Gå til innhold

Din beste pannekake oppskrift

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

3 egg, 1liter melk, 25 g smør, 1 ts bakepulver, og så mye mel som skal til for at det blir en passelig tykk røre (har aldri målt). Et tips: Hvis du har et par kokte poteter til overs bør du mose dem og ha dem i røra, da får du utrolig gode og saftige pannekaker 😊  Og et lite ps, har aldri skjønt hvorfor folk har sukker i pannekakerøra...

Anonymkode: df432...3cd

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg bruker alltid helmelk, og hvis jeg har noen fløterester, har jeg dem i røra.

Lager aldri etter oppskrift, men hvis jeg lager til flere enn meg selv, kan jeg godt bruke 5-6 egg. Bruker alltid sukker i røra, synes pannekakene blir smakløse uten. Bruker også litt salt i røra (ca en halv teskje), røres inn sammen med hvetemelet.

Er vestlending, og vi bruker å steke bacon og ha stekte poteter til. Dette lager jeg for seg selv i en panne, men om jeg lager ovnspannekake, har jeg stekt bacon utover røren før jeg putter langpannen i ovnen. Du kan også variere med å bruke litt hvitost, og du kan sette frem syltetøy/sukker, og droppe bacon.

Du finner fort ut hva du liker best om du lager pannekaker noen ganger, det handler om å prøve seg frem.

Anonymkode: 1131a...4cc

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

3 egg, 1liter melk, 25 g smør, 1 ts bakepulver, og så mye mel som skal til for at det blir en passelig tykk røre (har aldri målt). Et tips: Hvis du har et par kokte poteter til overs bør du mose dem og ha dem i røra, da får du utrolig gode og saftige pannekaker 😊  Og et lite ps, har aldri skjønt hvorfor folk har sukker i pannekakerøra...

Anonymkode: df432...3cd

Å bruke kokte poteter i pannekakerøre og vaffelrøre lærte jeg av min far for 40 år siden.  Det hender til og med at jeg koker poteter bare for å ha til røren 😆

Anonymkode: 6909a...94e

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Egg, melis, melk, hvetemel og smeltet smør. Relativt tynn røre, liker ikke tjukke pannekaker. 

Anonymkode: 6d158...114

Ikke jeg heller. Fikk servert noen skikkelig tunge og kompakte pannekaker en gang. Uff. 

Anonymkode: 576f1...53f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...