Gå til innhold

Manglende vann i kun en spring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 
Nå i kveld skjedde det noe skikkelig rart. 
Vi har to bad i huset. Et bad i første etasje og et bad i andre etasje. 
Samboeren min ropte plutselig at det ikke var noe vann i springen i badet i første etasje.
Jeg sjekket dusjen og toalettet på samme bad, det var vann i begge to. 
Sjekket deretter vannet på kjøkkenet og badet oppe, vannet fungerte alle steder. 
Testet igjen vannet i springet, men fortsatt ikke noe vann. 
Tenkte at jeg for vel ringe rørlegger i morgen, var ingen tegn til noe lekk. 

Ender med å stenge hovedkrana inn til huset i tilfelle det skulle skje noe. 
Venter 5 til 10 minutter, kommer på at jeg ikke har pusset tenner, skrur på hovedkrana igjen. Prøver for moro skyld krana som det tidligere ikke var vann i, nå kommer det plutselig vann fra den, både kaldt og varmt, renner som bare det. Det var litt sånne rar lyder med en gang jeg skrudde på krana, men tenker det bare var luft. Vannet renner nå helt fint. 

Huset er fra 70-tallet, badet er nyere, men usikker på når det er fra, vil kanskje tippe etter 2010, men usikker. Kjøpte huset i mai. 

Noen som har noe som helst peiling på hva som kan ha skjedd? 
Ville dere fortsatt ringt rørlegger i morgen? 

Skrevet

Det kan ha vært luft i systemet, men det er rart at det kun var i den ene krana? Kanskje det er en idé å ringe og snakke med en rørlegger i hvertfall, og høre om de vurderer det som en ting å se på.

Skrevet

Vannet ditt har nok frosset i fordelingen til den krana. Fikses lett med varmepistol hvis du har det eller hårføner.

Dritdyrt med rørlegger for noe så lite.

Pakk mere isolasjon rundt rørene dine så hjelper det på litt. 

Har selv hus  fra 40- tallet og hadde det problemet hver eneste gang det ble kaldt før vi fikk lagt om rørene våre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...