Gå til innhold

App/nettside for voksen person som må øve på engelsk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så utrolig dårlig i engelsk at det er flaut! Er 30 år nå og merker dette hindrer meg. Jeg kan som regel forstå en del hvis jeg virkelig går inn for å f.eks følge med på tv uten tekst, og jeg klarer som regel å forstå det meste fint når jeg leser engelsk (ikke avanserte bøker med avansert ordbruk). Ofte når jeg leser et ord i en setning jeg ikke forstår, så klarer jeg likevel å lirke frem et minne av hva det betyr eller jeg klarer å tolke det ut i fra resten av setningen. Det største problemet er å prate engelsk. Jeg har vært heldig og har ikke trengt engelsk under utdanning og bruker mine såkalte "ferie-engelsk" på tur. Hvis jeg prater med en som snakker engelsk kan jeg ofte forstå en del, men jeg klarer ikke formulere meg tilbake. Mest av alt fordi jeg ikke kan så mange ord. 

Har tenkt å forsøke å se mer filmer ol. på engelsk, kanskje med tekst og lese litt på nett på engelsk. Men finnes det noen gode apper/nettsider som ikke koster så alt for mye, som kan være til god hjelp? Merker dårlige engelskkunnskaper hindrer meg litt, feks hvis jeg skal bytte jobb (mange krever jo normale engelskkunnskaper), jeg vil tørre og prate mer i utlandet og det er jo alltids greit å kunne skrive og prate greit nok. 

Anonymkode: b01b5...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er en liste over noen:

https://oxfordhousebcn.com/en/8-of-the-best-apps-for-learning-english/

Selv har jeg brukt Duolingo, den er gratis, likte den ganske godt.

Se også denne som skal være fin for å bedre uttalen, men den har jeg ikke prøvd selv.

https://play.google.com/store/apps/details?id=us.nobarriers.elsa&hl=no&gl=US

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Duolingo er fin app å starte med 👍 en får hjelp til å øve på uttalen også, og den hjelper en med å repetere 

Anonymkode: ac0f9...1d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...