AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #21 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Uff, tror dere det må så sterk lut til? Møte med ledelsen eller sak i lokalavisen? Ser flere av dere nevner dette, så det er vel det som må til. Vet ærlig talt ikke om jeg orker så mye styr nå. Synes egentlig jeg har mer enn nok med sykdom og alt sånt for tiden. Vet ikke om jeg orker å sette i gang en stor sak. Og jeg har virkelig ikke noe lyst til å være hun som klager i lokalavisen over at drosjesjåfører kjører "bittelitt" for fort, når jeg egentlig bare burde være takknemlig for all den hjelpen jeg får fra Staten mtp. at jeg er syk og ikke jobber og ikke bidrar, men så er jeg frekk nok til å klage på en innvandrer som faktisk jobber. For det er jo sånn folk kommer til å lese saken. Ble litt motløs akkurat nå. Hadde håpet på en enkel løsning. Anonymkode: e8fa1...669 Ja, det syns egentlig jeg også. Så det er skikkelig dårlig gjort at du får dette med drosjen i tillegg. Men sånn saken er så er det jo han sjåføren som melder seg og ikke kommer og da får du ikke behandling heller. Det ser ut som du må ta den saken for å få den behandlingen du trenger. Du har ingen som kan hjelpe deg? Enten kjøre deg når drosja ikke kommer, eller hjelpe deg å ta saken med drosjeselskapet? Anonymkode: 3fff6...034 7
Lolalot Skrevet 5. januar 2021 #22 Skrevet 5. januar 2021 Ta kontakt med eiger av drosjeselskapet, få et møte og forklar alt som har skjedd, så kan jeg nesten garantere det blir fart på sakene 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #23 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Neste gang jeg ringer dem sier de at sjåføren har meldt bomtur. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan ikke kjøre med Uber eller noe sånt, det må være noen som tar rekvisisjon, og det gjør bare denne ene drosjesentralen her jeg bor. Så jeg er ganske låst. Tror ikke det er noe vits å anmelde ham når jeg ikke har bevis. Tror ikke politiet har resurser til å fotfølge ham og følge med på kjøringen hans. Ellers skulle jeg gjerne sett at villstyringer som ham ikke fikk lov til å kjøre bil. Anonymkode: e8fa1...669 En sjåfør kan ikke bare melde bomtur gang etter gang på samme tur. Eller han kan, men da må sentralen delegere turen videre til neste bil. Og ta et oppgjør med sjåføren ettersom det ikke er greit. Dette er et sentralproblem, så du må ta en ny runde med dem. Sentralen må også rapportere inn bomturer, og begrunne dette. Det er avvik. Det er ikke greit at du ikke rekker timene. Det du kan gjøre er å melde dette avviket inn til helseforetaket/pasienttransport som drosjeselskapet er underleverandør for. At du ikke rekker dine helsetimer som følge av dårlig behandling bør løftes høyt slik at drosjeselskapet tar ansvar. Ring pasienttransporten i morgen og forklar problemstillingen. Anonymkode: 80103...1ef 10
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #24 Skrevet 5. januar 2021 Pasienttransport har telefonnummer 05515 Anonymkode: 80103...1ef 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #25 Skrevet 5. januar 2021 Pasienttransport kommer garantert til å ta deg på alvor, og gjøre grep mot sentralen. Dem har tross alt nok dokumentasjon på at turene/turnumrene i ditt navn er blitt registrert som bomturer. Dette har Pasienttransport direkte kontroll på. Så ring dit! Og det verste av alt, gjennom helsetransport så får sjåførene betalt for bomturene. Anonymkode: 80103...1ef 11
Gjest Blondie65 Skrevet 5. januar 2021 #26 Skrevet 5. januar 2021 Jeg tenker at det kan være lurt å lage en tidslinje i klagen din. F.eks. en måned før klagen så mange turer, ingen bomturer. Etter klagen, så mange turer bestilt, så mange turer ikke møtt og påstått bomtur. Denne fyren vil da få et forklaringsproblem. Personlig håper jeg han mister retten til å kjøre noen som helst i fremtiden når han oppfører seg slik.
Hulderen Skrevet 5. januar 2021 #27 Skrevet 5. januar 2021 Kan du få tak i direktenummer til noen av de andre taxiene? Slik at du kan kontakte dem i stedet for sentralen?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #28 Skrevet 5. januar 2021 Har du snakket med daglig leder for drosjeselskapet. Jeg ville tatt en rolig prat med vedkommende, og hørt hva slags løsning de har når du ikke kommer deg til nødvendig behandling. Gjort det klart hva slags konsekvenser det har for deg, både helsemessig og økonomisk. Og latt det skinne gjennom at om du ikke kommer deg til nødvendig behandling blir du nødt til å ta det med helseforetaket de har anbud hos, og muligens også med fylkeslegen. Anonymkode: 604a1...0ae 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #29 Skrevet 5. januar 2021 Ts, det er veldig enkelt å dokumentere at drosje aldri dukket opp. Du ringer til sentralen, og etterpå begynn å filme fra telefon når du står ut i gata og si : klokka er xx, dato xx jeg venter på drosje. Og film gata foran huset fram til du ringer sentralen neste gang :) han kan ikke bevise da at han var der og så ikke deg 🤪😜 ee par sånne videoer og du har nok bevis mot ham :) Anonymkode: bd9ec...9ac 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #30 Skrevet 6. januar 2021 Eventuelt be om kvinnelig sjåfør? Anonymkode: a6518...121 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #31 Skrevet 6. januar 2021 Har du snakket med Pasienttransport i dag, som jeg ba deg om? Hvis ikke, så ringer du dem nå. Det er Pasienttransport som har ansvaret for at du blir fraktet fra A til B under rekvisisjonskjøring. Og det er Pasienttransport som hyrer inn drosjeselskapet som underleverandør. Pasienttransport har direkteforbindelse med drosjeselskapet døgnet rundt, både gjennom taksameter, mail, datasystemer og telefon. Og Pasienttransport bør virkelig ta seriøst at en sjåfør tar inn en rekvisisjonstur, nekter å kjøre den, pasienten rekker ikke timen, hvor sjåføren får betalt for det gjennom bomtur. Dette er fullstendig ulovlig, og brudd på samarbeidsavtalen mellom drosjeselskap og Pasienttransport. Snusk, kalles det også. Anonymkode: 80103...1ef 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #32 Skrevet 6. januar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Eventuelt be om kvinnelig sjåfør? Anonymkode: a6518...121 Hun trenger ikke fremstå som en som diskriminerer på kjønn, det har ingen hensikt Anonymkode: 3cebb...8ef
Juniper Skrevet 6. januar 2021 #33 Skrevet 6. januar 2021 Gå via pasientreiser, TS. Få de på din side, så får du hjelp til å ta tak i situasjonen. De vil jo ikke betale til en sjåfør som oppfører seg sånn. 2
nomore82 Skrevet 6. januar 2021 #34 Skrevet 6. januar 2021 @Blondie65 sitt tips om å lage ei tidslinje er lurt. Dette handler ikke nødvendigvis om "bevis" for at sjåføren her ødelegger for deg, men å sannsynliggjøre at du ikke får den tjenesten som det blir betalt for. Dvs å bli fraktet hjemmefra til behandling og tilbake igjen. Så du trenger ikke å ha et sterkt rykende ferskt bevis for å snakke med sjefen til sjåføren. Det holder å sannsynliggjøre at det ikke er du som er årsaken til bomturen, men selskapet/sjåføren. Det enkleste her vil være å lage ei liste med datoer du har bestilt taxi og ikke fått det. Noter tidspunkt du ringte og tidspunkt du skulle vært på behandling. Dersom du og kan legge med bevis fra en tredjepart(dvs behandleren) at du hadde time men ikke kom, så stiller du sterkere. Samme med spesifisert telefonregning og hvor du da viser at du har ringt sentralen og purret på sjåføren. Totalt sett da vil du vise til sannsynlighetsovervekt at det er jo ikke du som bestiller behandling og taxitur, og så dropper å møte. Det blir åpenbart at det er sjåføren som ikke har gjort jobben sin. Hvorvidt du skal nevne kranglingen og kjeftingen i bilen er jeg usikker på. Fokuset ditt mener jeg må være på at sjåføren ikke gjør jobben sin når du bestiller tur. Hvorfor er egentlig ikke viktig. Du skal ha tjenesten som det blir betalt for. Men samtidig kan det jo kanskje være ryddig å henvise til klagen du sendte inn på sjåføren tidligere, og at det er etter dette at dette har blitt et problem. Ryddig og saklig. 6
GrønnNellik68 Skrevet 6. januar 2021 #35 Skrevet 6. januar 2021 Hei jeg kjører taxi og dette hørtes ut som en av våre ny landsmenn. Han må du få kutta ut. Her jeg kjører er det lov å be om kvinnelig taxi sjåfør og hvis du føler deg utrygg noe en ikke skal send en klage til pasientreiser for det er ikke riktig at folk skal holde på uten å følge regler uten å få konsekvenser. Han der burde ikke kjørt taxi. Hørtes helt jævlig ut. 4
SJW Skrevet 6. januar 2021 #36 Skrevet 6. januar 2021 Det blir for dumt hvis samme sjåføren ALLTID tar bestillingene fra TS og så hver gang sier hun ikke dukker opp. Problemet er vel at de på sentralen er broren/faren/søsteren/fetteren/kusinen etc til sjåføren. 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #37 Skrevet 6. januar 2021 Ring lokalavisa, de spiser saker som dette til frokost. Så får du litt blest om saken, de ringer nok samme dag oppslaget er på plass. Anonymkode: 4825d...dd1 2
GrønnNellik68 Skrevet 6. januar 2021 #38 Skrevet 6. januar 2021 SJW skrev (7 minutter siden): Det blir for dumt hvis samme sjåføren ALLTID tar bestillingene fra TS og så hver gang sier hun ikke dukker opp. Problemet er vel at de på sentralen er broren/faren/søsteren/fetteren/kusinen etc til sjåføren. Yalla taxi 3
ekkoet Skrevet 6. januar 2021 #39 Skrevet 6. januar 2021 Som en midlertidig løsning mens du løser problemet, kan du få noen andre til å ringe etter bil for deg, og ev bestille den til adressen ved siden av/over gaten og stille deg opp der? Dersom samme sjåføren kommer så ville jeg (om du fortsatt vil sette deg inn i bilen hans) hatt på en opptaker under hele turen. Kan du få direktenummeret til en annen sjåfør? Avtale med ham/henne at på onsdag kl 12 skal ejg fra A-B, kan du kjøre denne turen? Ev om du kan ha en person med deg som bevitner at du ringer etter bil som ikke kommer er jo det og bevis som kan legges frem. 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #40 Skrevet 6. januar 2021 ekkoet skrev (30 minutter siden): Som en midlertidig løsning mens du løser problemet, kan du få noen andre til å ringe etter bil for deg, og ev bestille den til adressen ved siden av/over gaten og stille deg opp der? Dette går nok ikke hvis TS har elektronisk rekvisisjon på turen. Det er egentlig en bestilling gjennom Pasienttransport/Pasientreiser, dekt av helseforetaket med egenandel. Som jeg har presisert tidligere er det Pasienttransport/Pasientreiser som har hovedansvaret her, så TS må ta problemet opp med dem. Det er en fordel om TS har navn på sjåføren, sjåførID eller løyvenummer på drosjen, men det er egentlig flisespikkeri, ettersom Pasienttransport/Pasientreiser har historisk oversikt over turene med TS. Herav også kontroll på bomturer. Bomturer under helsetransport er regelrette avvik, og det tar Pasienttransport seriøst hvis det blir gjentakende. I allefall hvis det viser seg at sjåføren har nektet å kjørt, skylder på pasienten og som attpåtil tar seg betalt for bomturen! Har selv kjørt drosje i 7 år, og hele historien er oppsiktsvekkende drøy fra et sjåførperspektiv. Anonymkode: 80103...1ef 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå