Gå til innhold

Vil gjerne høre fra dere som bruker lang tid på å falle for noen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en mann i slutten av tredveårene, han giftet seg i tyveårene, men det tok slutt på grunn av en uventet endring i livet, og han har siden den gang hatt et seks år langt forhold. Vi har datet i snart ti måneder og vi oppfører oss som kjærester, han ga meg en nøkkel til huset sitt samt plass til å plassere litt toalettsaker og klær i skapet. Han har aldri virket til å ville skjule meg og han presenterer meg gladelig til alle menneskene rundt ham. Han sier at det å bli forelsket tar lang tid for han - at det gjorde det også med de andre han har vært sammen med. Han har et tankesett som tilsier at kjærlighet bygges over tid, og at det ikke er mulig å bli forelsket før man virkelig kjenner hverandre over en god stund. 

For meg høres dette rart ut, for selv begynner jeg nok vanligvis å falle nokså raskt. Jeg har vært betatt mange ganger, men forelsket (i mitt voksne liv) to ganger. Begge gangene var det ikke mer enn et par måneder før jeg kunne innrømme for meg selv at jeg var forelsket. 

Nå merker jeg at jeg begynner å bli redd for at jeg legger opp til å bli såret.. Denne mannen er utrolig flott, selv om jeg også har sett hans mer negative sider, slik han også har sett mine, men jeg merker jo at de ikke er ille nok til at jeg ønsker å gi ham opp. Jeg har nok falt for han allerede og jeg ønsker jo sterkt at han skal føle det samme for meg. Han er veldig logisk og ærlig, så når vi prater om det sier han at han bryr seg veldig om meg, men at det å bli forelsket tar tid. Han sier at jeg er den tredje beste kvinnen i hans liv, etter sin mor og moren til hans barn og at jeg er et helt fantastisk menneske på alle måter. Alt dette høres jo flott ut, men..

Skeptikeren i meg er livredd for at han likevel kan føle disse tingene, se meg som en skikkelig bra dame, men rett og slett ikke få de rette følelsene for meg likevel. Så nå håper jeg at noen andre med lignende tankesett kan berolige meg og fortelle meg at jo, det er ikke så unormalt at det tar lang tid før man føler på forelskelse... Ellers må jeg bare kaste inn håndkleet, for nå er det gått så lang tid at forelskelsen burde ha vært til stede tenker jeg :(

Anonymkode: ac171...00d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han sier at jeg er den tredje beste kvinnen i hans liv, etter sin mor og moren til hans barn og at jeg er et helt fantastisk menneske på alle måter. Alt dette høres jo flott ut, men..

Nei.

Jeg hadde ikke villet bli i et forhold hvor jeg ble rangert som nummer tre, og i hvert fall ikke etter hans eks! 

Anonymkode: f25a5...b62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei.

Jeg hadde ikke villet bli i et forhold hvor jeg ble rangert som nummer tre, og i hvert fall ikke etter hans eks! 

Den delen har jeg ingen problemer med, jeg respekterer hans tanker der fullt ut! Hans barn er, og kommer alltid til å være, hans førsteprioritet, og moren deres er den viktigste støttespilleren i forbindelse med barnas lykke og helse (hun har hovedomsorgen). Han ser henne som en forlengelse av sine barn og han sier aldri et vondt ord om henne. Jeg vet at han ikke har romantiske følelser for henne, så dette bekymrer meg ikke. Det gjør meg glad å se at han har såpass respekt for sin eks, det er sjelden vare! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den delen har jeg ingen problemer med, jeg respekterer hans tanker der fullt ut! Hans barn er, og kommer alltid til å være, hans førsteprioritet, og moren deres er den viktigste støttespilleren i forbindelse med barnas lykke og helse (hun har hovedomsorgen). Han ser henne som en forlengelse av sine barn og han sier aldri et vondt ord om henne. Jeg vet at han ikke har romantiske følelser for henne, så dette bekymrer meg ikke. Det gjør meg glad å se at han har såpass respekt for sin eks, det er sjelden vare! 

Vel, du spurte... 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, du spurte... 

Jo takk for svar :) Men det jeg lurte på var dette med å bruke lang tid på å forelske seg. Kanskje mener du at det er knyttet til kommentaren hans om moren og eksen? I så fall beklager jeg. Jeg ser ikke på hans kommentar som en negativ ting, faktisk tar jeg det som et stort kompliment. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo takk for svar :) Men det jeg lurte på var dette med å bruke lang tid på å forelske seg. Kanskje mener du at det er knyttet til kommentaren hans om moren og eksen? I så fall beklager jeg. Jeg ser ikke på hans kommentar som en negativ ting, faktisk tar jeg det som et stort kompliment. 

Jeg hadde tatt det som et tydelig tegn på at han ikke er forelsket, eller ikke kommer til å bli det, eller, om så, at han ikke evner å investere. Det å si noe sånt er bare noe man ikke gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker lang tid på å falle for noen. Det er sjelden jeg ser noen å tenker personen var tiltrekkende. Ikke fordi jeg er liker er spesielt utseende (har veldig få fysiske preferanser), men jeg må være tiltrukket av hvordan personen er som menneske. Det kan ta tid å bli kjent med en person, men ti måneder har jeg aldri brukt. Forelskelsen kommer eller uteblir fortere enn det. Nå har jeg vært forelsket ekstremt få ganger å.

men hva føler du? Er du forelsket 

Anonymkode: 57787...a1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...