Gå til innhold

Din beste pannekake oppskrift

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg Synes alltid andres pannekaker er bedre enn de jeg lager, jeg føler jeg ikke får det til. Hva er deres beste oppskrift?

Anonymkode: f4102...074

AnonymBruker
Skrevet

Egg sukker, melk og hvetemel. Tar alt på gefylen. 

Anonymkode: 246a1...33b

AnonymBruker
Skrevet

3 egg, 1liter melk, 25 g smør, 1 ts bakepulver, og så mye mel som skal til for at det blir en passelig tykk røre (har aldri målt). Et tips: Hvis du har et par kokte poteter til overs bør du mose dem og ha dem i røra, da får du utrolig gode og saftige pannekaker 😊  Og et lite ps, har aldri skjønt hvorfor folk har sukker i pannekakerøra...

Anonymkode: df432...3cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv glutenfrie og melkefrie pannekaker. Er veldig godt med pannekake og bacon. 

Anonymkode: e3ef3...be2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid helmelk, og hvis jeg har noen fløterester, har jeg dem i røra.

Lager aldri etter oppskrift, men hvis jeg lager til flere enn meg selv, kan jeg godt bruke 5-6 egg. Bruker alltid sukker i røra, synes pannekakene blir smakløse uten. Bruker også litt salt i røra (ca en halv teskje), røres inn sammen med hvetemelet.

Er vestlending, og vi bruker å steke bacon og ha stekte poteter til. Dette lager jeg for seg selv i en panne, men om jeg lager ovnspannekake, har jeg stekt bacon utover røren før jeg putter langpannen i ovnen. Du kan også variere med å bruke litt hvitost, og du kan sette frem syltetøy/sukker, og droppe bacon.

Du finner fort ut hva du liker best om du lager pannekaker noen ganger, det handler om å prøve seg frem.

Anonymkode: 1131a...4cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

3 egg, 1liter melk, 25 g smør, 1 ts bakepulver, og så mye mel som skal til for at det blir en passelig tykk røre (har aldri målt). Et tips: Hvis du har et par kokte poteter til overs bør du mose dem og ha dem i røra, da får du utrolig gode og saftige pannekaker 😊  Og et lite ps, har aldri skjønt hvorfor folk har sukker i pannekakerøra...

Anonymkode: df432...3cd

Å bruke kokte poteter i pannekakerøre og vaffelrøre lærte jeg av min far for 40 år siden.  Det hender til og med at jeg koker poteter bare for å ha til røren 😆

Anonymkode: 6909a...94e

AnonymBruker
Skrevet

3 egg 

1 ss smeltet smør

3 dl mel (til middag tar vi 50/50 grovt og fint) 

5 dl melk- putter oppi det jeg evt måtte ha av fløterester feks. 

Anonymkode: 576f1...53f

AnonymBruker
Skrevet

Egg, melis, melk, hvetemel og smeltet smør. Relativt tynn røre, liker ikke tjukke pannekaker. 

Anonymkode: 6d158...114

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Egg, melis, melk, hvetemel og smeltet smør. Relativt tynn røre, liker ikke tjukke pannekaker. 

Anonymkode: 6d158...114

Ikke jeg heller. Fikk servert noen skikkelig tunge og kompakte pannekaker en gang. Uff. 

Anonymkode: 576f1...53f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...