AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Og hvordan gjør dere det på jobb? Er dere i full jobb, sykemeldte ? Anonymkode: 81805...4c4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Ikke direkte redd, men vi er nok litt i overkant forsiktige. Begge har ordnet hjemmekontor, handler én dag i uken, og treffer minimalt med familie og venner. Tar ingen unødige sjanser. Synes det er for lite forsking på hvordan gravide og foster tåler covid 19. Anonymkode: df198...74a 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke direkte redd, men vi er nok litt i overkant forsiktige. Begge har ordnet hjemmekontor, handler én dag i uken, og treffer minimalt med familie og venner. Tar ingen unødige sjanser. Synes det er for lite forsking på hvordan gravide og foster tåler covid 19. Anonymkode: df198...74a Ja og merker at det er veldig lite snakk om det . Ikke kan vi jo ta vaksinen- og da er vi brått ganske mer utsatt enn resten av befolkningen som kan. Jeg har ikke mulighet for hjemmekontor, bør jeg da sykemeldes delvis eller helt syns dere? Er halvveis i svangerskapet Anonymkode: 81805...4c4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke direkte redd, men vi er nok litt i overkant forsiktige. Begge har ordnet hjemmekontor, handler én dag i uken, og treffer minimalt med familie og venner. Tar ingen unødige sjanser. Synes det er for lite forsking på hvordan gravide og foster tåler covid 19. Anonymkode: df198...74a Dette. Er kanskje litt mer enn en gang på butikken i uka og minsten er i barnehage. Men her er det munnbind og håndsprit, hjemmekontor og lite sosiale kontakter om dagen. Siste tiden før fødsel vurderer jeg å ta gutten ut av barnehagen for å unngå å føde på isolat! Anonymkode: ff991...bc3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 Ja, det er jeg. Ikke minst fordi termin nærmer seg og jeg ønsker ikke å måtte føde alene. Heldigvis er jobben min svært påpasselig med begrensning av besøkende ++, og jeg er forsiktig når jeg handler. Den største risikoen her er mannen min som må fly jevnlig pga. jobb. Men han har ingen reiser siste måneden før termin, så satser på at vi kan isolere oss ganske bra da. Anonymkode: 953e2...478
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Nei, siden jeg ikke har sett noe pålitelig informasjon som tyder på at gravide eller spedbarn er spesielt utsatte for korona. Anonymkode: 98480...a45 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Jeg er ikke redd, men tar noen ekstra grep for å unngå å bli smittet. Både for å slippe å føde alene og for at vi ikke vet hva det kan og ikke kan gjøre med barnet enda. Anonymkode: 840ab...436 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 Ja jeg er veldig redd for corona. Jeg har en kronisk sykdom i tilegg til at jeg er gravid så det kan bli skummelt om jeg blir smittet. Jeg skal prøve å søke om svangerskapspenger da jeg har en jobb som innebærer mye nærkontakt med mange mennesker. Anonymkode: 25860...479
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke redd, men tar noen ekstra grep for å unngå å bli smittet. Både for å slippe å føde alene og for at vi ikke vet hva det kan og ikke kan gjøre med barnet enda. Anonymkode: 840ab...436 Greit for dere som har mulighet til å ta ekstra grep. Hjemmekontor , at til og med begge har hjemmekontor etc.. Jeg har ikke mulighet for hjemmekontor..og har en jobb der jeg er i kontakt med mange ulike mennesker hver dag. Hva gjøres da? Bør jeg be om sykemelding ? -ts- Anonymkode: 81805...4c4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #10 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Greit for dere som har mulighet til å ta ekstra grep. Hjemmekontor , at til og med begge har hjemmekontor etc.. Jeg har ikke mulighet for hjemmekontor..og har en jobb der jeg er i kontakt med mange ulike mennesker hver dag. Hva gjøres da? Bør jeg be om sykemelding ? -ts- Anonymkode: 81805...4c4 Hvis det hadde vært noen medisinsk grunn til dette, hadde helsemyndighetene kommet med anbefaling om det. Anonymkode: 8385c...c83 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #11 Skrevet 5. januar 2021 Ja jeg er veldig påpasselig. Spanskesyken drepte ikke spedbarn og små barn. Det var det en russisk influensa som gjor 20 år senere for spanskesyken hadde ødelagt noe i immunforsvaret deres så de taklet ikke den influensaen på samme måte som de eldre. Anonymkode: 338ec...007
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #12 Skrevet 5. januar 2021 Ja jeg er veldig påpasselig. Spanskesyken drepte ikke spedbarn og små barn. Det var det en russisk influensa som gjor 20 år senere for spanskesyken hadde ødelagt noe i immunforsvaret deres så de taklet ikke den influensaen på samme måte som de eldre. Og nei, spanskesyken og korona er ikke det samme. Men begge går på immunforsvaret. Anonymkode: 338ec...007
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #13 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Greit for dere som har mulighet til å ta ekstra grep. Hjemmekontor , at til og med begge har hjemmekontor etc.. Jeg har ikke mulighet for hjemmekontor..og har en jobb der jeg er i kontakt med mange ulike mennesker hver dag. Hva gjøres da? Bør jeg be om sykemelding ? -ts- Anonymkode: 81805...4c4 Nei, sykemeldt blir du nok ikke. Men ta å hver ekstra nøye med munnbind, håndvask etc for eksempel? Unngå å være med folk? Nå har jeg nettopp gått ut i permisjon, samboer er korona permittert og vi har ikke barn fra før, så vi går i hi frem til fødsel nå. Anonymkode: 840ab...436
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #14 Skrevet 5. januar 2021 Nei, jeg er ikke det. Er halvveis nå, og er glad vaksineringen er i gang i god tid før fødsel. Men det er mest for å kunne være sosial når minste er født. Som en annen skriver er det ikke noe informasjon som tyder på at man er spesielt utsatt for korona eller blir dårligere enn andre når man er gravid. Jeg følger alle råd og anbefalinger, men verken mannen eller jeg har hjemmekontor og de eldste går i bhg/skole. Anonymkode: 2ef61...4d5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #15 Skrevet 5. januar 2021 6 mnd på vei og er faktisk ikke redd i det hele tatt. Det betyr selvsagt ikke at jeg dropper forholdsregler som gjelder for alle, med munnbind, avstand, sosiale restriksjoner og jeg tar godt hensyn til familien min som har et par stk som er mer sårbare enn det jeg anser meg selv for å være. Det er og har vært utrolig få tilfeller i min kommune, 0 dødsfall og selv om jeg har en autoimmun sykdom så tror jeg verken jeg kommer til å få corona eller at det er sannsynlig at jeg blir veldig syk gitt alder og at jeg ellers er frisk. Synes det er flott at vi gravide kan få vente med vaksinen - siden det er uheldig å prøve ut en SÅ ny vaksine man ikke ennå vet bivirkningene av, på et foster/mor. Flott at vaksiner generelt ikke testes på oss, så vi kan være trygge på de vaksinene vi faktisk får/bør ta. Håper alle gravide er friske og raske og at dere ikke er så bekymret at det går utover den fine svangerskapstiden:) Tror og håper dette skal gå helt fint for oss alle sammen! ❤️ Anonymkode: 5964e...944
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #16 Skrevet 5. januar 2021 Nei, det er lite smitte i kommunen. Termin om en måned. Anonymkode: 085fd...e86
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #17 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Greit for dere som har mulighet til å ta ekstra grep. Hjemmekontor , at til og med begge har hjemmekontor etc.. Jeg har ikke mulighet for hjemmekontor..og har en jobb der jeg er i kontakt med mange ulike mennesker hver dag. Hva gjøres da? Bør jeg be om sykemelding ? -ts- Anonymkode: 81805...4c4 Du får jo ikke sykemelding på det grunnlaget, det er kun hvis du faktisk er syk! Til spørsmålet, nei, det er jeg ikke. Jeg ønsker imidlertid å unngå smitte og forkjølelse på alle måter kort tid før fødsel, og tar mine forholdsregler der. Anonymkode: 363b9...4e7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #18 Skrevet 6. januar 2021 Veldig redd for å få det. I og med at det er et nytt virus, og man vet veldig lite om hvordan man blir påvirket på sikt, samme gjelder for fostre. Anonymkode: 416d6...f61
Blekkulfina Skrevet 6. januar 2021 #19 Skrevet 6. januar 2021 Studier har i det siste vist at gravide har en økt sannsynlighet for alvorlig forløp av corona, slik det også er tilfelle med vanlig influensa. Så ja, jeg var ganske bekymra for corona da jeg gikk gravid i fjor, men det gikk heldigvis veldig bra og jeg unngikk smitte. https://www.dagbladet.no/nyheter/mindre-feber-men-hoyere-risiko/72809877 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #20 Skrevet 6. januar 2021 Ja, jeg er bekymret. En studie på gravide viser at 25% av gravide har symptomer mer enn 1 mnd. Vi vet heller ikke hvordan det påvirker den nevrologiske på fosteret ettersom dette kan gjerne gå et par år før vi ser hvordan barna er påvirket. Vi vet jo allerede at høy og langvarig feber fra f.eks infuensa er skadelig for fosterene. https://www.ucsf.edu/news/2020/10/418696/covid-19-has-prolonged-effect-many-during-pregnancy Anonymkode: ed917...323 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå