AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Vokst opp i en dysfunksjonell familie. Det var vold og høylytt krangling mellom foreldre under hele oppveksten. Har en humørsyk og ustabil gar. Ble slått av far helt opp i 20-årene. Det verste var den psykiske volden. Ble tvunget til å gå tur med far, hvor han brukte hele turen på å fortelle meg hvor elendig og råtten jeg er. Hvis jeg protesterte mot påstandene, ble det brukt som påskudd til å lage en storkrangel og få andre familiemedlemmer til å fryse meg ut. Jeg tilbragte store deler av oppveksten min under isolasjon på rommet mitt. Dette var en del av straffen fordi jeg var ulydig i følge dem. Jeg hadde ikke lov til å ha egne meninger og var usynlig når beslutninger ble tatt. Har en noen år yngre bror som overtok rollen til far med manipulering, fysisk og psykisk vold. Lang historie kort. Jeg flyttet ut i en alder av 24 år. Er nå 42. Har fortsatt et dårlig forhold til foreldre og bror. Klarer ikke å rette opp i det. Sliter med relasjoner generelt. Blir eksplosiv sint og skjelvende redd. Hva hadde dere gjort? De har aldri innrømmet at de har gjort noe galt. Jeg var og er "skurken" i deres øyne. Nå blir jeg straffet for at jeg ikke er hyggelig mot bror og hans familie. Vel, litt vanskelig da han ikke har pratet og bevisst holdt meg utenfor de siste 7 årene. Anonymkode: 633f2...9b2
Lemikki Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Det er helt klart at enkelte ikke burde ha hatt barn. Kjenner meg dessverre igjen i deg, TS. Jeg tenker at det eneste som virker er å kutte kontakt med dem som er gift i livet ditt. Samtidig så vet jeg at det er veldig vanskelig når det gjelder familie. Hold i hvertfall ikke kontakten utav plikt. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Hadde gått i terapi. Anonymkode: 0b9b1...11e 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Jeg tror jeg ville prøvd terapeut, ja. Du har fått ødelagt oppveksten din, og trenger hjelp til å reparere følgene. Broren din har selv valgt å stenge deg ute. Du skal ikke måtte trygle om å få være i livet hans. Han får selv ta kontakt når han kan oppføre seg. Blod er ikke alltid tykkere enn vann, og giftige slektninger og familie er ikke bra å ha i livet ditt! Og det må være umulig å reparere deg selv når de fortsatt er der og bryter deg ned! Tenker at en del av veien til et bra liv, er å fjerne de(t) som ødelegger det! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 4d6da...759
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 Kutt ut familien for godt. Snakk med en psykolog. Anonymkode: 16254...14f 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 1. KUTT UT FAMILIEN 2. Gå til fastlegen, fortell vedkommende alt. Du blir henvist for videre hjelp til terapi/spesialist for å får å få riktig hjelp. 3. Begynn med mindfullness kurs, du kan lære via youtube hjemme. Bra teknikker som kan hjelpe deg når det er som verst. Anonymkode: 5a518...916
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå