Gå til innhold

Liker du å sove i kald, normal eller varmt soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmere tre år siden jeg opprettet tråden og jeg har endret mine vaner. Siden slutten av oktober så har jeg luftet rommet godt før jeg legger meg og lukker vinduet igjen når jeg skal sove

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Liker at det er rundt 18 grader. Kan faktisk bli for varm hvis det er kaldt :P Fordi da pakker jeg meg inn veldig, og så ender jeg opp med å være helt svett seinere på natta. Temperaturen må være sånn at jeg kan ha en fot eller arm på utsida av dyna.

Skrevet

Har faktisk ikke panelovn på soverommet. Vinduet åpent døgnet rundt, året rundt, med mindre det kryper under -15/-20.

Sliter mye mer med å sove hvis det aldri blir kaldere enn ca pluss 18 grader om natta enn med vinduet åpent i -10.

Gjest Mother Dirt
Skrevet

Kaldt. Perfekt tid på året for å sette opp vinduet litt om natten nå.

Skrevet

Passe varmt! Kanskje 18-19 grader 🤞🏻 Hvis det blir for kaldt så våkner jeg av at huden gjør vondt, altså det som ikke er dekket av dynen. 
For problemet er jo at jeg liker å pakke dynen rundt meg foran sånn at gjerne armene eller ryggen ligger bar. Da kan det ikke være for kaldt i rommet 😬 

Hater også følelsen av å ha kalde kinn og nese. Rett og slett smertefullt. Men jeg har alltid vært sensitiv for kulde mot huden 🤷🏼‍♀️Så med en gang det blir kjølig så våkner jeg litt gjennom hele natten for å passe på at hver cm er under dyna..

Heldigvis har mannen akseptert det!

• Nyttig 1
Skrevet

et sted mellom 20-22 er fint. Kan fint sove godt om det er kjøligere også, men er veldig frossen av meg så jeg bruker veldig lang tid på å sovne om jeg er kald under dyna. Sover med pysj, tskjort/langermet og bukse helt uavhengig av årstid. Haaater å kjenne trekk på huden, så noe nakensoving er ikke aktuelt for meg.

Anonymkode: a5191...449

• Nyttig 1
Skrevet

13-15c er perfekt her.

Skrevet

Ca 15 grader. Har vinduet åpent frem til ca november, da åpner jeg en ventil bare. Sover med sønnen min, mannen foretrekker veeeldig kaldt rom.

Anonymkode: 68db4...33a

Skrevet

Samme temp som resten av huset. Ca 21.

Anonymkode: 32beb...dc2

• Nyttig 1
Skrevet

Jo kaldere jo bedre. På vinterstid ligger jeg med vinduet vidåpent i vintersovepose og koser meg i minusgradene!

• Liker 1
Skrevet

Kaldt rom med varmepute til føttene - himmelsk.

Anonymkode: 26bc5...fe5

• Liker 1
Skrevet

Kaldt.

Målte i går og da var det -15 jeg elsker at det er kaldt i rommet og varmt under dynen.

Anonymkode: 4f0c8...e2b

• Liker 2
Skrevet

Iskaldt rom, varmelaken og god dyne. 

• Liker 1
Skrevet

Om mannen legger seg først, så kan jeg finne han sovende i ullklær🙃😆😂 

Jeg må ha det kaldt på rommet, spesielt nå for tiden da jeg sliter med endel nattesvette. Når det er minus ute, så kan jeg ha vinduet igjen, stort sett, det hender jeg må åpne det på natten om det blir for varmt. Så lenge det ikke er minusgrader er det ikke snakk om å ha det lukket, så her er det stort sett åpent året rundt. Bor på vestlandet. 

Mannen derimot liker å ha det varmt på rommet, så vi er ikke akkurat lik der. Han får ikke sove om det er kaldt, og han har ikke tålmodighet til å ligge og varme opp sengen. 

Om jeg legger meg først, eller vi legger oss samtidig, så er det greit at det er kaldt på rommet, for da får han varme fra meg. Men som sagt har det hendt at han kler seg i ull🙈😅 Vi krangler ikke om det da, han skjønner at det må være kaldt for at jeg skal kunne sove. Som han sier, han kan kle på seg, men jeg kan ikke kle av meg. Jeg/vi sover naken, vi har dobbeldyne og jeg har et dynetrekk i sengen som jeg bruker om det blir for varmt under dynen.

Anonymkode: 9e2ff...36e

Skrevet

Her får jeg ikke sove skikkelig hvis rommet er varmt,her foretrekker jeg å sove i et kaldt rom. Her har jeg vinduet åpent hver natt hele året.

Anonymkode: b5567...ec2

Skrevet
miaw skrev (På 5.1.2021 den 23.37):

Samme her.  Jo kaldere jo bedre. Men trekk er ikke bra, åpner vinduet når jeg står opp og lukker når jeg legger meg. 

Her sover jeg faktisk rett under vinduet på soverommet,og har ingen problemer med trekk. Jeg har vinduet oppe hver natt.

Skrevet (endret)
bundaberg skrev (9 timer siden):

Nærmere tre år siden jeg opprettet tråden og jeg har endret mine vaner. Siden slutten av oktober så har jeg luftet rommet godt før jeg legger meg og lukker vinduet igjen når jeg skal sove

Jeg har også endret mine vaner! 😆

Ser at jeg i januar for tre år siden skriver at jeg lukker vinduet før jeg legger meg. Det gjør jeg ikke lenger. Jeg begynte med ørepropper (måneden etter at jeg svarte her) når jeg sover pga naboen over meg snorket så jævlig høyt. Da hører jeg jo ikke trafikken eller fuglene heller, så vinduet kan stå åpent om natten og jeg får masse frisk, kald luft inn.

Naboen som snorker flyttet i våres, men jeg fortsatte å ha vinduet på luftegløtt, klarer ikke lukke det. Må ha luft. Men nå har jeg vennet meg til lyden av trafikken. Fuglene vekker meg i blant men ofte sover jeg gjennom det også, eller de finner seg et annet tre enn det rett utenfor soverommet mitt til å ha sine skvaldrende morgen-møter i.

Endret av Million
  • Nyttig 1
Skrevet
Alice123 skrev (10 timer siden):

Jo kaldere jo bedre. På vinterstid ligger jeg med vinduet vidåpent i vintersovepose og koser meg i minusgradene!

Jeg savner dette....

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her får jeg ikke sove skikkelig hvis rommet er varmt,her foretrekker jeg å sove i et kaldt rom. Her har jeg vinduet åpent hver natt hele året.

Her er også vinduet åpent, selv om det egentlig ikke skal være det

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her sover jeg faktisk rett under vinduet på soverommet,og har ingen problemer med trekk. Jeg har vinduet oppe hver natt.

Slik hadde jeg det før, noe jeg savner. 

Nå bor jeg i en leilighet med balansert ventilasjon, noen som gjør at det sjelden er under 16 grader på soverommet, selv med vinduet åpent ( Da blåser systemet bare mer varmluft inn i rommet for å holde temperaturen, og strømregninga blir tilsvarende større.. )  Så her er jeg naken under sommerdyne året rundt og allikevel svetter jeg. 

Savner skikkelig kaldt rom. Da sov jeg så utrolig godt naken under dundyna mi. Lukket kun vinduet når det snødde på meg, eller at det rimet på puta. 

Anonymkode: 6a17e...36d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...