AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Min drøm er å bli advokat, men jeg har for lite poeng. Førstegangs 52,5 og ordinær 56,5. Hva blir det lureste av meg? 1. Ta opp fag fra VGS? 2. Søke meg inn på bachelor og jobbe ekstremt hardt for å komme inn på master? 3. Søke bachelor og vente til alderspoengene blir på det høyeste og da søke master + få godkjent fag fra bachelor? 4. Søke bachelor for å så ta master i Danmark og satse på godkjenning i Norge? Anonymkode: 2dafa...6d8
Gjest Kastanjefrø Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min drøm er å bli advokat, men jeg har for lite poeng. Førstegangs 52,5 og ordinær 56,5. Hva blir det lureste av meg? 1. Ta opp fag fra VGS? 2. Søke meg inn på bachelor og jobbe ekstremt hardt for å komme inn på master? 3. Søke bachelor og vente til alderspoengene blir på det høyeste og da søke master + få godkjent fag fra bachelor? 4. Søke bachelor for å så ta master i Danmark og satse på godkjenning i Norge? Anonymkode: 2dafa...6d8 Ta opp fag fra VGS, alle de andre alternativene er særs dårlige valg.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Å ta bachelor for å komme inn på jussen senere er en mulighet, men det er få plasser og det gjør at kravet om C i realiteten er sterk B. Det er ganske vanskelig å bli en av de beste, og det må man for å komme inn. Med bare en bachelor i jus får du knapt jobber. Selv tok jeg opp fag på ett semester og kom inn på opptaket et halvt år senere. Anonymkode: 122f2...8b1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Alternativ 1 er det sikreste. Evt ta bachelor og ta opp fag fra VGS samtidig. Anonymkode: 3a04d...843
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå