Gjest Malika Skrevet 5. januar 2021 #1 Del Skrevet 5. januar 2021 Hva tror dere? Jeg synes stemmen er litt for varm og med mer klang, men det spekuleres både nasjonalt og internasjonalt om at dette er Morten Harket. (personlig tror jeg det er James Blunt...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #2 Del Skrevet 5. januar 2021 Hvordan passer hintene på James Blunt? Anonymkode: 03853...a3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malika Skrevet 5. januar 2021 #3 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan passer hintene på James Blunt? Anonymkode: 03853...a3e Godt spørsmål. Jeg kjenner ikke så godt til ham, men skal lese meg opp! Postet det egentlig mest som en motpol for alle de som mener det er MH og for å få litt fres i tråden 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Del Skrevet 5. januar 2021 Det var mange hint som peket mot Morten. Kings Rock (kongsberg), viking og fjell (Norge). Og dialekten var på ingen måte britisk, men slikt kan jo være tilgjort. Men måtte jo google. Og James B har vært i hæren. jf "....not the only armor I have worn". Og det er et hint jeg på ingen måte får til å passe med MH. Men samtidig. Man kan gjøre til dialekten i en monolog. Men ikke når man synger. Og det var ingenting britisk over Songbird. Dette med King får jeg ikke til å passe med noen. En stemme til Morten her. Med forbehold om at jeg hører det jeg vil høre. Anonymkode: 469af...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Del Skrevet 5. januar 2021 Noen som vet hvor han bor? Er jo ikke bare bare å reise fram og tilbake nå.. Anonymkode: 7f21d...e41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Del Skrevet 5. januar 2021 Han synger ihvertfall like surt som Morten Harket live. Anonymkode: 1daca...51d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. januar 2021 #7 Del Skrevet 5. januar 2021 Det kan ikke være noen andre enn Morten Harket, stemmen er jo kliss lik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Del Skrevet 5. januar 2021 Hørte en gang til på sangen. Og dette er ikke en brite. Og jeg er 95% sikker på at dette ikke er en som har engelsk som primary language. Anonymkode: 469af...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malika Skrevet 5. januar 2021 #9 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hørte en gang til på sangen. Og dette er ikke en brite. Og jeg er 95% sikker på at dette ikke er en som har engelsk som primary language. Anonymkode: 469af...636 Spennende! Er ikke MH godt skolert i engelsk, men bruker aksenten sin som sitt varemerke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malika Skrevet 5. januar 2021 #10 Del Skrevet 5. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det var mange hint som peket mot Morten. Kings Rock (kongsberg), viking og fjell (Norge). Og dialekten var på ingen måte britisk, men slikt kan jo være tilgjort. Men måtte jo google. Og James B har vært i hæren. jf "....not the only armor I have worn". Og det er et hint jeg på ingen måte får til å passe med MH. Men samtidig. Man kan gjøre til dialekten i en monolog. Men ikke når man synger. Og det var ingenting britisk over Songbird. Dette med King får jeg ikke til å passe med noen. En stemme til Morten her. Med forbehold om at jeg hører det jeg vil høre. Anonymkode: 469af...636 MH har vel gjort det til et varemerke å ha en aksent når han synger. Så spennende Skal se på mere, og så kanskje gjette på de andre. Og at Sophie Ellis-Baxtor var så elendig til synge da! Men var vel kun one-hit-wonder. Endret 5. januar 2021 av Malika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #11 Del Skrevet 5. januar 2021 Oi, det høres skikkelig ut som Morten. Muligens en yngre person, med lysere stemme. Morten har noen fraseringer vi ikke hører her. Men det er slikt han kan ha jobbet med å ta bort, for konkurransens skyld. Anonymkode: 5974a...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #12 Del Skrevet 5. januar 2021 Malika skrev (7 minutter siden): Spennende! Er ikke MH godt skolert i engelsk, men bruker aksenten sin som sitt varemerke? Med mindre man har vokst opp med to språk kan jeg love deg at man alltid hører det om personen ikke er native speaking. Vikingen var så god, men enten er dette en som er ekstremt god på å legge til en liten aksent for å ikke avsløre seg, eller så er det en som ikke har vokst opp i et engelskspråkelig land. Anonymkode: 469af...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malika Skrevet 5. januar 2021 #13 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med mindre man har vokst opp med to språk kan jeg love deg at man alltid hører det om personen ikke er native speaking. Vikingen var så god, men enten er dette en som er ekstremt god på å legge til en liten aksent for å ikke avsløre seg, eller så er det en som ikke har vokst opp i et engelskspråkelig land. Anonymkode: 469af...636 Og MH sitt varemerke er jo denne aksenten? Kan du som virker å være native si noe om dette er tilgjort aksent eller kun aksent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #14 Del Skrevet 5. januar 2021 Malika skrev (9 minutter siden): Måtte se første episode raskt her jeg. Det er jo der hintene kommer. Og MH har vel gjort det til et varemerke å ha en aksent når han synger. Så spennende Skal se på mere, og så kanskje gjette på de andre. Og at Sophie Ellis-Baxtor var så elendig til synge da! Men var vel kun one-hit-wonder. Don´t start now er en latterlig enkel sang å synge, som likevel høres imponerende ut. Den har blitt brukt før på the masked singer av deltagere som har en helt ok sangstemme, men ikke mer. Så når jeg hørte denne tenkte jeg alt annet enn sanger... Jeg tror det er veldig kjente personer med i år, så gøy å gjette. Anonymkode: 469af...636 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #15 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Noen som vet hvor han bor? Er jo ikke bare bare å reise fram og tilbake nå.. Anonymkode: 7f21d...e41 Dattera bor hvertfall i London tror jeg Anonymkode: 18328...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #16 Del Skrevet 5. januar 2021 Men hvor ser dere på dette? Er det noe gøy? Anonymkode: 18328...bf4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #17 Del Skrevet 5. januar 2021 Malika skrev (2 minutter siden): Og MH sitt varemerke er jo denne aksenten? Kan du som virker å være native si noe om dette er tilgjort aksent eller kun aksent? Jeg er 95% på non-native. Er absolutt ikke flytende selv. Men med noen år i London, og en internasjonal jobb, hører du det lille som er litt off om du ikke har vokst opp med språket. Anonymkode: 469af...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #18 Del Skrevet 5. januar 2021 Hvor har dere sett dette hen? Går det på norsk tv? Anonymkode: 0d732...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #19 Del Skrevet 5. januar 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvor ser dere på dette? Er det noe gøy? Anonymkode: 18328...bf4 Sett på YouTube Anonymkode: 03853...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malika Skrevet 5. januar 2021 #20 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er 95% på non-native. Er absolutt ikke flytende selv. Men med noen år i London, og en internasjonal jobb, hører du det lille som er litt off om du ikke har vokst opp med språket. Anonymkode: 469af...636 Men det var ikke det jeg spurte om... Mange her inne er knallgode i engelsk (TS også) Mener du dette er tilgjort aksent, eller kun aksent? Jeg hører tilgjort aksent OG aksent og lander på Morten Harket av den grunn Samt hintene som jeg ikke hadde satt meg inn i før jeg opprettet tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå