GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hatt kjempebabyer i magen? Baby ble estimert til 3200gr i dag, blir satt opp til keisersnitt om tre uker. Har svangerskapsdiabetes. 

Anonymkode: 7561b...c23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Noen som har hatt kjempebabyer i magen? Baby ble estimert til 3200gr i dag, blir satt opp til keisersnitt om tre uker. Har svangerskapsdiabetes. 

Anonymkode: 7561b...c23

Hva er en kjempebaby i dine øyne da? Har fått ei på litt over 4,5kg, født fire dager før termin. Var ikke noe spørsmål i innlegget ditt..

Anonymkode: bfb34...1f7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, 4 stk.

Anonymkode: ed448...972

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke uvanlig med stor baby ved svangerskapsdiabetes :) 

Anonymkode: c84e6...4ad

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 34, baby ble i dag estimert til 2850. Sykehuset sa at dersom vekten fortsetter i dette tempoet blir det planlagt keisersnitt.. har ikke svangerskapsdiabetes, men har tidligere født et barn som vare 3500 hele tre uker før termin, samt at det ligger til familien generelt å få store babyer. 

Anonymkode: 8edf6...a6d

AnonymBruker
Skrevet

Første ble estimert til rundt 3400 g 3 uker før fødsel, var under 2700g. Bomma bra på ul. 

Med neste kom han ut 4300g. Fortsatt en søt liten baby, ingen kjempe 🙂

Ingen sv.diabetes

Anonymkode: d10f7...e12

AnonymBruker
Skrevet

Min ble estimert til 4200, kom ut noen dager senere 3700, ville ikke stolt 100% på målingen 

Anonymkode: 71dc1...9ce

AnonymBruker
Skrevet

Min ble første estimert til lav vekt, var på flere kontroller og de var veldig "uenige" på målinger. Dagen før jeg fødte (uke 37+1) ble han estimert til 4300, fødte en gutt dagen etter på 3320. Var vel ikke det du lurte på, men poenget er at det ofte kan måles feil. Samtidig er det hodeomkretsen som har noe å si, ikke totalvekten. 

Anonymkode: 9a3e2...02e

AnonymBruker
Skrevet

De sier vel at det er +-10% avvik på målingene, så det er ikke noe fasit det de estimerer. 

Anonymkode: d6af4...cf9

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var gravid med forige,  gikk jeg over termin og på vekstkontrollen 1 uke etter termin estimerte dem barnet til å være 4.7 kg, likevel var det aldri snakk om å verken sette i gang fødsel eller keisersnitt. Fødte 1 uke etter

Anonymkode: eee31...bda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da jeg var gravid med forige,  gikk jeg over termin og på vekstkontrollen 1 uke etter termin estimerte dem barnet til å være 4.7 kg, likevel var det aldri snakk om å verken sette i gang fødsel eller keisersnitt. Fødte 1 uke etter

Anonymkode: eee31...bda

Når var dette, og hvor? 🤔

Anonymkode: 34752...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi fødte et barn på 4,1kg i uke 36. 

Har en annen venninne, som har to gutter født til termin. Som veide like over 5kg.

Men er ikke alltid sånne målinger stemmer. Har hatt jevnlig vekstmåling i alle mine svangerskap. Men nr 2 og 3 viste målingene at det var -15-19% vekstavvik. De ble født helt gjennomsnittlige. 

Anonymkode: fde1c...9ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...