AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Vi venter et barn til og hadde ordinær ultralyd idag. Siden ingen kan være med inn var jeg alene, noe som var deilig, siden jeg syns det er litt kleint å ligge der. Jordmor spurte om jeg ville ha bilder, og jeg sa ja. Så sa hun at det kosta 60.jeg hadde ikke kort på meg og sa at det kunne være det samme. Dro hjem og fortalte samboer at alt sto bra til, og hvilket kjønn det var. Så ringte han moren sin og hun ville ha bilder. Han sa at jeg hadde ikke tatt med bilder, og da ble hun sur. Mente det var ufølsomt og lite taktfult. Sa til henne at for meg er det ingen forskjell på et tilfeldig bilde fra uke 18 eller mitt eget så ikke noe big deal for meg. Så sa hun: hva om babyen dør??? Da har du INGEN bilder av den!!!!!! Så sa hun jeg var ufølsom og ikke tenkte på hvor viktig dette var for alle andre, og at 60 kr ikke var mye. Prøvde forklare at jeg ikke hadde kortet på meg men.. Nå har hun lagt ut en sint status på Facebook og fått masse respons av skne venner med 'hvem var dette??? Gud så fælt!'. Virkelig?? Anonymkode: 7d9cb...72b 10
tetrao Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Folk altså. Snakk om i-landsproblemer. Ditt barn, du ble undersøkt, du bestemmer. 48
Witchita Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Ja, dette var meget spesielt, må jeg si. 21
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Hæ, betale 60kr for bilde?? Trodde det var inkludert? Anonymkode: 33d59...edd 10
Cuntzilla Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 Haha! Hadde bare mailet henne et random ultralydbilde jeg fant på nettet. De ser jo like ut alle sammen 44
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hæ, betale 60kr for bilde?? Trodde det var inkludert? Anonymkode: 33d59...edd Trodde jeg og. Har aldri betalt for slike bilder. Anonymkode: 5cce8...624 11
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Herregud for en kjærring! Tror jeg ville skrevet hvorfor du ikke fikk med bilder og om hennes kommentar om at babyen kan dø under posten hennes bare for å drite henne ut. På mitt sykehus betalte jeg 85kr for bildene. Med første visste vi ikke at det kostet penger, så da fikk vi det gratis bare fordi hun allerede hadde skrevet de ut. (De bør jo opplyse om det på forhånd egentlig) Anonymkode: b2f11...3ca 17
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 Jeg synes det er litt unormalt å ikke ta med bilde, men har forståelse for at alle har ulike følelser i forhold til dette. Jeg synes det er ekstremt unormalt å synes det er ubehagelig å ha med mannen på ultralyd. Kunne ikke forestilt meg å ikke dele dette øyeblikket. Mannen kan reagere på at du ikke tok med bilde, øvrige har ingenting med saken å gjøre. Jeg synes det er veldig ufint og unormalt av svigermor å reagere på at hun ikke får bilde. Og å rase på facebook ved uenigheter.... det er nei, bare nei... Anonymkode: e1d47...2ee 18
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud for en kjærring! Tror jeg ville skrevet hvorfor du ikke fikk med bilder og om hennes kommentar om at babyen kan dø under posten hennes bare for å drite henne ut. På mitt sykehus betalte jeg 85kr for bildene. Med første visste vi ikke at det kostet penger, så da fikk vi det gratis bare fordi hun allerede hadde skrevet de ut. (De bør jo opplyse om det på forhånd egentlig) Anonymkode: b2f11...3ca Haha. Jeg husker faktisk at det kosta penger med førstemann, men aner jo ikke hvor de bildene er 😆 tenkte ikke på det nå Kan kanskje bare gi henne et bilde fra Facebook av nr1😂 Anonymkode: 7d9cb...72b 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #10 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan kanskje bare gi henne et bilde fra Facebook av nr1😂 Anonymkode: 7d9cb...72b 😆😆😆 Er dette på OUL dere har måttet betale? Anonymkode: 33d59...edd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #11 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er litt unormalt å ikke ta med bilde, men har forståelse for at alle har ulike følelser i forhold til dette. Jeg synes det er ekstremt unormalt å synes det er ubehagelig å ha med mannen på ultralyd. Kunne ikke forestilt meg å ikke dele dette øyeblikket. Mannen kan reagere på at du ikke tok med bilde, øvrige har ingenting med saken å gjøre. Jeg synes det er veldig ufint og unormalt av svigermor å reagere på at hun ikke får bilde. Og å rase på facebook ved uenigheter.... det er nei, bare nei... Anonymkode: e1d47...2ee Sa ingenting om ubehagelig, sa det er kleint å ligge der. For vår del er det ikke så viktig med et bilde fra livmor, og tror ikke mannen følte han gikk glipp av noe. Tar ultralyd for å vite at alt er bra. Vet mange føler det er et første møte, men for oss er det mer interessant med spark og den faktisk babyen:) Som sagt sa jeg ja til bilde, men hadde ikke kortet på meg. Så sånn er det:) Anonymkode: 7d9cb...72b 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #12 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😆😆😆 Er dette på OUL dere har måttet betale? Anonymkode: 33d59...edd Ja:) Anonymkode: 7d9cb...72b
Taffel Skrevet 5. januar 2021 #13 Skrevet 5. januar 2021 Det eneste å reagere på her er den ekle svigermoren som henger deg ut på FB?! Hvorfor blir ikke mannen din rasende, ringer opp sin mor og spør hva i HHHHH som feiler henne som deler noe så privat og nedsettende om dere, og ber henne slette det sporenstreks? Slike kjerringer skulle blit fratatt internett for alltid....Jeg hadde sett rødt.... 39
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #14 Skrevet 5. januar 2021 Hverken hun, eller noen andre, har noe med dette å gjøre. Men, kanskje hun har erfaring med å miste et barn langt ut i svangerskap, som kan være en årsak til hennes voldsomme reaksjon. Selv kan jeg egentlig ikke forstå at ultralydbildene er av interesse for andre enn de som skal bli foreldre, og evt deres andre barn. Anonymkode: f0df2...9d9 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #15 Skrevet 5. januar 2021 Hæ?!? Jeg hadde da aldri gitt andre i familien bilde fra UL uansett 🙈😂 Skjønner deg godt. Folk mener veldig mye når det kommer til hva gravide sier og gjør - selv når man overhodet ikke gjør noe risikofylt. Jeg fikk tilsnakk av en jordmor på føden og ble underrettet om at det var egnet til å vekke bekymring for tilknytningen min til barnet i magen fordi jeg omtalte babyen som «den». Vi visste ikke kjønnet, så hva faen skulle jeg sagt da?!? 😂 Anonymkode: e3d50...509 11
Fru Uperfekt Skrevet 5. januar 2021 #16 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi venter et barn til og hadde ordinær ultralyd idag. Siden ingen kan være med inn var jeg alene, noe som var deilig, siden jeg syns det er litt kleint å ligge der. Jordmor spurte om jeg ville ha bilder, og jeg sa ja. Så sa hun at det kosta 60.jeg hadde ikke kort på meg og sa at det kunne være det samme. Dro hjem og fortalte samboer at alt sto bra til, og hvilket kjønn det var. Så ringte han moren sin og hun ville ha bilder. Han sa at jeg hadde ikke tatt med bilder, og da ble hun sur. Mente det var ufølsomt og lite taktfult. Sa til henne at for meg er det ingen forskjell på et tilfeldig bilde fra uke 18 eller mitt eget så ikke noe big deal for meg. Så sa hun: hva om babyen dør??? Da har du INGEN bilder av den!!!!!! Så sa hun jeg var ufølsom og ikke tenkte på hvor viktig dette var for alle andre, og at 60 kr ikke var mye. Prøvde forklare at jeg ikke hadde kortet på meg men.. Nå har hun lagt ut en sint status på Facebook og fått masse respons av skne venner med 'hvem var dette??? Gud så fælt!'. Virkelig?? Anonymkode: 7d9cb...72b Wow Hun er nok litt vel drama dronning 1
Svartfugl Skrevet 5. januar 2021 #17 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vi venter et barn til og hadde ordinær ultralyd idag. Siden ingen kan være med inn var jeg alene, noe som var deilig, siden jeg syns det er litt kleint å ligge der. Jordmor spurte om jeg ville ha bilder, og jeg sa ja. Så sa hun at det kosta 60.jeg hadde ikke kort på meg og sa at det kunne være det samme. Dro hjem og fortalte samboer at alt sto bra til, og hvilket kjønn det var. Så ringte han moren sin og hun ville ha bilder. Han sa at jeg hadde ikke tatt med bilder, og da ble hun sur. Mente det var ufølsomt og lite taktfult. Sa til henne at for meg er det ingen forskjell på et tilfeldig bilde fra uke 18 eller mitt eget så ikke noe big deal for meg. Så sa hun: hva om babyen dør??? Da har du INGEN bilder av den!!!!!! Så sa hun jeg var ufølsom og ikke tenkte på hvor viktig dette var for alle andre, og at 60 kr ikke var mye. Prøvde forklare at jeg ikke hadde kortet på meg men.. Nå har hun lagt ut en sint status på Facebook og fått masse respons av skne venner med 'hvem var dette??? Gud så fælt!'. Virkelig?? Anonymkode: 7d9cb...72b Nei, du er ikke ufølsom, det er det hun som er, som mener du skulle hatt bilder i tilfelle barnet dør. Det vil vel de fleste gravide slippe å tenke på inntil det eventuelt skjer. Hun virker som et slitsomt menneske å ha i familien. 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #18 Skrevet 5. januar 2021 Det at hun skriver en status på Facebook er faktisk helt ekstremt. Hun kan ikke være helt frisk. Unødvendig å si, men hun har ingenting med om du har med ultralydbilder eller ikke. Helt sykt at hun sier «tenk om barnet dør» og prøver å påføre deg skyldfølelse for noe sånt. Det der med Facebook var bare helt sykt. Jeg hadde faktisk ikke villet ha noe mer med henne å gjøre for å være helt ærlig, det der er et alvorlig rødt flagg. Og en forvarsel om annen giftig oppførsel fra henne som du kanskje har i vente i framtiden. Har dere vært sammen en stund, sånn at du he kjent henne lenge? Har hun oppført seg uholdbart før? Anonymkode: ccbbf...4bb 13
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #19 Skrevet 5. januar 2021 Fikk ikke spørsmål om bilder på oul med 2. barnet og jeg kom ikke på det før jeg var hjemme igjen. Ingen som reagerte på det. Anonymkode: 57acb...429 2
Brunello Skrevet 5. januar 2021 #20 Skrevet 5. januar 2021 Jeg hadde faktisk blitt litt irritert om jeg ikke fikk vært med på ultralyd og kona ikke hadde tatt med bilde. Ikke at det er så veldig nøye, men det er det første man ser av barnet. Argumentet til svigermor holder ikke. Kan heller uke huske at vi viste bildene til noen. Det var i alle fall ytterst få. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå