AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Hva tenker du om det nye bedehuset i Oslo med egne innganger for kvinner og menn. Er ikke dette kvinnediskriminerende (eller mannediskriminerende, uavhengig av hvilken vei du ser det), hvorfor er dette egentlig lov? Får tanker om den gamle raseskillepolitikken i USA hvor svarte måtte bruke egen inngang, og sitte for seg selv bakerst i bussen. Men diskriminering i guds navn, det er lov?? Anonymkode: 35045...cea 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Synes det er verre når kvinner blir ansett som urene under menstruasjon, og ikke får delta i hellige ritualer/besøke hellige hus pga dette. Anonymkode: 27a81...16f 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Skal du til bedehuset? Anonymkode: ecfc7...2a1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Det nye bedehuset i Oslo, sier du. Da spør jeg hvilket bedehus er det? Anonymkode: 87ec7...760
_popcorn_ Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 Ryddet for hatefullt innlegg. _popcorn_, mod
Kniv & gaffel Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Hva slags bedehus er dette? Har du noen kilde? Jeg er født og oppvokst i bibelbeltet på Sørlandet, og har vært innom mange bedehus, men aldri sett ulike innganger for kvinner og menn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva tenker du om det nye bedehuset i Oslo med egne innganger for kvinner og menn. Er ikke dette kvinnediskriminerende (eller mannediskriminerende, uavhengig av hvilken vei du ser det), hvorfor er dette egentlig lov? Får tanker om den gamle raseskillepolitikken i USA hvor svarte måtte bruke egen inngang, og sitte for seg selv bakerst i bussen. Men diskriminering i guds navn, det er lov?? Anonymkode: 35045...cea Her må du nesten komme med litt mer informasjon. Hvilket bedehus er dette? Gjerne link til det du påstår. Anonymkode: 76ca6...800
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Skal du til bedehuset? Anonymkode: ecfc7...2a1 Nei, jeg er ikke muslim. Anonymkode: 35045...cea
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei, jeg er ikke muslim. Anonymkode: 35045...cea Åja, så du fyrer opp en tråd og kaller en Moské for bedehus. Nei, du er ikke muslim men du er heller ikke smart. Anonymkode: 76ca6...800 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 Det er ikke så strengt hvis det er vanlig sunni moske. Kanskje moskeene med de strengeste tolkningene er strenge på det, men ICC og WIM i Oslo freaker ikke folk ut hvis du tar feil vei, eller tar veien der mennene ber. I mekka har de ikke skilte innganger. Det mange som overdriver regler som ikke er viktige engang. Anonymkode: 686e1...d05 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 51 minutter siden, AnonymBruker said: Åja, så du fyrer opp en tråd og kaller en Moské for bedehus. Nei, du er ikke muslim men du er heller ikke smart. Anonymkode: 76ca6...800 Det er et hus hvor det bes i, altså et bedehus. Anonymkode: 35045...cea
Kniv & gaffel Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er et hus hvor det bes i, altså et bedehus. Anonymkode: 35045...cea Hvis jeg skal følge din logikk er også min leilighet et bedehus! Jeg mistenkte at du TS var ute etter å tulle og provosere, og der fikk jeg bekreftet det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Åja, så du fyrer opp en tråd og kaller en Moské for bedehus. Nei, du er ikke muslim men du er heller ikke smart. Anonymkode: 76ca6...800 Utgjør det noen forskjell, da? 🙈 Virker som at du har gått deg bort i rare detaljer og tatt det for god fisk. 🙈🙈🙈 Anonymkode: aac9e...b10 1
SJW Skrevet 6. januar 2021 #14 Skrevet 6. januar 2021 Forstår ikke hvorfor folk henger seg opp i om det er bedehus eller moské, for det viser jo nettopp det jeg tipper TS vil frem til; at norske myndigheter aksepterer kjønnsdiskriminering innen islam fordi de er redde for motbøren det vil føre til å sette ned foten for det. Religionsfriheten har gått altfor langt. Det har blitt en ukritisk beskyttelse av alt som gjøres i religionens navn. 4
Kniv & gaffel Skrevet 6. januar 2021 #15 Skrevet 6. januar 2021 Kom nettopp på at bedehuset i hjembygda hvor jeg vokste opp hadde en egen kjøkkeninngang i tillegg til hovedinngangen. Det er sannsynlig at det var flere kvinner enn menn som brukte den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå