AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Hvordan gjør dere det når barn blir myndige,i forhold til samvær i forbindelse med jul og andre høytider? Avtaler dere direkte med barnet ? Min samboer har to barn som er 17 og 18 år. Før jul fikk han en melding av mor til barna, der hun ønsket å avtale samvær. Har hun lov til dette ,uten barnas samtykke ? Anonymkode: a7789...bda
solmåneogstjerner Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 (endret) 'Barna' bestemmer selvsagt selv hvor de vil være. Så lenge den forelderen de ønsker å være hos ønsker dem velkommen. Uavhengig av avtaler mellom foreldrene (i den alderen). Endret 5. januar 2021 av solmåneogstjerner 8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Da er de myndige og bestemmer helt selv.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Hun ville vel bare forsikre seg om at barna kunne være hos far i julen og eventuelt hvilke dager? selvom de er 17-20 år så er de enda ikke heeelt voksne og syns det er koselig å være med mamma / pappa. Jeg ville iallefall det i høytider da jeg var 19 «ish».. Anonymkode: d8751...6e4 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 Jeg har ett barn i begynnelsen av 20 årene, og to barn som ikke er myndig. eldste begynte å bestemme selv hvor julen skal feires når hn var 16-17 år, alle jul og nyttår vært hos meg etter at hn fikk bestemme selv. Hns søsken feirer fortsatt annenhver. Anonymkode: 7e59a...b81 2
Ulrikke Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Mine stebarn er nå 25, 21 og 20 og feirer fortsatt jul annethvert år hos mor/stefar og hos oss. Dette er noe de har valgt helt selv, ikke noe noen forventer av dem! Man bestemmer ikke samvær for 17- og 18-åringer, det fikser de selv! Når det er sagt, hvis noen skulle bort og ville være sikker på at den andre forelderen var hjemme og tilgjengelig er det jo lov til å spørre! 2
mebeforeyou Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Kanskje hun har snakket med barna først? Mine barn er over 18 år, så far og meg avtaler fortsatt. Selvsagt etter dialog med barna. 3
solmåneogstjerner Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): selvom de er 17-20 år så er de enda ikke heeelt voksne og syns det er koselig å være med mamma / pappa. Jeg ville iallefall det i høytider da jeg var 19 «ish».. Det er det mange som ønsker, selv om de så skulle være 40-50 år... og til og med eldre. Men da er det ikke foreldrene som bestemmer det. Da er man så voksen at man avtaler selv 😊
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 16 og 28 er kjærestens yngste, de er ti dager til far. Anonymkode: 55ae6...9dc
solmåneogstjerner Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 16 og 28 er kjærestens yngste, de er ti dager til far. Anonymkode: 55ae6...9dc Mener du faktisk at en 28-åring har en samværsavtale om ti dager hos en forelder....? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå