Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta abort, så velger jeg å gjøre det hjemme. Spurte sykepleieren om jeg kunne få med én ”matte” for å ligge på når jeg blør, nei det fikk jeg ikke lov til, det måtte jeg kjøpe selv sa hun, fordi hvis de skulle begynne å dele ut sånne, MEN om jeg aborterer på sykehuset må jeg jo likevel få sånne? Da får jeg sikkert 4 doblet så mange. Sa også jeg burde vurdere å bytte ut kjæresten min, noe i den duren, og kommenterte på abortårsaken min. Fyfaen aldri opplevd noe lignende. Rett og slett spydig oppførsel.

Andre sykepleiere hadde faktisk delt ut slik matte, ei venninne av meg har gått gjennom det samme (hun er sykepleier), og fortalte henne det her, hun sa selv det ikke var et problem å få med slike, og synes det var spesielt å nekte.

Anonymkode: e7ad8...ff0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En slik matte koster 2-3kr stk!!!!! Og hun sa det var anbefalt å ta abort hjemme, for å spare de ekstra kronene for matte da eller😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt spesielt, men sykehuset kan ikke dele ut utstyr til alle som trenger det hjemme heller. De andre hun sa var forøvrig langt over streken for normal høflighet og yrkesetikk!

Reis på apotek og kjøp en pakke kladder, eller så har de på enkelte matbutikker. 

Anonymkode: 24aa0...5fc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje litt spesielt, men sykehuset kan ikke dele ut utstyr til alle som trenger det hjemme heller. De andre hun sa var forøvrig langt over streken for normal høflighet og yrkesetikk!

Reis på apotek og kjøp en pakke kladder, eller så har de på enkelte matbutikker. 

Anonymkode: 24aa0...5fc

Kladder kan man faktisk få, da det er med i aborten, aborterer du på sykehus så får du skiftet kanskje 7 kladder på alle de timene. Jeg rekker ikke apoteket heller i dag tror jeg.

Om èn kladd er så stort problem, hva skatter vi for da. Jeg har ikke vært på sykehuset siden jeg var 6 år tror jeg? Hatt mindre enn 10 legetimer på alle disse årene jeg har levd også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bruke vind som alle oss andre?

jeg har tatt abort både hjemme og på sykehus , aldri brukt noe matte...kun bind.

Anonymkode: cda69...44c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg har tatt abort både hjemme og på sykehus , aldri brukt noe matte...kun bind.

Mente bind*

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forskjell på blødninger, jeg kan plutselig få store blødninger, som sykepleieren sa selv så kan man risikere å ødelegge sengen og evt måtte vaske hele gulvet, skal jeg vaske hele gulvet mens jeg aborterer? Jeg kan ikke løpe rundt som en tulling! 
Noen er heldige å slipper unna med bare bind, men ikke alle gjør det!

AnonymBruker
Skrevet

Sitt på toalettet når det står på som verst og så bruk nattbind. Dette går nok bra 👍🏻

Anonymkode: 85f88...4a4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Forskjell på blødninger, jeg kan plutselig få store blødninger, som sykepleieren sa selv så kan man risikere å ødelegge sengen og evt måtte vaske hele gulvet, skal jeg vaske hele gulvet mens jeg aborterer? Jeg kan ikke løpe rundt som en tulling! 
Noen er heldige å slipper unna med bare bind, men ikke alle gjør det!

Nå må du gi deg.. 

Sitt på baderomsgulvet om blødningen er stor, eller kjøp egne kladder. 

Og er dette så forferdelig, så får du passe på bedre i fremtiden så du slipper å ta abort. 

Du spør om hvorfor du betaler skatt? Vel, du gikk på skole? Skal live deg at med vanlig lønn har du ikke en gang skattet tilbake det staten har brukt på deg de årene...

Anonymkode: 2eabb...4e5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nå må du gi deg.. 

Sitt på baderomsgulvet om blødningen er stor, eller kjøp egne kladder. 

Og er dette så forferdelig, så får du passe på bedre i fremtiden så du slipper å ta abort. 

Du spør om hvorfor du betaler skatt? Vel, du gikk på skole? Skal live deg at med vanlig lønn har du ikke en gang skattet tilbake det staten har brukt på deg de årene...

Anonymkode: 2eabb...4e5

De står jo faktisk å deler ut munnbind, noe som er dyrere, så dette tror jeg faktisk kun var oppførselen til sykepleieren 🙈 Det er det jeg reagerer på, ikke at jeg ikke fikk, men hvordan hun oppførste seg, må vel du forstå.

Har ikke et problem med å kjøpe selv, hadde jeg bare hatt mulighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bra at selve aborten og abortårsaken ikke går videre inn på deg, da 👍

Anonymkode: 7f766...a84

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ehm.....du skjønner vel at det ligger vonde følelser under her?

Anonymkode: 46d89...b7d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvorfor skal jeg dele mine følelser rundt dette her på en anonym side? 
om dette går inn på meg så har jeg et egen nummer å snakke med, isteden for 10 forskjellige anonyme, og svaret finner man ikke her. Derfor får man et nummer til det.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fy for en ekkel kommentar. 
Du ser jo godt at hun ikke sier noe sted hvorvidt det gikk inn på henne eller ikke. 

Er det litt deilig eller noe, for sånne som deg å bare lete etter grunner for å være ekkel mot folk? 

Kan begynne å lure av og til her inne.

Anonymkode: 7d537...5fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De står jo faktisk å deler ut munnbind, noe som er dyrere, så dette tror jeg faktisk kun var oppførselen til sykepleieren 🙈 Det er det jeg reagerer på, ikke at jeg ikke fikk, men hvordan hun oppførste seg, må vel du forstå.

Har ikke et problem med å kjøpe selv, hadde jeg bare hatt mulighet. 

Vel, det er påbudt med munnbind!

Jeg fikk heller ikke med engangsunderlag når jeg tok abort for noen år siden, men brukte da et håndkle i senga. Men det hun kommenterte til deg var langt over streken.

Anonymkode: 11c97...a15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sitt på do under hele aborten. Det som kommer ut er ikke noe du vil se på.

Anonymkode: f81c4...1ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kladder kan man faktisk få, da det er med i aborten, aborterer du på sykehus så får du skiftet kanskje 7 kladder på alle de timene. Jeg rekker ikke apoteket heller i dag tror jeg.

Om èn kladd er så stort problem, hva skatter vi for da. Jeg har ikke vært på sykehuset siden jeg var 6 år tror jeg? Hatt mindre enn 10 legetimer på alle disse årene jeg har levd også. 

«da det er med i aborten». Du mener at det er inkludert i en tjeneste du kjøper da eller? Merkelig syn på en abort..

Anonymkode: b776d...2bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vel, det er påbudt med munnbind!

Jeg fikk heller ikke med engangsunderlag når jeg tok abort for noen år siden, men brukte da et håndkle i senga. Men det hun kommenterte til deg var langt over streken.

Anonymkode: 11c97...a15

Svigersøsteren min er sykepleier og de fikk ikke lov å dele ut munnbind til alle, samme i matbutikker også, folk måtte kjøpe med seg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

«da det er med i aborten». Du mener at det er inkludert i en tjeneste du kjøper da eller? Merkelig syn på en abort..

Anonymkode: b776d...2bc

Når man tat abort på sykehuset så inkluderer de matter, jeg synes det var RART at det ikke var lov å ta med én som sagt, når man aborterer der borte så får man jo 6-7 iløpet av de timene man er der.

Skrevet

Jeg har måtte fullføre hjemmeabort (spontanabort/missed abortion) to ganger, og har brukt bind og toalett.. Brukt store deler av tiden min på å sitte på toalettet fordi jeg rett og slett følte behov for det. Det går nok bra om du bruker bind.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...