Gå til innhold

Masked Singer UK . Er vikingen Morten Harket?

Gjest Malika

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Angående dette med «armour» tror jeg det kan være solbrillene? Har ikke Morten Harker stadig på seg solbriller under konsert selv i mørkeste natta? 

Anonymkode: ec4c5...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja dette høres virkelig ut som Morten Harket, og her er nok kostymet et tydelig hint om en som kommer fra Norden.

Jeg tror dere som mener at Morten Harket ikke kan synge så surt, glemmer hvor gammel han er. Han er 61 år og stemmens han er ikke som det en gang var. Om man tenker på alderen hans så synger han egentlig fortsatt veldig bra.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten synger ikke surt. Var på konsert med han ifjor og han har kanskje den peneste stemmen jeg noensinne har hørt live. Når det er sagt, hører jeg tydelig at det er han som er Vikingen. Tror kostymet gjør det litt vanskeligere å synge, evt så vil han ikke avsløre seg helt med å synge så perfekt som han pleier. Det er min teori:)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, missmcbeal said:

Jeg tror dere som mener at Morten Harket ikke kan synge så surt, glemmer hvor gammel han er. Han er 61 år og stemmens han er ikke som det en gang var. Om man tenker på alderen hans så synger han egentlig fortsatt veldig bra.

Alder har ikke noe å si for hvor bra man synger. Du er ingen musiker hvertfall.

Anonymkode: 82ff6...e69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det med Maskorama som gjør at folk svarer så surt og frekt i tråder om programmet?! 

Anonymkode: b13d1...962

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje det er Morten Harket som stormet kongressen også?

Anonymkode: 89c1f...704

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Alder har ikke noe å si for hvor bra man synger. Du er ingen musiker hvertfall.

Anonymkode: 82ff6...e69

Jeg forklarte det nok litt dårlig. Morten Harket er en kjempebra sanger, og jeg synest ikke at han gjorde noen dårlig fremførelse, men det var ikke like rent på de høye tonene. Det kan både være pga. kostymet eller bare dagen, men et langt liv som sanger der man bruker stemmen mye - så vil det definitivt kunne påvirke stemmen på en måte som gjør til at den blir sliten og dermed ikke vil høres like  "bra" ut som før. Yngre sangere kan også i perioder oppleve å synge noe dårligere fordi stemmen er sliten, spesielt om de har tatt konsert/turne med mye synging. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2021 den 21.02):

morsmål

Anonymkode: a5ead...52e

«Førstespråk» heter det nå. 

Anonymkode: df4d9...3fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor kan man se dette? 

Anonymkode: 2b669...a6b

youtube

Anonymkode: 469af...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

youtube

Ligger alle episodene der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ligger alle episodene der? 

de har bare kommet til episode 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
missmcbeal skrev (15 timer siden):

Jeg forklarte det nok litt dårlig. Morten Harket er en kjempebra sanger, og jeg synest ikke at han gjorde noen dårlig fremførelse, men det var ikke like rent på de høye tonene. Det kan både være pga. kostymet eller bare dagen, men et langt liv som sanger der man bruker stemmen mye - så vil det definitivt kunne påvirke stemmen på en måte som gjør til at den blir sliten og dermed ikke vil høres like  "bra" ut som før. Yngre sangere kan også i perioder oppleve å synge noe dårligere fordi stemmen er sliten, spesielt om de har tatt konsert/turne med mye synging. 

Dette er helt sant. Jeg er sanger selv og stemmen kan bli dårligere når man blir eldre. Den trenger ikke bli det med mye vokal trening, tar vare på stemmen, sunn livsstil osv, men den kan bli det. Særlig når man blir eldre kan dette skje. 

Anonymkode: 65594...7c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen

Har han ikke litt for tydelige R’er til å være James Blunt? Samtidig er det ikke klisslikt Morten Harket heller. Blunt har danske aner, så det kan jo også stemme med viking-kostymet. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvem det kan være 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomine Harket - Mortens datter - er 100% sikker på at det er hennes far som er Vikingen. (NRK)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NordicViking skrev (1 time siden):

Tomine Harket - Mortens datter - er 100% sikker på at det er hennes far som er Vikingen. (NRK)

Komisk at de siterer Tomine Harket på nynorsk😂😂😂 

– Eg likar å tru at eg kjenner att stemma til min eigen far. Det er ein type vibrasjon i stemma til pappa, som gjer at eg trur det høyrest ut som han.

– Det høyrest ut som pappa når vi syng saman heile familien, når bestefar speler på piano og brørne mine står og syng med. Det er den kjensla eg får. Det er der eg tenker at «eg trur det er pappa».

Anonymkode: f4297...518

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Geirfuglen
AnonymBruker skrev (1 time siden):

– Eg likar å tru at eg kjenner att stemma til min eigen far. Det er ein type vibrasjon i stemma til pappa, som gjer at eg trur det høyrest ut som han.

– Det høyrest ut som pappa når vi syng saman heile familien, når bestefar speler på piano og brørne mine står og syng med. Det er den kjensla eg får. Det er der eg tenker at «eg trur det er pappa».

Oftere motsatt, at de som snakker dialekt og nynorsk siteres på bokmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Artikkelen er på nynorsk. NRK er forpliktet til 25% nynorsk i sine medier. Så hun er ikke direkte sitert på nynorsk.

Anonymkode: ca19b...7da

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2021 den 17.27):

Du er klar over at bokmål, på lik linje med nynorsk, er et skriftspråk, sant? Det er ingen som snakker bokmål, men bokmålet er modellert etter dansk og dialektene i Oslo-området. Selvsagt siteres Tomine Harket på nynorsk i en artikkel som er skrevet på nynorsk. 

Ellers er jeg enig i at det virker som om det er Morten Harket som er vikingen. 

Anonymkode: 24c24...132

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2021 den 11.04):

Hva er det med Maskorama som gjør at folk svarer så surt og frekt i tråder om programmet?! 

Anonymkode: b13d1...962

Ha,ha, folk svarer surt og frekt i alle tråder i et anonymt forum 😄 

Anonymkode: 04f63...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...