Gjest Sesselja Skrevet 11. august 2005 #1 Del Skrevet 11. august 2005 Nå drar vi snart på ferie til Kroatia! Vi skal dra fra Split til Dubrovnik, og tenkte å dra om en eller to av øynene på kysten der. Noen som kan anbefale hvilken vi bør velge, eventuelt hvilke byer på øyene som er finest? Eller hvor vi IKKE bør dra? Vi er et par på 27 og 30 år, ikke interessert i å feste eller ligge pal på stranda selv om jeg gjerne vil få meg noen svømmeturer i løpet av ferien. Mat, kultur og historie er av særlig interesse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #2 Del Skrevet 11. august 2005 Hei Jeg liker Hvar veldig godt - ganske frodig og masse lavendel. Kanskje i overkant mye turister i Hvar City - hold deg til de mindre byene. Korcula er fantatstisk! Vis er spesiell og veldig grønn, men det er et stykke ut dit. Du kan leie scoter der, så slipper du å ha med bil. Du kjørere rundt øye på noen få timer. Hilsen Bilbao Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 11. august 2005 #3 Del Skrevet 11. august 2005 Er det ikke Hvar som er party-øya i området der? Vis tenkte jeg litt på, men etter den nyheten om turisten som mistet foten pga en mine slo jeg fra meg den ideen... Hvor vil du anbefale å bo hvis vi drar til Korcula? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 11. august 2005 #4 Del Skrevet 11. august 2005 Du har alt fått de rette tipsene .-) Korcula og Hvar. Jeg elsker Hvar! Derifra kan du dra på dagsturer til Vis by og den blå lagune. Noe som virkelig anbefales! Øyen Vis har inntil nylig vært militært område, så det å bevege seg fritt rundt på den øya ansees vel ikke som spesielt intligent. Vis by derimot ville jeg ikke vært redd for å besøke. Leieligheter i Hvar leier du når du kommer dit, forsøk å fin en på nordsiden av sentrum langs havet( over Hotel Adriatic). Masse fine leiligheter som ikke koster mye, og du er vekk fra den værste chatertur-fylla. PÅ Korcola ville jeg også leid rom/leilighet som du også finner når du kommer i land, elle rdu bare går i en rerttning du synes ser koslig ut og ser etter skilt. Det står skilt på annet hvert hus. God tur og kos deg masse i et vakkert land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 11. august 2005 #5 Del Skrevet 11. august 2005 Takker! Nå kjenner jeg det begynner å krible i magen! *reiseklar!* Synd det er to uker igjen ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 11. august 2005 #6 Del Skrevet 11. august 2005 Hvar er en fin øy. Oppsøker du party får du party. Vi hadde det stille og rolig der. Leide båter og dro ut på et par av øyene rett på utsiden. Husker jo ikke navn da, men på den ene var det en fin bukt med strand. Flere spisesteder. Det var det vel forsåvidt på den andre også. Flere byer på hvar så man kan kikke litt rundt. Og kjøpe med lavendel hjem da Og gå langs bodene for å smake på den hjemmelagde likøren de selger. Fikk masse smaksprøver bortover I hvar by, med en gang man kommer ned til byen er det et gatekjøkken (der taxiene stopper og et bil/sykkelutleie rett over). Der jobbet det en som hadde en mamma som leide ut masse rom. Vi bodde der og de var veldig hyggelige, reine greie rom. Hadde veranda på begge våre rom. Kjøleskap i gangen, men det gikk veldig greit. Går ann å høre innom der om dere skal. Turistkontor nederst i gata som har oversikt over private rom også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kitn_* Skrevet 11. august 2005 #7 Del Skrevet 11. august 2005 Har vært på ferie i Kroatia i fjor og i år. I fjor besøkte vi Hvar og var også en liten tur innom Brac som er en øy litt nord for Hvar. På Hvar bodde vi litt nord for sentrum i et privathus med rom og leiligheter, se link: http://www.island-hvar.net/petricic/. Utrolig gjestfri og kunnskapsrik vert, som dekker opp med frokost på terrassen (inkl hjemmelagde spesialiteter). Hvar beste (?) utsikt fra balkongene, så hvis du orker den lille bakken opp fra vannet og en fin spasertur til sentrum, kan jeg anbefale dette. Ellers er stranda i byen Bol på Brac en av Kroatias mest fotograferte, og den er også veldig fin i virkeligheten. Til neste år har jeg lyst til å stoppe noen dager på Korcula, hvor byne med samme navn sies å være som et mini-Dubrovnik. Hører gjerne fra noen som har vært der. God tur, og gled dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå