Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:frustrert: Jeg er så irritert på bilister som er slappe med å bruke blinklys! Det er tydelig at det er en "trend" å ikke gidde å gi tegn i trafikken, og det skaper ofte farlige situasjoner, hvertfall for meg, for jeg blir sinna når folk ikke viser hvor de skal, og sinte sjåfører er jo ikke bra. ;) Jeg kjører til sammen ca 40 minutter til og fra jobb daglig, og jeg tror jammen ikke det går en dag uten at jeg ser "ikkeblinkende" der de burde blinke. Jeg vet ikke hvorfor folk er blitt slappe med dette, det koster ikke mange kalorier å dytte borti blinklys-spaken...

Jeg vil med dette prøve å snu denne trenden, så jeg oppfordrer deg alle til å tenke gjennom om om du er en ikke-blinker... og snakk gjerne med kjeresten, familie og venner om det!

Videoannonse
Annonse
Gjest Dum Perignon
Skrevet

Jeg gidder ikke bruke blinklys, jeg vet jo godt hvor jeg skal.

Skrevet

Jeg er med! ;) Bruker alltid blinklys, og ikke-blinkende irriterer meg også. Det fører til at man ikke kan stole på hvor bilen foran skal, og det kan klart være farlig. Like ille er det med de som blinker akkuratidet de svinger...som om det hjelper! :roll:

Skrevet

Har ikke brukere på KG noe selvkritikk på hvor de poster hen?

Gjest sjåfør
Skrevet

De sinte sjåførene er farligere enn de som ikke bruker blinklys. kan du bli sint over det, så er du sint over mye annet også.

Det er aggresive/sinte såfører som skaper fare i trafikken.

Skrevet
Jeg er med! ;) Bruker alltid blinklys, og ikke-blinkende irriterer meg også. Det fører til at man ikke kan stole på hvor bilen foran skal, og det kan klart være farlig. Like ille er det med de som blinker akkuratidet de svinger...som om det hjelper! :roll:

Edit: blir ikke sint for det slik at jeg kjører uforsiktig - bare så det er sagt ;)

Skrevet

Tror jeg kan telle på mindre enn en finger når jeg ikke har brukt blinklys.

Skrevet (endret)

Hvis du mener det så håper jeg at du blir påkjørt. :frustrert:

Deler av innlegget er redigert. Remyline Moderator

Endret av Remyline
Skrevet

Dum Perignon, det er faktisk slik jeg tror mange tenker... når de kjører på en vei de kjører ofte, tror de kanskje at alle andre billister også vet hvor de pleier å svinge av? Toppen av latskap og ikke gidde å bruke blinklys!

I dag morgen kjørte jeg bak en bil som sakket mer og mer av, helt til han stoppet sånn halvveis ute av veien. Hadde han blinket, hadde jeg skjønt at han hadde planer om å stoppe.

Og til deg gjest, kan du forklare hva du mente med "Har ikke brukere på KG noe selvkritikk på hvor de poster hen?". Hvis jeg har gjort noe jeg burde ta selvkritikk for, er det fint å vite hva jeg har gjort galt...

Og, ja, jeg vet at dette ikke er verdens viktigste problem å henge seg opp i, men i trafikken kan det faktisk skape farlige situasjoner, og hvis jeg med dette får en person til å bruke blinklys, er det verd det ;)

Skrevet

Å bruke blinklys er bilens(sjåførens) måte å kommuniserer på. Når man ikke kommuniserer blir det vanskelig straks vanskeligere å tolke hva som skjer i trafikken og farlige situasjoner oppstår. Tenk over det, dere som ikke er flinke til å kommuniserer i trafikken.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Hvis du mener det  så håper jeg at du blir påkjørt. :frustrert:

Deler av innlegget er redigert. Remyline Moderator

Vanskelig, dette med ironi?

;)

Skrevet

Er så enig. Er dritlei av å høre på folk som kjefter og kommenterer andre i trafikken når de selv bryr seg katta i å bruk blinklys og følge andre trafikkregler.

Hvis bare alle kunne begynne med seg selv, det kunne vært fint.

Tips:

1) bruk alltid blinklys, gjerne i god tid før du svinger/skifter fil

2) hold avstand til bilen foran, hørt om 1003-regelen?

3) slipp fram biler i kø, en annen gang kan det være du som trenger det

Skrevet

Ja, det glemte jeg å nevne; noe jeg synes er enda verre enn å ikke bruke blinklys er å ikke holde god nok avstand! Det er jo livsfarlig, men det virker ikke som om noen skjønner det :roll:

Skrevet
De sinte sjåførene er farligere enn de som ikke bruker blinklys. kan du bli sint over det, så er du sint over mye annet også.

Det er aggresive/sinte såfører som skaper fare i trafikken.

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i det.. Jeg er enig i at sinte sjåfører er en fare for trafikken.. man blir sikkert mindre uoppmerksom osv. når man sitter å er irritert..

og det er jo ofte sånn at man gasser på og kjører litt "villt" når man blir irritert på andre i trafikken..

men man kunne jo ungått det.. om bare folk hadde fulgt trafikkreglene.

det hender at jeg står å skal ut i rundkjøringa og det kommer biler ut fra venstre for meg som jeg skal vike for som bare svinger fint inn den veien jeg kom fra uten å blinke.. det er ganske irriterende når man står å venter på å komme ut, og andre bare driter i det.. det er kanskje da folk blir irritert og bare kjører.. og neste bil som kommer fra venstre da, faktisk SKAL rett frem! da går det galt, og det er min feil..

det er nesten enda mer irriterende om man bare må si til seg selv "ikke bli irritert, bare sitt å smil og vent til det er klart eller faktisk noen blinker!"

Jeg klarer å blinke uten problemer når det er nødvendig for andre trafikkanter, så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem for visse andre.. om man ikke er funksjonshemma eller noe, men da skal man vel ha en spesialbil..?

Og en ting til! I går skulle jeg ut på en forkjørsvei.. jeg skulle til høyre og ved siden av meg sto det en stor kassebil som da skulle til venstre.. (han måtte jo vente til det var klart begge veier) jeg så jo ikke en verdens ting, og tenkte at jeg bare fikk vente til den kjørte! Men da var det en luring bak meg som tuta!

Kanskje det var på grunn av at han skulle gi tegn om at det var klart, men jeg forbinder tuting med at folk er irritert.. i allefall i dette tilfellet!

skjønte ikke mennesket at jeg ikke så noen ting..? DA ble jeg irritert!!

Så ikke bruk pærta for mye folkens, den er kun til nød!!

Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg er desverre ikke så veldig flink til å bruke blinklys, men jeg prøver å skjerpe meg. Spesielt fordi jeg vet selv hvor irriterende det er når noen ikke bruker blinklys. Som når man står i rushen midt i en rundkjøring, og det endelig ser ut til å bli klart, så svinger personen brått rundt uten å vise tegn til noe. IRRITERENDE! Eller når man ligger bak en bil, og den bråbremser, og slenger seg rundt svingen i et kryss. Kanskje vi skal begynne å tenke på hvordan vi har det når andre ikke bruker blinklys og begynne å bli flinkere selv? Fint du tok opp denne tråden. Vi trenger alltid litt påminnelse om trafikkregler ol.

Skrevet

Også er vi skikkelig uheldige så blir det kræsj og trafikkuhellet slik at det er skylddeling.

Jeg har mange ganger kommet med velvalgte ord bak rattet fordi sjåføren foran ikke bruker blinklys.

Plutselig er det bråbrems fordi man ikke har fått tegn i det hele tatt.

Synes at det skulle vært strengere kontroller på det der jeg.

For det er helt klart at dette skaper mange farlige trafikksituasjoner.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg skal herved bli ENDA flinkere til å bruke blinklys og også ligge i rett fil osv!

Bli selv kjempeirritert på biler som pluttselig gjør saker og ting i trafikken..

Skrevet

Jeg tror rett og slett folk er for late til å bruke blinklys, er jo kjempeslitsom å løfte hånda 4,7 cm :ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...