AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Kjæresten min og jeg har prøvd å bli gravide en stund nå, men har dessverre ikke fått det til enda. Nå siste måneden har jeg brukt eggløsningstester for å finne ut når jeg har eggløsning. Men kjæresten min er veldig bestemt på at det vil han ikke involveres i(men synes at det er greit at jeg sjekker det for min egen del) og mener at da blir det et press på å måtte ha sex når han kanskje ikke har så lyst den dagen. Han har ikke så høy sexlyst, så ofte blir det max en gang i uken. Det å da treffe eggløsning blir ikke så lett. Hvordan skal jeg få han til å forstå dette med at det kun er en kort periode hver måned man kan bli gravid? Han har veldig lyst til å bli far og snakker ofte om ting han ønsker å gjøre/oppleve når vi får barn. Men å legge ned en skikkelig innsats den perioden det er mulig å bli gravid, det gjør han ikke. Han vil at det skal skje naturlig og når man føler for det/stemningen er der. Problemet er bare at hittil så har ikke det fungert så bra(snart prøvd 1 år), så jeg synes at om vi skal få det til, så må vi i hvert fall prøve å ha sex den dagen det er størst sannsynlighet for og lykkes. Men vet ikke hvordan jeg skal få sagt det til han slik at han skjønner det... Noen som har noen gode råd eller som har vært i samme situasjon? Jeg prøver å ikke snakke for mye om det, for å ikke virke masete. Men begynner å bli lei av at vi prater masse om fremtidig barn, men at det aldri skjer, fordi kjæresten ikke legger inn aksjer når det faktisk er noen sjanse for å bli gravid. Det hjelper ikke at jeg tar initiativ, da han ikke blir med om han ikke har lyst akkurat der og da. Anonymkode: 3eb8b...a50
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Jeg hadde revurdert hele forholdet hvis han ikke gidder å legge en skikkelig innsats i det! Om han ikke bryr seg så veldig så kan ønsket om å bli far ikke være så veldig stor likevel! Anonymkode: 9e833...017 18
little fairy Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Sorry, jeg leste ikke alt, kun begynnelsen. Tror menn er ganske uinteressert og synes det er vanskelig å forstå hele prosessen. Så da tenker jeg du faktisk bare må legge vekt på at han skal slippe å høre om "styret" med tester osv, så lenge han går med på å få beskjed om når du har eggløsning og at da må dere faktisk ha sex. Høres jo ganske lite sexy ut da. Eller så kan du si at hvis du prøver å forføre han så betyr det at dere må ha sex pga. eggløsning. Kanskje det hjelper mer på lysten.
Måneskinn Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Nei, det er vel det som er litt vanskelig. Det å "ha sex på kommando" nærmest. Det er jo ikke akkurat lystbetont... men jeg skjønner jo deg og, det er jo tross alt ikke mange sjansene man har når det kommer til eggløsning - sånn er det bare. Men om man har sex på litt mer regemlessig basis, kan det hjelpe? Prøv å inspirer han de dagene du vet eggløsning er der, uten å si så mye til han? Har han liten sexlyst i utgangspunktet blir det ikke bedre med denne typen press, hvert fall
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 Han høres jo hakket spesiell ut spør du meg! Har dog aldri vært borti en mann med lite sexlyst! Mistenksom som jeg er hadde jeg trodd han fikk noe "attåt" et annet sted..... Anonymkode: 4090b...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Hvorfor MÅ du få barn med en mann som både superegoistisk, uinteressert og rett og slett dum? Det skulle ikke være så altfor vanskelig å finne bedre gener enn dette her.. Anonymkode: bcacd...3fc 5
Havfruen Miranda Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Dette er kjempe vanskelig! Har vært i en litt lignende situasjon men der endte vi med å gå til hver vårt. Det er jeg ganske glad for nå! Kanskje dere burde snakke profesjonelle? Det gjorde ikke vi.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 Jeg har også en mann med liten sexlyst, men når det er EL så er han med. For han skjønner jo det at det må sex til for å få baby 🙊😅 Anonymkode: 877bd...f1c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kjæresten min og jeg har prøvd å bli gravide en stund nå, men har dessverre ikke fått det til enda. Nå siste måneden har jeg brukt eggløsningstester for å finne ut når jeg har eggløsning. Men kjæresten min er veldig bestemt på at det vil han ikke involveres i(men synes at det er greit at jeg sjekker det for min egen del) og mener at da blir det et press på å måtte ha sex når han kanskje ikke har så lyst den dagen. Han har ikke så høy sexlyst, så ofte blir det max en gang i uken. Det å da treffe eggløsning blir ikke så lett. Hvordan skal jeg få han til å forstå dette med at det kun er en kort periode hver måned man kan bli gravid? Han har veldig lyst til å bli far og snakker ofte om ting han ønsker å gjøre/oppleve når vi får barn. Men å legge ned en skikkelig innsats den perioden det er mulig å bli gravid, det gjør han ikke. Han vil at det skal skje naturlig og når man føler for det/stemningen er der. Problemet er bare at hittil så har ikke det fungert så bra(snart prøvd 1 år), så jeg synes at om vi skal få det til, så må vi i hvert fall prøve å ha sex den dagen det er størst sannsynlighet for og lykkes. Men vet ikke hvordan jeg skal få sagt det til han slik at han skjønner det... Noen som har noen gode råd eller som har vært i samme situasjon? Jeg prøver å ikke snakke for mye om det, for å ikke virke masete. Men begynner å bli lei av at vi prater masse om fremtidig barn, men at det aldri skjer, fordi kjæresten ikke legger inn aksjer når det faktisk er noen sjanse for å bli gravid. Det hjelper ikke at jeg tar initiativ, da han ikke blir med om han ikke har lyst akkurat der og da. Anonymkode: 3eb8b...a50 For noen er det vel lettest bli gravid en periode hver måned. Men ikke for meg. Jeg blir gravid på første forsøk uansett når jeg er i syklusen min. Så slikt varierer fra kvinne til kvinne Anonymkode: d5062...0a3
Fjaselina Skrevet 5. januar 2021 #10 Skrevet 5. januar 2021 Skepsisen min melder seg her... Men om du er sikker på at det er denne fyren du vil ha barn med, bør du ikkje nevne EL og at det må bli sex no. Sats heller på å forføre han den kvelden du vil ha noko gjort. Må nok legge opp til det gjennom heile dagen, høyres det ut som. Tenk å ikkje ville ha sex når du vil, det er litt rart for meg😁 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #11 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg hadde revurdert hele forholdet hvis han ikke gidder å legge en skikkelig innsats i det! Om han ikke bryr seg så veldig så kan ønsket om å bli far ikke være så veldig stor likevel! Anonymkode: 9e833...017 Det er han som har vært pådriver på å prøve å få barn og som har vært tydelig på at det er noe han har et sterkt ønske om, så ønsket er der. TS Anonymkode: 3eb8b...a50
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #12 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er han som har vært pådriver på å prøve å få barn og som har vært tydelig på at det er noe han har et sterkt ønske om, så ønsket er der. TS Anonymkode: 3eb8b...a50 Men om ønsket virkelig hadde vært tilstede hadde han skjerpet seg og tatt ansvar... Anonymkode: 9e833...017 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #13 Skrevet 5. januar 2021 Har samme problemet TS... legg på prestasjonsangst om det ikke er han som tar initiativet.. vet ikke hva jeg skal gjøre, det er jo han som var mest keen på barn men at man må ha sex når jeg faktisk er fruktbar ikke bare her og der når han vil det hadde han visst ikke forstått at var en greie 🙄 Anonymkode: 58883...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #14 Skrevet 5. januar 2021 Skjønner problemet ditt, TS! Min mann har også lite sexlyst, og vi har stort sett sex 1-2 ganger i måneden. Etter å ha sluttet med prevensjon i over 1 år, måtte vi ta en ordentlig prat om hvordan vi skal treffe eggløsning. Jeg har involvert ham helt i hele syklusen min, og vi fant ut at vi skal prøve å ha sex når jeg har EL. Dette vil si, vi setter av faktisk tid (ikke for seint på kvelden) og legger oss i senga nakne for å kose. Mannen forplikta seg til dette, også hvis han ikke hadde lyst på sex. Avtalen var at det ikke skulle være noen tvang til verken penetrering eller utløsning, og hvis det ikke gikk en gang skulle ingen bli sure. Men tror du ikke søren meg det gikk hver eneste gang? Jeg har blitt gravid 2 ganger på 4 eggløsninger (hadde en MA første gang). Og det etter ett år uten ordentlig innsats. Dette gikk fordi mannen var så innstilt på å få barn, og dermed prioriterte å sette av tid og initiativ - men jeg syns vi fant en god løsning på å unngå sexpresset (som generelt har vært en veldig turnoff hele forholdet vårt, så jeg var veldig spent på hvordan det ville bli å prøve å bli gravid) Ps. Ikke hør på de her som sier han er en dårlig mann fordi han ikke har lyst på sex når som helst og hvor som helst. Folk er forskjellige og mye sitter i hodet. Men jeg anbefaler en seriøs prat med ham, slik at dere begge kan prioritere å sette av tid til et realt forsøk - og at det er greit om det ikke blir en utløsning hver eneste gang. Anbefaler også å tilby ham noen blowjobs i løpet av syklusen, mulig han får opp lysten litt da Anonymkode: 5bc07...d56 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #15 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skjønner problemet ditt, TS! Min mann har også lite sexlyst, og vi har stort sett sex 1-2 ganger i måneden. Etter å ha sluttet med prevensjon i over 1 år, måtte vi ta en ordentlig prat om hvordan vi skal treffe eggløsning. Jeg har involvert ham helt i hele syklusen min, og vi fant ut at vi skal prøve å ha sex når jeg har EL. Dette vil si, vi setter av faktisk tid (ikke for seint på kvelden) og legger oss i senga nakne for å kose. Mannen forplikta seg til dette, også hvis han ikke hadde lyst på sex. Avtalen var at det ikke skulle være noen tvang til verken penetrering eller utløsning, og hvis det ikke gikk en gang skulle ingen bli sure. Men tror du ikke søren meg det gikk hver eneste gang? Jeg har blitt gravid 2 ganger på 4 eggløsninger (hadde en MA første gang). Og det etter ett år uten ordentlig innsats. Dette gikk fordi mannen var så innstilt på å få barn, og dermed prioriterte å sette av tid og initiativ - men jeg syns vi fant en god løsning på å unngå sexpresset (som generelt har vært en veldig turnoff hele forholdet vårt, så jeg var veldig spent på hvordan det ville bli å prøve å bli gravid) Ps. Ikke hør på de her som sier han er en dårlig mann fordi han ikke har lyst på sex når som helst og hvor som helst. Folk er forskjellige og mye sitter i hodet. Men jeg anbefaler en seriøs prat med ham, slik at dere begge kan prioritere å sette av tid til et realt forsøk - og at det er greit om det ikke blir en utløsning hver eneste gang. Anbefaler også å tilby ham noen blowjobs i løpet av syklusen, mulig han får opp lysten litt da Anonymkode: 5bc07...d56 Takk for svar. Skal sette meg ned med han og snakke skikkelig om det en av de nærmeste dagene. Hadde eggløsning i dag og har prøvd å si ifra i flere dager at det nærmer seg og at det er nå vi burde prøve. Og da stilte han et par spørsmål rundt det, før han syntes det ble veldig press på han. Han har ikke tatt initiativ, selv når han har fått vite at det er nå det må skje om vi skal lykkes denne måneden. Da blir jeg litt motløs og skuffet. Det er ikke det at jeg går rundt og har så veldig lyst hver gang heller, men jeg vet at det er det som må til for å bli gravid. I tillegg er vi enige om at når vi kommer i gang så er det alltid veldig bra og da snakker vi om at vi må bli flinkere til å prioritere det. Men så blir det bare med snakket. Men liker måten dere har løst det, så skal prøve å få til noe lignende. TS Anonymkode: 3eb8b...a50 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #16 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har samme problemet TS... legg på prestasjonsangst om det ikke er han som tar initiativet.. vet ikke hva jeg skal gjøre, det er jo han som var mest keen på barn men at man må ha sex når jeg faktisk er fruktbar ikke bare her og der når han vil det hadde han visst ikke forstått at var en greie 🙄 Anonymkode: 58883...c4d Da har vi litt samme problem ja. Likte godt måten de under ditt innlegg har løst det. Kanskje det kan være noe for dere også? TS Anonymkode: 3eb8b...a50 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #17 Skrevet 5. januar 2021 Fjaselina skrev (1 time siden): Skepsisen min melder seg her... Men om du er sikker på at det er denne fyren du vil ha barn med, bør du ikkje nevne EL og at det må bli sex no. Sats heller på å forføre han den kvelden du vil ha noko gjort. Må nok legge opp til det gjennom heile dagen, høyres det ut som. Tenk å ikkje ville ha sex når du vil, det er litt rart for meg😁 Veldig vanskelig å prøve på det for det fungerer ikke så ofte de gangene jeg prøver. Initiativet må helst komme fra han virker det som. Er første forholdet jeg er i hvor mannen ikke har så stor lyst, så synes det er en vanskelig situasjon. Særlig når han ikke har lyst til å prate om det. Men har ikke lyst til å gi opp heller, så derfor jeg søker råd til hvordan vi kan løse det. TS Anonymkode: 3eb8b...a50
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #18 Skrevet 5. januar 2021 Man kan snakke om at man vil ha barn så mye man vil, men det er bare en måte å bli gravid på, og det vet vi alle hva her. Om han ikke vil gjøre den ene tingen engang, er jeg skeptisk til hva andre ting han ikke gjør. Jeg og min mann hadde ofte ubeskyttet sex, på "tar det som det kommer" måten. Ble ikke gravid på 2 år. Men første gang vi planlagt hadde sex på eggløsningsdagen ble jeg gravid. Anonymkode: 3c5d0...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #19 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har også en mann med liten sexlyst, men når det er EL så er han med. For han skjønner jo det at det må sex til for å få baby 🙊😅 Anonymkode: 877bd...f1c Skulle ønske min også kunne skjønne det 😏 Anonymkode: 3eb8b...a50
Fiffig Skrevet 5. januar 2021 #20 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han høres jo hakket spesiell ut spør du meg! Har dog aldri vært borti en mann med lite sexlyst! Mistenksom som jeg er hadde jeg trodd han fikk noe "attåt" et annet sted..... Anonymkode: 4090b...4ba For en meningsløs stereotypi. Jeg har også en samboer som ikke har lyst hele tida. Og jeg har hatt tidligere kjærester også, som uten å være utro, ikke alltid har hatt lyst. Menn har også mental helse. De reagerer også på stress og press. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå