AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Jeg har hørt at man ikk må bruke for mye vann når man vasker gulv. Så jeg vasker alltid med våtmopp, helt strålende det. Men mannen mener at gulvet i vårt nye hus må vaskes "ordentlig" og bruker bøtte og mopp. Gulvene er nokså våte en stund etter han er ferdig. Nå har noen av laminat?platene fått større avstand mellom seg enn før. Dette skyldes sannsynligvis vasking med for mye vann, ikke sant? Han tror absolutt ikke det, og mener vi bør klage til de som bygget huset.... Anonymkode: a0690...f37
Mokkilokki Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Gulvene skal jo ikke være så våte etter vask, så kan aldri tro dere kommer noen vei med og klage. Vann skal ikke ligge igjen på gulvet etter vask, det gjelder alle gulv. Er det vått så må det tørkes over med en tørr mopp 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Trodde alle visste dette.... du får google frem noen artikler å be han lese selv. Eller spørre i en bygghandel. Han kommer til å ødelegge de! Anonymkode: ee890...05c 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Gulvet skal ikke svømme etter du har vasket det... Det skal tørke etter maks 2 minutter. Hilsen ansatt i bygg og anlegg Anonymkode: 8845d...560 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 Du får be mannen ta seg en tur til bygghandelen, og spørre der om vedlikehold da. Så kan de få seg en god latter. Eller han kan Google, om han ikke tror deg. Men laminatgulv tåler ikke å dynkes i vann. Han ødelegger gulvene. Anonymkode: 73a7f...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gulvet skal ikke svømme etter du har vasket det... Det skal tørke etter maks 2 minutter. Vet ikke hvor lang tid det tar før det tørker etter at han har vasket. Kanskje et par min ja. Når jeg vasker bli det tørt etter bare sekunder. Men hva skjer om man bruker for mye vann? Blir sprekkene mellom platene større? På et sted blir sprekken bare større og større ser jeg Anonymkode: a0690...f37
Mokkilokki Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke hvor lang tid det tar før det tørker etter at han har vasket. Kanskje et par min ja. Når jeg vasker bli det tørt etter bare sekunder. Men hva skjer om man bruker for mye vann? Blir sprekkene mellom platene større? På et sted blir sprekken bare større og større ser jeg Anonymkode: a0690...f37 Vann har nok kommet ned i sprekkene og da får man skader på gulvet. Jeg har eikeparkett som har ligget i ca 22 år. Eneste skader jeg har er vanlig slitasjeskader. Jeg bruker ikke mobb men vasker på gamlemåten med gulvklut og vann. Vrir alltid fillen godt opp og da ligger det aldri vann igjen på gulvet. Så her har dere vasket feil sånn at vann har blitt liggende i sprekken og da oppstår skader. 1
Fjaselina Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 Sprekker i golv kan også oppstå når nytt golv tørkar, men det skjer mest om sommaren. Det er krise for alt golv å bli for vått. Så uansett vidare reaksjon i forhold til snekkar/firma, må han slutte å vaske så vått.
newman01 Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 Liker han å bruke grønnsåpe på gulvet også?
Zzyzx Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 Sprekken kan være fordi det er mye tørrere luft om vinteren. Vårt gulv er sånn, og det blir verre av at det er varmekabler/varmefolie under. Utvider seg fint igjen om sommeren. Når gulvet krymper så er det ekstra viktig å bruke lite vann når det vaskes. Om vinteren vasker jeg knapt gulvene, tørker bare opp flekker med en klut og går over med en ganske tørr microfibermopp ved behov ellers. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 En våtmopp skal være så fuktig som den er når du tar den ut av vaskemaskinen etter sentrifugering på maks hastighet. Det skal ikke ligge vann igjen på gulvet etter vask. Spray litt ekstra vann på flekker som ikke går vekk med vanlig mopping. Med mikrofibermopp er det ikke nødvendig å bruke såpe. Hilsen renholder. Anonymkode: 2178b...5a5 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 Da jeg traff mannen vasket han gulv ved å sprute/helle vann ut over gulvet, og så moppe over... slik han hadde sett de gjorde på arbeidsplassen hans. Men han er jo en oppegående fyr, som evner å forstå at han ikke alltid har rett. Så satt meg bare ned med han og gjorde et googlesøk. Han leste litt. Og vasker nå gulvene helt etter boka. Så høres spesielt ut at mannen din ikke er i stand til å lese seg opp litt om dere er uenige? Er han slik også på andre områder? Anonymkode: bd55d...cc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå