Gå til innhold

Samvær når barna blir over 18 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det når barn blir myndige,i forhold til samvær i forbindelse med jul og andre høytider? 

Avtaler dere direkte med barnet ?  

Min samboer har to barn som er 17 og 18 år. Før jul fikk han en melding av mor til barna, der hun ønsket å avtale samvær. Har hun lov til dette ,uten barnas samtykke ?

Anonymkode: a7789...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

'Barna' bestemmer selvsagt selv hvor de vil være. Så lenge den forelderen de ønsker å være hos ønsker dem velkommen. 

Uavhengig av avtaler mellom foreldrene (i den alderen). 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Da er de myndige og bestemmer helt selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun ville vel bare forsikre seg om at barna kunne være hos far i julen og eventuelt hvilke dager? 
selvom de er 17-20 år så er de enda ikke heeelt voksne og syns det er koselig å være med mamma / pappa. Jeg ville iallefall det i høytider da jeg var 19 «ish».. 

Anonymkode: d8751...6e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett barn i begynnelsen av 20 årene, og to barn som ikke er myndig. 
eldste begynte å bestemme selv hvor julen skal feires når hn var 16-17 år, alle jul og nyttår vært hos meg etter at hn fikk bestemme selv. Hns søsken feirer fortsatt annenhver. 

Anonymkode: 7e59a...b81

• Liker 2
Skrevet

Mine stebarn er nå 25, 21 og 20 og feirer fortsatt jul annethvert år hos mor/stefar og hos oss. Dette er noe de har valgt helt selv, ikke noe noen forventer av dem!

Man bestemmer ikke samvær for 17- og 18-åringer, det fikser de selv! Når det er sagt, hvis noen skulle bort og ville være sikker på at den andre forelderen var hjemme og tilgjengelig er det jo lov til å spørre!

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun har snakket med barna først?

Mine barn er over 18 år, så far og meg avtaler fortsatt. Selvsagt etter dialog med barna. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

selvom de er 17-20 år så er de enda ikke heeelt voksne og syns det er koselig å være med mamma / pappa. Jeg ville iallefall det i høytider da jeg var 19 «ish».. 

Det er det mange som ønsker, selv om de så skulle være 40-50 år... og til og med eldre. Men da er det ikke foreldrene som bestemmer det. Da er man så voksen at man avtaler selv 😊

AnonymBruker
Skrevet

16 og 28 er kjærestens yngste, de er ti dager til far. 

Anonymkode: 55ae6...9dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

16 og 28 er kjærestens yngste, de er ti dager til far. 

Anonymkode: 55ae6...9dc

Mener du faktisk at en 28-åring har en samværsavtale om ti dager hos en forelder....?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...