Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å søke ny jobb, men følger jeg ikke kan sette lovet på vent i mens. Jeg vet jo ikke om jeg får napp med det første. 

Jeg har lyst å melde meg på et kurs som går over ca 6 dager (totalt) over en periode på 3-4 måneder. 

Vet noen om man har rett på fri (gjerne uten lønn selvsagt) om kurset er bestilt og betalt før man evt får tilbud om stilling? Hvis jeg får jobb med vakter kan jeg jo alltids bytte og jobbe inn, men hvis det blir en jobb med strengere kjernetid feks, så vil det kanskje bli problemer. Kurset er også på dagtid. Men jeg kan alltids tilby meg å jobbe overtid for å jobbe inn hvis det er mulig. 

Anonymkode: 76c15...11f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har ingen rett på det. Det vil være fornuftig å ta opp med ny arbeidsgiver etter at du har fått et tilbud. 

Anonymkode: e0839...4a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, du har ingen rett på det. Det vil være fornuftig å ta opp med ny arbeidsgiver etter at du har fått et tilbud. 

Anonymkode: e0839...4a2

Ok. Må jo selvsagt tas opp om jeg blir tilbudt stilling. Men kan de trekke tilbudet da? Er snakk om et kurs i snitt 1 dag annenhver uke over 3mnd. 

Anonymkode: 76c15...11f

AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen rett på det nei. 

Anonymkode: f290e...2a2

AnonymBruker
Skrevet

Man har rett på veldig lite..hvorfor skulle man ha rett på dette liksom... Men du kan jo ta det opp med ny arbeidsgiver, vil ikke tro det er utslagsgivende om de ønsker å gi deg jobben og du er åpen om det på forhånd og sier du kan jobbe det inn. Det er jo ikke snakk om så ofte eller så lenge, og vanligvis er det jo en periode fra du får jobben til du starter uannsett.

Anonymkode: 6ddcd...e78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...