGI - også fin til å definere krøller og samtidig gir volum)

BedHead AfterParty (TIGI - syns egentlig denne er best for å roe ned frizzy hår)

Monoi-olje fra Yves Rocher (lukter nydelig!)

Det meste kan du kjøpe billig fra Lookfantastic.com. Monoi-oljen fra Yvesrocher.no

:rosasmil:

Endret av Alterna
Skrevet

Har langt, stritt hår selv, og skum er det eneste som gir hold og volum hos meg uten å gjøre det fett.

Bruker Nicky Clarke volumskum, som fåes bl.a på Cubus. Koster ca 80 kr. Hårsprayen i samme serie er også veldig god.

Skrevet

Skriver under på Nicky Clarke. Voksen deres er og god til å kontrollere ville småhår, samt at den gir en nydelig glans.

Skrevet

Takk for svar! Lurer litt på i hvilke butikker/frisørsalonger produktene kan bli kjøpt?

Skrevet

Det kommer alt an på hvilke produkter du ønsker. Frisørsalongene fører ikke like merker. Vet ikke hvor du bor, men på de største kjedene har de som regel Kerastase og L`Oreal Professionnell i hvertfall.

Skrevet

Bor i Kristiansand :) Vurderer Smoothing Groomer fra Sebastian.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...