Macro Skrevet 5. januar 2021 #21 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette høres egentlig veldig veldig merkeligt ut.. Så av alle biler som er der, og alle hus så er det din bil dem skulle velge, og så knekke av den? Høres egentlig ut som du har gjort dette selv, for og så komme på kg for og finne ut hva slaks "juks" du kan gjøre for og vinne dette over forsikringselskapet. Anonymkode: ac686...ac8 1) Det er aldri lønnsomt med skade, selv om man har forsikring. 2) Det er nok tilfeldig, og da er det like stor sannsynlighet for at de velger TS sin bil som noen andre sin. Ditt innlegg er så far fetched at det er helt utrolig. 6
Ryzorman Skrevet 5. januar 2021 #22 Skrevet 5. januar 2021 Bare å få det fiksa, ikke vits å kaste bort tiden på mange brev 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #23 Skrevet 5. januar 2021 29 minutter siden, Macro said: 1) Det er aldri lønnsomt med skade, selv om man har forsikring. 2) Det er nok tilfeldig, og da er det like stor sannsynlighet for at de velger TS sin bil som noen andre sin. Ditt innlegg er så far fetched at det er helt utrolig. Er det det? Sånne ting som dette skjer hele tiden, og det skjer også i Norge, med folk som ødelegger bilen med vilje for og få dekket skadene. Selv om det bare er en antenne og et speil Anonymkode: ac686...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #24 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er det det? Sånne ting som dette skjer hele tiden, og det skjer også i Norge, med folk som ødelegger bilen med vilje for og få dekket skadene. Selv om det bare er en antenne og et speil Anonymkode: ac686...ac8 Hvilken skade kan man skjule ved å rive av antennen på en bil.......? ts Anonymkode: eeb74...c61 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #25 Skrevet 6. januar 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: Selv om det bare er en antenne og et speil Så du tenker at en skade som det koster mindre å fikse uten forsikring, om man tar egenandel og bonustap, samt arbeidet som må gjøres, er sannsynlig svindel? Et speil og en antenne, si det er koster 7000 å fikse. 4000 i egenandel (om ikke mer), bonustap som utgjør en del kroner, masse jobb og styring. For å få seg et nytt speil og en ny antenne, og spare potensielt noen hundrelapper? På grunn av du finner noen videoer på youtube som viser hvordan det fungerer i enkelte land, som har helt andre regelsett enn det vi har? Anonymkode: e0d4d...be8 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #26 Skrevet 6. januar 2021 https://www.quora.com/I-know-this-may-seem-stupid-but-why-do-so-many-Chinese-people-in-China-appear-to-want-to-be-hit-by-a-car https://www.nytimes.com/2017/02/21/world/asia/china-traffic-scam-fraud.html Dette er tross alt en helt annen greie. Anonymkode: e0d4d...be8 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #27 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan tenke meg at dette ikke lønner seg å ta på forsikringen. Egenandel er oftest på 4000 eller mer, så mister man noe bonus samtidig. Ring et verksted eller to og be om pristilbud, evt kjøp deler og gjør det selv. Anonymkode: aef3f...4b4 Egenandelen min er på 3000. Om total kostnaden på verksted er under eller ca 3000, så er jo det helt supert! Jeg har bare aldri vært borte i en ødelagt antenne før, og bare antok at det var myyye dyrere å fikse den 😅 er ganske glad om alt kan fikses for et par tusenlapper! ts AnonymBruker skrev (1 time siden): Der jeg har forsikring så takserer de gratis, også blir det opp til meg å ta stilling til om jeg ønsker å ta skaden via forsikringen eller ikke (med påfølgende bonustap og egenandel). De har også "skadetelefon" man kan kontakte døgnet rundt, er du sikker på at du må vente med ditt selskap TS? Du får raskt svar på disse tingene du lurer på, om du ev. må anmelde, hvordan du skal få taksert bilen ol. Anonymkode: e0d4d...be8 Har forsikring hos dnb og de har bare åpent i vanlige jobb tider 🙄🤷🏼♀️ Har bare 24/7 gratis veihjelp, men det hjelper meg ikke så mye akkurat nå 😅 Anonymkode: eeb74...c61 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #28 Skrevet 6. januar 2021 Ryzorman skrev (1 time siden): Bare å få det fiksa, ikke vits å kaste bort tiden på mange brev Ja hvis det bare blir et par tusenlapper så bare fikser jeg det uten å blande inn forsikringen. Jeg trodde først at dette kom til å bli svindyrt, men etter svar fra dere så er kanskje ikke en antenne så veldig dyrt som jeg trodde 😅🙈 ts Anonymkode: eeb74...c61 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #29 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja hvis det bare blir et par tusenlapper så bare fikser jeg det uten å blande inn forsikringen. Jeg trodde først at dette kom til å bli svindyrt, men etter svar fra dere så er kanskje ikke en antenne så veldig dyrt som jeg trodde 😅🙈 ts Anonymkode: eeb74...c61 Etter å ha sett på bildet en gang til, ser det ut til at du kan lime antennen fast igjen. Henger speilet og dingler? Hvor gammel er bilen? Anonymkode: aef3f...4b4 1
