Gå til innhold

55,5

Gjest anonym

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg er hysterisk! nå har jeg klart å komme så langt at jg har sluttet å spise.! problemet er at jeg er snart 19 år gammel jente 172 cm over bakken og veier 55,5 kilo.... synes dette er esktremt masssssse!!!!!!!!!!! noen som vet noen gode råd til å bli kvitt litt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du veier ganske lite, og burde heller søke hjelp hvis du virkelig synes du veier for mye. Begynn å trene, da får du strammet opp og formet litt, men du må spise, jenta mi - du må overhode ikke slanke deg!

Skrevet

Beklager, jenta mi. Du er IKKE overvektig. Du blir ihvertfall ikke bedre av å slutte å spise. Vekten din er fullstendig normal og du har tydelig et riv ruskende galt bilde av krippen din. Jeg synes du bør søke hjelp. Ring legen din eller noen du kan snakke med. Du bør i allefall ikke slanke deg.

Håper du kommer til fornuft.....

(beklager hvis jeg høres krass ut, men jeg er bare sjokkert...)

Trening som Tusenfryd sa, er det beste uansett. Du kommer i form, blir frisk og får mer overskudd.

Tips : Sjekk din Body mass index,- du har 18,9. Dvs at du er undervektig i følge bmi`en........ Tenk litt nærmere på det....

http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold/bmi.asp

Lykke til :D :D

Anti-slanke-klem fra Kattepus

Skrevet

Masse?

Du, 55.5 er ikke mye for en på 1.72. Det er jo helt passe, om ikke for lite.. En som nevnte bmi her.. du er undervektig ifølge den , hvordan i all verden kan du få det til å bli mye?

Se deg selv i speilet, uten vekta..og tenk igjen.

Er skremmende når tynne jenter sier de veier for mye.

Hva er det du vil oppnå da? Veie 40 kg? Det hadde ikke vært pent, da er du syk.

Vær glad du er frisk, ikke gjør deg syk.

:D

Gjest Anonymous
Skrevet

Hihi..... Jeg har en BMI på 24,1 jeg. Og jeg ser faktisk ikke nesten-overvektig ut i det hele tatt. Kroppsbygning har veldig mye å si. Min kroppsbygning er kraftig, og jeg selv har vært tynn i alle år. Nå har jeg derimot lagt på meg litt, men at jeg grenser mot overvekt - NÆHÆÆI!! :ler: Så sånn sett syns jeg det blir vanskelig å svare når noen kommer og sier at de er så og så tynn og så og så lang - er de feit?? Det er jo alt etter hvordan kroppen deres er bygd opp. Noen er spinkle, noen er kraftige.

Skrevet

Her må jeg si at jeg kjenner meg igjen fordi jeg har det på akkurat samme måte. Jeg er 173 høy og veier 57-58 kilo. For bare et par år siden hadde det gitt meg hysterisk anfall å veie så mye, men nå tolerere jeg det, Bare jeg ikke kommer over 60kg er jeg fornøyd.

Det er utrolig hva en graviditet og noe få år på baken gjør med innstillingen.

Jeg er ikke så veldig mye eldre enn deg, men jeg vet at hvis noen hadde sagt til meg da jeg var 19 at jeg kom til å godta å være over 70kg ville jeg ha ledd meg halv i hel, jeg ville heller ikke ha trodd at jeg kunne godta å være 58kg, men det gjør jeg nå.

Det eneste rådet jeg kan gi deg er å prøve å godta det du veier, jeg sier ikke at du skal slutte å mene at du veier for mye, jeg vil bare at du skal godta det.

Jeg mener at jeg veier for mye, men jeg har godtatt at jeg kommer aldri til å bli tynn nok.

Lykke til videre.

Skrevet

Til sammenligning Gjest og Padmee: Jeg er 177 (bare 4-5 cm lengre enn dere) og veier 73 kg, OG ser ganske normal ut. Kunne gjerne tatt av en eller to kilo, men hadde jeg veid under 60 kilo hadde jeg vært radmager. Det gjorde jeg nemlig for 5 år siden, da ble jeg syk og fikk diabetes, og før det ble oppdaget raste kiloene av pga. sykdommen. Da så jeg virkelig sykelig tynn ut, og det var mange som kommenterte det og var bekymret for meg.

Derfor, dere er IKKE feite! Håper virkelig dere innser det og skjønner at dere ikke må finne på å slanke dere.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg kan jo ikke trappe opp hos legen min og si dette..høres å dumt ut!ikke et legeproblem mener jeg!

og jo jeg er høy men allikavell det er for mye. jeg vil ha en rett form vil at magemusklene skal synes og at den skal være flat.vil ikke ha store hofter! vil ned til 53 hvertfall!

