AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Han dumpet meg "ut av det blå", tok kontakt noen måneder senere. Jeg visste han kom til å ta kontakt fordi han slo opp så brått pga han var veldig deprimert og langt nede, og virket så forelska rett før dette. I mellomtiden snakket han med en annen jente, antageligvis for å ikke være alene. Hun ble nemlig dumpet med en gang jeg besvarte henvendelse hans. Han holdt kontakten i fire måneder, og var snill, tok initiativ osv. Men han kom alltid med dårligere unnskyldinger nå jeg foreslo å møtes. Helt ut av det blå ble jeg ghostet av han, to dager før tok han masse initiativ til å prate. Jeg har stalket og vet at han ikke prater med noen andre jenter nå, han sitter bare mutters alene og gjør ingenting. Skjønner ingenting! Hvorfor snakke med meg i fire måneder hver eneste dag, svare overdrevent mye, hvis han ikke ville møtes, ikke var interessert og bare skulle forsvinne igjen? Hva tror dere det skyldes? Tror dere han kommer tilbake igjen, eller forsvinner han for godt nå? Dette er ikke spørsmål om hva jeg bør gjøre, jeg tar ikke kontakt med han mer, men vil bare forsøke å finne svarene så jeg kan få fred selv. Anonymkode: 98200...200
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Hvor gamle er dere? 14 begge to? Anonymkode: 2f753...9a2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Helt sikkert depresjon. Kjenner noen som gjorde så og si det samme mot meg og det var fordi han gikk sånn inn i seg selv at han ikke klarte å se ting som de er. Så ikke at det han gjorde som feil men heller at han "sparte" meg depresjonen hans. Han gikk fra kjempe interessert til null kontakt ut av det blå og fikk heller ikke vite det før en god stund etterpå og har mistanke om at det skjer igjen hvis jeg velger å svare på hans iniative nå. Han må rett og slett være alene og finne ut av ting før han kan ha et stabilt forhold. Å gå tilbake til en eks føles trygt når han føler seg ensom men så kan han plutselig ha fått kalde føtter igjen når du begynner å vise interesse Anonymkode: 4e811...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor gamle er dere? 14 begge to? Anonymkode: 2f753...9a2 Nei vi er 28 begge to. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt sikkert depresjon. Kjenner noen som gjorde så og si det samme mot meg og det var fordi han gikk sånn inn i seg selv at han ikke klarte å se ting som de er. Så ikke at det han gjorde som feil men heller at han "sparte" meg depresjonen hans. Han gikk fra kjempe interessert til null kontakt ut av det blå og fikk heller ikke vite det før en god stund etterpå og har mistanke om at det skjer igjen hvis jeg velger å svare på hans iniative nå. Han må rett og slett være alene og finne ut av ting før han kan ha et stabilt forhold. Å gå tilbake til en eks føles trygt når han føler seg ensom men så kan han plutselig ha fått kalde føtter igjen når du begynner å vise interesse Anonymkode: 4e811...1c2 Kan absolutt være depresjon, fordi virker som han trekker seg unna alle, og han mister alltid interessen når han er i dårlig humør og vise versa. Kjipt at han får kalde føtter, skulle ønske han angret "ordentlig". Hvordan fikk du vite det? Anonymkode: 98200...200
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei vi er 28 begge to. Kan absolutt være depresjon, fordi virker som han trekker seg unna alle, og han mister alltid interessen når han er i dårlig humør og vise versa. Kjipt at han får kalde føtter, skulle ønske han angret "ordentlig". Hvordan fikk du vite det? Anonymkode: 98200...200 Jeg kuttet han ut selv da han fikk en depressive episode. Jeg viste han hadde slitt før men ikke at disse episodene med stillhet også var det, da han ikke snakket om problemet med meg. Jeg følte meg rett og slett ignorert og glemt, så jeg stakk. En eller to månedrr senere tok han plutselig kontakt igjen og vi pratet kun som venner. Følte meg trygg nok til å si at jeg syns det han gjorde var helt jævelig, da det gikk ut over min egen psyke at han vår så mye fram og tilbake. En dag var jeg best i verden og andre dagen var det som jeg var kjip å være med. Han fortalte da at det er depresjon og at han kun føler seg som en pest så han holder kjeft og stenger seg inne. Han kunne også fortelle at noe lignende hadde skjedd med eksen og at han derfor sliter med å ha noe seriøst i frykt om å såre noen på samme måte igjen, men det klarte han jo å gjøre uansett. Ville heller ha vist hva han tenkte i stede for å sitte alene å tenke det værste om meg selv og at alt var min skyld. Det var godt å få en unnskyldning og prate ut om det. Vi snakker fortsatt som venner og vi er begge glad i hverandre men han trenger nok hjelp og ikke min hjelp. Profesjonell hjelp. Jeg er bare en midlertidig hjelp. Anonymkode: 4e811...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Dessverre blir det sånn når folk ikke søker hjelp for depresjonen sin. Jeg kan date noen som har psykiske problemer, men bare om de selv tar ansvar for å skaffe seg terapi eller medisiner. Anonymkode: 528d7...075
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. Anonymkode: 98200...200
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 Min samboer har dumpet meg 2 ganger tidligere, nettopp pga depresjoner. Så kunne han komme tilbake og så plutselig bli borte for meg igjen.. Dette er lenge siden og vi har barn nå, så om han har en periode hvor han er deprimert har han selvsagt forstått at han ikke kan stikke. Heldigvis prater han med meg om det og vi jobber med det sammen, vi har tross alt barn. Vil bare si at jeg vet hvordan det er, og han har forklart at de periodene har han ikke tenkt, han har gått inn i seg selv og mistet all lyst til absolutt alt. Når han ble litt seg selv tok han kontakt fordi det var jo meg han elsket og han var aldri ute etter å finne noen andre heller.. Han bare taklet ikke seg selv engang. Og når han havnet i mørket igjen taklet han ikke kontakten likevel. Nå ordnet det seg her og kan ikke love at det ordner seg for dere, men når noen sliter med depresjoner kan de miste både følelser for seg selv og andre.. Det kom tilbake i mitt tilfelle, og vi har kommet nærmere av det. Men har ikke vært en dans på roser på vei dit vi er nå! La han få tid, fokuser på deg selv og ikke ta kontakt. Det gjorde jeg og han sa at hvis jeg ikke gjorde dette, hadde han kanskje ikke sett hva han skjøv bort fra seg. Nemlig den som brydde seg og betydde mest! Anonymkode: d3a1a...9fd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Min samboer har dumpet meg 2 ganger tidligere, nettopp pga depresjoner. Så kunne han komme tilbake og så plutselig bli borte for meg igjen.. Dette er lenge siden og vi har barn nå, så om han har en periode hvor han er deprimert har han selvsagt forstått at han ikke kan stikke. Heldigvis prater han med meg om det og vi jobber med det sammen, vi har tross alt barn. Vil bare si at jeg vet hvordan det er, og han har forklart at de periodene har han ikke tenkt, han har gått inn i seg selv og mistet all lyst til absolutt alt. Når han ble litt seg selv tok han kontakt fordi det var jo meg han elsket og han var aldri ute etter å finne noen andre heller.. Han bare taklet ikke seg selv engang. Og når han havnet i mørket igjen taklet han ikke kontakten likevel. Nå ordnet det seg her og kan ikke love at det ordner seg for dere, men når noen sliter med depresjoner kan de miste både følelser for seg selv og andre.. Det kom tilbake i mitt tilfelle, og vi har kommet nærmere av det. Men har ikke vært en dans på roser på vei dit vi er nå! La han få tid, fokuser på deg selv og ikke ta kontakt. Det gjorde jeg og han sa at hvis jeg ikke gjorde dette, hadde han kanskje ikke sett hva han skjøv bort fra seg. Nemlig den som brydde seg og betydde mest! Anonymkode: d3a1a...9fd TUSEN takk. Dette er omtrent akkurat sånn jeg opplever vår situasjon også. Han blir av når han har det kjipt og vondt. I en periode var han flink til å kommunisere dette, men så skled det ut og vi "mistet det". Har kuttet kontakten, og det er vondt å vite at han kanskje ikke har det bra, og kanskje søker lykken andre steder enn hos meg. Jeg håper han kommer tilbake. Tok han kontakt med deg eller tok du kontakt? Jeg tror min er for stolt til å ta kontakt. Anonymkode: 98200...200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå