Gå til innhold

Hva har dere i hylla på storbarnsavdeling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har pleid å få liste over hva de skal ha ekstra i skapet sitt og i tursekken sin på storbarnsavdeling i barnehagen, men i år har vi ikke mottatt dette. Jeg opplever at jeg kanskje fyller opp for mye også, så det blir uoversiktlig.

Dere med unger på storbarn som er mye ute, hva har dere av ekstra skift og utstyr:

-i tursekken

-av innetøy

-av utetøy

Anonymkode: 74426...37d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utetøy har vi ikke ekstra, kan ikke kjøpe flere dresser etc. 

Men vi har i sekken, Et ullsett, sokker og truse. I kurven i garderoben, to ullsett, to sokker og to truser. Samt ekstra votter, fleece og luer. 

Dette er det barnehagen ber om. Dette gjelder vinteren, bruker ikke annet enn ull inne. 

Anonymkode: aba4c...ff7

AnonymBruker
Skrevet

Holder vel som regel med 2 skift til innebruk. Et sett med uteklær vinter, høst/vår har jeg hatt parkdress pluss regntøy. 2 par med sko/støvler (hvis ene paret blir vått). Ekstra votter er lurt, da de fort blir våte. 

Anonymkode: 48164...4d8

Skrevet

Et skift ull i tursekk+ ekstra votter

et skift undertøy inne, pluss en kjole siden ungen liker å dolle seg litt, et sett tykt ulltøy inkl sokker

Vinterdress, to par votter (polvott og strikket), to luer(tykk og tynnere), vintersko

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har pleid å få liste over hva de skal ha ekstra i skapet sitt og i tursekken sin på storbarnsavdeling i barnehagen, men i år har vi ikke mottatt dette. Jeg opplever at jeg kanskje fyller opp for mye også, så det blir uoversiktlig.

Dere med unger på storbarn som er mye ute, hva har dere av ekstra skift og utstyr:

-i tursekken

-av innetøy

-av utetøy

Kan du ikke bare spørre i barnehagen hva de tenker er lurt å ha ekstra..? De vet vel kanskje best hva som er nødvendig.

Anonymkode: 9358a...3f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan du ikke bare spørre i barnehagen hva de tenker er lurt å ha ekstra..? De vet vel kanskje best hva som er nødvendig.

Anonymkode: 9358a...3f9

Kan gjøre det på sikt, men akkurat nå er det så mye koronagreier at jeg heller spør her, så kan de bruke tid på å sende ut mail om utstyr når de ikke har så mye annet å tenke på.

Takk for tips, dere andre! 👌😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi ca dobbelt opp av alt. Truser, sokker, bukser, t-skjorter å gensere. Nå på vinteren ligger der også 2 par votter, noen tynnere og tykkere. Strikket dress, ullsett lue og buff. Vi har dobbelt opp av uteklær. Så varierer hva som henger der ila årstiden. Men stort sett regnklær + parkdress/vinterdress. 

Anonymkode: 79af3...383

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

-i tursekken

I tursekken har vi bare sitteunderlag, ekstra votter, drikkeflaske og matboks. Det er det barnehagen ønsker skal være i sekken.

-av innetøy

Av skiftetøy har vi to sett ullundertøy (stillongs+genser), tre par tynne sokker i ull, en joggebukse og tre truser.  

Av mellomlag har vi todelt fleecesett og hjemmestrikket bukse og genser, to par tykke ullsokker

-av utetøy

Vinterdress, todelt regntøy med fleecefôr, vintersko, dock boots, tynn balaklava i ull, tykkere ullue med vindstopper, vinterlue, buff i ull, to par polvotter, regnvotter, to par ullvotter.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Anonymkode: f9b46...a25

AnonymBruker
Skrevet

Eg følgjer lista frå barnehagen slik omtrentlig:

I korga på hylla: Ulltrøye og -bukse. (Bruker ull inne om vinteren) Fleece-sett og ulldress. To truser, to ull-sokkepar. Ekstra lue, vottar og regnvottar. 

I sekken: Eit ekstra vottepar. Ullfleece-overdel viss dei skal på tur og eg tenker at det kan vere greitt med litt ekstra.

Skostativet: Støvlar med fôr når ho har på vintersko, og omvendt. 

På knaggen: Eit sett med yttertøy i reserve: Regntøy når ho har på softshelldressen, eller omvendt. Pleier å ha med vinterdressen frå i fjor som reserve. Det har ikkje vore behov for ekstra yttertøy så langt, men kan jo vere kjekt å ha i tilfelle ho blir våt. 🙂

Anonymkode: 6fc9c...4d5

Skrevet

Har en hel vinterregndress og en vinterdress.

et par extra cherrox

et par votter og lue

to sett ullundertøy

et sett tykk nøstebarnullsett.

tre par ullsokker og en truse

en paraply 

i tursekken har hun et ullundertøysett og et fleecesett  lue og votter.

Sitteunderlag, termos vannflaske og matboks

AnonymBruker
Skrevet

I korga i hyllen: Ekstra fullskift fra topp til tå. Ullhue, hals, votter og tykk ullgenser i tillegg.

i tursekken: et fullskrift (ull, fleece, undertøy og sokker) votter, sitteunderlag og drikkeflaske.

yttertøy: vinterjakke og bukse, regntøy, allværstøy og dockboots.

Dette ligger fast i barnehagen.  

Anonymkode: 5a024...c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...