Gå til innhold

Hvilke studier gir størst mulighet for jobb(relevant) raskt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har generell studiekompetanse og ganske gode karakterer 

Anonymkode: c67f4...685

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Medisin. Har aldri hørt om en arbeidsledig lege. Dessuten får du masse damer som bonus.

Anonymkode: 93128...3f1

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Medisin. Har aldri hørt om en arbeidsledig lege. Dessuten får du masse damer som bonus.

Et medisinstudie kan vel ikke akkurat klassifiseres som "raskt", slik TS spør om. Ikke kommer du inn med bare "ganske gode" karakterer heller. Ikke sikkert TS er interessert i "masse damer" heller, hvis hen er heterofil kvinne eller homofil mann heller.

TS: hva mener du med "raskt"? Bachelor (3 år) eller må det være kortere?

Anonymkode: 93e4d...8c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Et medisinstudie kan vel ikke akkurat klassifiseres som "raskt", slik TS spør om. Ikke kommer du inn med bare "ganske gode" karakterer heller. Ikke sikkert TS er interessert i "masse damer" heller, hvis hen er heterofil kvinne eller homofil mann heller.

TS: hva mener du med "raskt"? Bachelor (3 år) eller må det være kortere?

Anonymkode: 93e4d...8c8

TS spør ikke om en rask utdanning. TS spør hvilken utdanning som gir jobb raskt etter at man er ferdig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er kjempevanskelig å få en jobb som lege. Du må kjenne noen for å få turnus på et sykehus i østlandsområdet, og mest sannsynlig må du til Alta eller Kautokeino eller et eller annet mørkt og kaldt sted noen år før du kan bytte jobb videre. Medisin har ikke karakterer, så nepotisme står høyt. Mer enn i noe annet fagfelt. Jeg hadde ikke blitt lege med mindre foreldrene mine var det. 

Anonymkode: f44e9...9dc

Skrevet

Noe innen helse og omsorg

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo. 

jeg er utdannet sosionom (gikk ut i vår), og det er mange på mitt kull som ikke har fått sosionom-jobb enda. Vet om mange i flere felt som f.eks. kommer rett fra VGS og ikke har spesielt mye erfaring og derfor ikke får jobb. Omsorgsfeltet er kanskje litt spesielt der, da mange er skeptiske til å ansette for unge. 

Anonymkode: 8897b...228

AnonymBruker
Skrevet

Er student på 5. året selv, så kjenner mange som nylig er ferdig å studere. Har inntrykk av at de som har studert IT har flest jobbmuligheter. Sykepleiere får jobb, men ikke 100% fast. De andre må stort sett belage seg på jobbsøking en stund før de lykkes, med mindre de har en eksemplarisk CV fra studietiden (f.eks. jusstudenter med gode karakterer og har vært trainees i advokatfirmaer). 

Anonymkode: 4dfe8...0ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er student på 5. året selv, så kjenner mange som nylig er ferdig å studere. Har inntrykk av at de som har studert IT har flest jobbmuligheter. Sykepleiere får jobb, men ikke 100% fast. De andre må stort sett belage seg på jobbsøking en stund før de lykkes, med mindre de har en eksemplarisk CV fra studietiden (f.eks. jusstudenter med gode karakterer og har vært trainees i advokatfirmaer). 

Anonymkode: 4dfe8...0ec

Jepp, litt vanskeligere for oss andre. Jeg er jurist uten det du nevner, og jeg brukte et år på å få et vikariat. 

Anonymkode: f44e9...9dc

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at folk som studerer innen IT får jobbtilbud lenge før de er ferdig med mastergraden 😄 jeg vurderte å omskolere meg og studere innen IT da jeg var på 2. året uten fast jobb som journalist, men fikk jobb til slutt. 

Anonymkode: 26f68...99f

AnonymBruker
Skrevet

IT, sykepleie, jus (men det er kanskje litt lenger studium samt krever gode karakterer), lektor, barnehagelærer...

Anonymkode: ae65a...97a

Skrevet

Barnehagelærer. Så mange fra studiet mitt fikk fast 100% jobb et halvt år før de var ferdige med studiet. Garantert jobb nesten over hele landet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...