Skrevet

Det gjør meg trist å høre at du ikke tror på det vi sier. Men det er selvfølgelig opp til deg. Sjekket du bmi`en din ? Du kan tro hva du vil, men du er IKKE OVERVEKTIG!

Håper du kommer til å trives med deg selv en gang.

NB : Hvis ikke dette er et legeproblem,- åssen type problem er det da ?

Jeg ønsker deg uansett all lykke.

Håper du tar de rette valgene og blir glad i kroppen din.

Klem , Kattepus

Gjest Anonymous
Skrevet

Gå til en lege - om ikke annet, så for det mentale - du er nemlig ikke frisk!... blir både trist og oppgitt når jeg leser sånne innlegg. er selv høy, 178, trente mye før, og hadde en fin kropp med definerte muskler. fikk kiloene på hjernen, og utviklet spiseforstyrrelse - på det verste var jeg nede i 45 kg. fikk hjelp da, gikk bra en stund før jeg utviklet bulimi. lurte mange en stund, fordi jeg så rimelig sunn ut - som bulemiker får man tross alt i seg en del næring, og bulimi er ofte skumlere enn anoreksi, fordi den er lettere å skjule. klarte å skjule bulimien lenge, før jeg ble oppdaget. først i dag, faktisk 5 år etter, kan jeg si jeg er frisk. men vet også at det er med spiseforstyrrelse som med alkoholisme - faren for tilbakefall er der. har hatt noen disse årene, men har et godt støtteapparat rundt meg. og vekten? vet ikke hva jeg veier nå, sluttet å veie meg for 5 år siden..... vet at det skal lite til før jeg tipper utfor igjen, så må stole på meg selv og andre - kunne nok gått ned noen kilo nå, men er til gjengjeld lykkeligere nå enn jeg noen gang var i mine 6 år i helvete. så hva betyr noen kilo da?? trener og spiser sunt, passer i klær fra størrelse M - L, men får ikke panikk om jeg må kjøpe en XL en gang i blandt! lytt yil kroppens egne signaler, ikke massemedia og mote!

Skrevet

Til ELLEN:

Jeg vet at jeg ikke er feit, men det er ikke det jeg ser. Synet mitt bedrar meg nemlig, og der er jeg ikke alene. Holdt på å utvikle anoreksia på ungdomskolen, men der var bestevenninna mi observang og stoppet det før det gikk for langt. Men jeg sliter ennå med å se ting sånn som det er.

Hadde jeg sett deg hadde jeg sikkert ikke sagt at du var for kraftig eller noe, jeg kan se hva andre folk er, kan bare ikke bedømme meg selv.

Det er en av grunnene til at jeg prøver å ikke være så glad i vekta lenger, prøver heller å følge med på klærne. Hvis de blir trange går jeg ned i vekt til de passer igjen. (Og nei, jeg bruker ikke for små klær, bruker størrelse 38/40 (M).)

Derfor, dere er IKKE feite! Håper virkelig dere innser det og skjønner at dere ikke må finne på å slanke dere.

Det at jeg føler meg tykk fører altså ikke automatisk til at jeg slanker meg, og slik tror jeg at andre kan ha det også. Men det hindrer meg ikke i å ØNSKE at jeg var noen kilo lettere.

Skrevet

Slutt å slank deg og begynne å tren heller!

Du får ikke mye magemuskler av å la være å spise skal jeg si deg.

Du bryter bare ned kroppen din på den måten.

Du kan være "kvapsete" selv om du er tynn.

Syns det er så trist at så mange går rundt og ønsker de var tynnere, høyere osv...Selv ikke supermodeller er fornøyde med seg selv!

Prøv heller å aksepter deg selv som du er og lev livet og ha det gøy!

Lykke til!

Skrevet

Høres skremmende likt en spiseforstyrrelse ut! Ta kontakt med noen som forstår - legen, IKS, helsesøster, noen å snakke med! DET ER IKKE VERDT DET!!!!! Har sjøl slanket meg (anoreksi) i flere år, det var en evig kamp, og tro meg: Du blir ikke lykkeligere med et par kilo mindre!!!

Det er nå ca. 6 år siden jeg sluttet å slanke meg. Spiser det jeg har lyst på når jeg er sulten, og det tok lang tid å komme dit! En spiseforstyrrelse bryter deg ned, til slutt vet du ikke om du er sulten eller mett, du spiser (eller ikke spiser) fordi det handler om kontroll. -Eller det vi TROR er kontroll!...

Skrevet
jeg er hysterisk! nå har jeg klart å komme så langt at jg har sluttet å spise.! problemet er at jeg er snart 19 år gammel jente 172 cm over bakken og veier 55,5 kilo.... synes dette er esktremt masssssse!!!!!!!!!!! noen som vet noen gode råd til å bli kvitt litt!!!

Uhhhh..erru morsom..jeg er 176 og veier 62 kg..jeg er syltynn !!

172 er høyt da.,og begynner du og slanke deg er du dum.. :=)

Skrevet
Beklager, jenta mi. Du er IKKE overvektig. Du blir ihvertfall ikke bedre av å slutte å spise. Vekten din er fullstendig normal og du har tydelig et riv ruskende galt bilde av krippen din. Jeg synes du bør søke hjelp. Ring legen din eller noen du kan snakke med. Du bør i allefall ikke slanke deg.  

Håper du kommer til fornuft.....

(beklager hvis jeg høres krass ut, men jeg er bare sjokkert...)

Trening som Tusenfryd sa, er det beste uansett. Du kommer i form, blir frisk og får mer overskudd.  

Tips : Sjekk din Body mass index,- du har 18,9. Dvs at du er undervektig i følge bmi`en........ Tenk litt nærmere på det....

http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold/bmi.asp

Lykke til  :D  :D  

Anti-slanke-klem fra Kattepus

Jeg har ikke noe tro på BMI jeg..synes den virker litt snål :)

Skrevet

Åssen da Jasmin ?

Har ikke hørt allverden om den heller, men det eneste å gå etter jeg har hørt om i hvertfall. Vet vi må ta hensyn og ikke følge den slavisk da det kommer an på benbygning osv. Men den er vel en grei pekepinn ?

Vet du om noen andre måter å finne ut overvekt/undervekt på?

Tar gjerne imot tips i allefall. Jeg er dessverre endel overvektig i følge den. Er også lav, så lavere terskel for å være overvektig i følge den. Synes selv jeg er litt overvektig, ikke meget overvektig, men man skal jo heller tenke på selve kroppen, ikke vekten.....

Skal ihverfall aldri slanke meg, heller legge om kostholdet litt, bevege meg mer og tenke mer positivt. Få litt mer disiplin..hihi.

Klem , Kattepus :)

Skrevet
Åssen da Jasmin ?

Har ikke hørt allverden om den heller, men det eneste å gå etter jeg har hørt om i hvertfall. Vet vi må ta hensyn og ikke følge den slavisk da det kommer an på benbygning osv. Men den er vel en grei pekepinn ?

Vet du om noen andre måter å finne ut overvekt/undervekt på?

Tar gjerne imot tips i allefall.  Jeg er dessverre endel overvektig i følge den. Er også lav, så lavere terskel for å være overvektig i følge den. Synes selv jeg er litt overvektig, ikke meget overvektig, men man skal jo heller tenke på selve kroppen, ikke vekten.....

Skal ihverfall aldri slanke meg, heller legge om kostholdet litt, bevege meg mer og tenke mer positivt. Få litt mer disiplin..hihi.

Klem , Kattepus  :)

neei-...det jeg har opplevd også at den er litt misvisende..samboern min feks går som overvektig. laangt ifra det han.

Nei jeg kan ikke så mye om bmi jeg heller..er mer spørrende..

begynn og tren..bygg litt muskler..stram opp litt :) det gjør underverker både for selvtillit og det er morro og få til :)

Skrevet

Helt enig!

Bare klør etter å bevege meg litt mer!

Men jeg takler ikke SATS helt og jeg er mer glad i å danse og gå turer.

Driver litt med drill også og håper jeg og venninna mi kommer oss på konkurranser snart. Mangler bare øvingslokale....

Skal dog på helgekurs i Riverdance i Oslo i november. Gleder meg som en unge! Det er på samme sted som jeg har gått på Riverdancekurs tidligere,- bare at nå får vi instruktør fra Riverdance showet! Dvs. fra Dublin

Blir bra!

Dansing er den beste formen for mosjon for mitt vedkommende i allefall

:D

Skrevet

Riverdance !!!!!!!!!! råkult..!!!

jeg trener jeg da..3 dagers splitt på helse studio( 3 dagers splitt = dele opp kroppen i 3 dager)..jeg er så fornøyd med meg selv når jeg er ferdig..puuuuuh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...