SJW Skrevet 6. januar 2021 #30 Skrevet 6. januar 2021 Nåleputa skrev (15 timer siden): Det har blitt så mye herverk. Hva er det med folk og respekt for andres ting? Hvor gammel er du? Var da langt mer hærverk på biler opp til midten av 2000-tallet, i tillegg var det masse innbrudd i biler før i tiden. Hvor ofte ser du ungdom tagge med spraybokser lenger for eksempel? Alle som fortsatt driver med det er sosiale tapere i 30-40-årene. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #31 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja vet 😓 Er ganske sikker på at dette er ungdom, og noen av de syntes vell det er spennende eller gøy da 🙄 Det var også tegnet masse smile fjes i snøen på bilen... ts Anonymkode: eeb74...c61 Det er ikke normal oppførsel fra ungdom å holde på sånn. Er du sikker på at du ikke har en konflikt med en person som ikke er helt god i hodet? Som har psykopatiske trekk? Anonymkode: e178c...f84 1
SJW Skrevet 6. januar 2021 #32 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke normal oppførsel fra ungdom å holde på sånn. Er du sikker på at du ikke har en konflikt med en person som ikke er helt god i hodet? Som har psykopatiske trekk? Anonymkode: e178c...f84 Uhm jo, det er helt normal oppførsel fra pøbelungdom. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #33 Skrevet 6. januar 2021 SJW skrev (4 minutter siden): Uhm jo, det er helt normal oppførsel fra pøbelungdom. Da lurer jeg på hva slags sted dere bor. Det kan like gjerne være voksne og hevngjerrige folk som holder på sånn. Er ikke bare ungdommer som er uoppdragne. Jeg personlig har heller i løpet av livet vært borti godt voksne og veletablerte folk som driver med litt av hvert. Skinnet bedrar. Var et gift par med tre små barn der alt virket bra på fasaden, som kastet en boks med rømme på bakruta på bilen min og trakasserte meg. Anonymkode: e178c...f84 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #34 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Etter å ha sett på bildet en gang til, ser det ut til at du kan lime antennen fast igjen. Henger speilet og dingler? Hvor gammel er bilen? Anonymkode: aef3f...4b4 Det ser ut som noen ledninger er revet av 😕 MEN, bilen er 13 år gammel og har ikke dab radio en gang 🤷🏼♀️ Speil glasset lå knust rundt omkring 🙄 ts Anonymkode: eeb74...c61 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #35 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er ikke normal oppførsel fra ungdom å holde på sånn. Er du sikker på at du ikke har en konflikt med en person som ikke er helt god i hodet? Som har psykopatiske trekk? Anonymkode: e178c...f84 Ble litt redd for tanken, men etter å ha grublet litt så slo jeg tanken fra meg. Har vært mye tull i området fra ungdom, som å dytte ned søppel bøtter og putte kinaputter i postkasser osv... ts Anonymkode: eeb74...c61 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #36 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da lurer jeg på hva slags sted dere bor. Det kan like gjerne være voksne og hevngjerrige folk som holder på sånn. Er ikke bare ungdommer som er uoppdragne. Jeg personlig har heller i løpet av livet vært borti godt voksne og veletablerte folk som driver med litt av hvert. Skinnet bedrar. Var et gift par med tre små barn der alt virket bra på fasaden, som kastet en boks med rømme på bakruta på bilen min og trakasserte meg. Anonymkode: e178c...f84 Jeg bor i et tettsted like utenfor Oslo 🤷🏼♀️ ts Anonymkode: eeb74...c61 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #37 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det ser ut som noen ledninger er revet av 😕 MEN, bilen er 13 år gammel og har ikke dab radio en gang 🤷🏼♀️ Speil glasset lå knust rundt omkring 🙄 ts Anonymkode: eeb74...c61 Så da bruker du ikke radioen? Speilglass fås kjøpt løst til de fleste bilmerker. Anonymkode: aef3f...4b4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #38 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så da bruker du ikke radioen? Speilglass fås kjøpt løst til de fleste bilmerker. Anonymkode: aef3f...4b4 Nei, men bruker ikke baksetet i bilen heller, men liker at bilen er i stand da 🙄 og veldig kjipt at ting på bilen blir ødelagt pga hærverk, selv om jeg ikke bruker det. Bilen synker jo i verdi. Jeg er ganske irritert over at det er hærverk, så jeg kommer ikke bare til å kjøpe et speil........ ts Anonymkode: eeb74...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå