AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Hvis man tenker på det. Incels synes ikke særlig feminine folk, derfor liker de ikke feminisme Feminisme synes ikke særlig om maskuline folk, derfor har du feminister. Kjønn er ikke greia her, men mentalitet. https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45284455 Nearly 15 years later, Alana was in a bookshop reading a feminist magazine when she saw a small story about a man named Elliot Rodger. Anonymkode: 00fa9...e5c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Feminisme betyr ikke det du tror. jeg ville lest meg litt opp på hva det egentlig er hvis jeg var deg. Feminisme handler ikke om å mislike maskuline folk, tvert i mot. Det handler helt enkelt om like rettigheter for begge kjønn. Altså for mannen også. Anonymkode: e6731...76e 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man tenker på det. Incels synes ikke særlig feminine folk, derfor liker de ikke feminisme Feminisme synes ikke særlig om maskuline folk, derfor har du feminister. Kjønn er ikke greia her, men mentalitet. https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45284455 Nearly 15 years later, Alana was in a bookshop reading a feminist magazine when she saw a small story about a man named Elliot Rodger. Anonymkode: 00fa9...e5c Du/noen har misforstått. Feminismer har ikke noe imot maskulinitet, men at kjønn ikke skal definere en person. Hva slags kjønn en har skal ikke avgjøre hvilke muligheter det gir en person. Ikke økonomisk, karrieremessig, sosialt, osv. Dette gjelder både menn og kvinner. Incels har ingenting med feminisme å gjøre. Anonymkode: 3c5f8...3f0 4
herzeleid Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Jeg tenker en bedre parallell er at begge er bevegelser som er nyttige for og tiltrekker seg de som ønsker å skylde sine problemer på andre, og tjener som et ideologisk rammeverk som ofte leder folk på ganske ville veier. I begge tilfeller ser en utbredt bruk av til tider overdrevne fiendebilder og en beskrivelse av en virkelighet de aller færreste heldigvis kjenner seg igjen i. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 Er vel få feminister som har begått massemord som Elliot Rodger Anonymkode: 4ba95...bec
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 Nei. Neste tema! Anonymkode: d4c06...37f 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 Jeg er sikker på at kvinner og menn har en kvinnelighet i seg og en mandighet i seg. Det spørs hvilken retning man går, tror jeg. Jeg kunne ønske jeg kunne være kvinnelig og jeg er kvinne, uten at det skal være så fancy. At det ikke skal være helt transeaktig. Møtte en mann en gang med en veske, grønn øyenskygge og muligens leppestift, skinny boy 🙈 og da tenkte jeg at: åh nå kan jeg endelig være kvinne uten at noen synes jeg er rar for du er jo rarere enn meg 🙈🙈🙈🙈🙈🙈 Jeg synes mange feminine og maskuline greier har blitt blandet sammen og blitt en vassen graut. Det er ikke noe gøy. Anonymkode: 22a6b...ae8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 Vil si dett finnes like ekstreme forhold Anonymkode: 3271e...3ca
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #9 Skrevet 10. januar 2021 Feminist er jo bare når man er overbevist om at kvinner er like gode som menn, og derfor skal ha like rettigheter og muligheter. Altså misliker man ikke menn, eller ønsker å redusere noe ved dem. Bare løfte kvinner. Feminisme betyr heller ikke at man mener at menn og kvinner er helt like. De har ofte ulike fysiske egenskaper, som f.eks styrke og hurtighet. Men det gjør ikke en mindre verdt enn den andre, eller skal begrense noen utenom dem selv. Folk klarer å tenke selv. Få kvinner velger å bli brannmann hvor de må bære folk ut av brennende hus. Men råsterke modige jenter skal selvsagt ha muligheten, selv om ikke det passer for 100% av jentene. Anonymkode: 2f195...f08
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #10 Skrevet 10. januar 2021 Feminister jobber for like rettigheter for både menn og kvinner. De jobber selvfølgelig litt mer for kvinner siden de nesten i alle saker har vært lavere på rangen i alt fra lønn, stemmerett, overgrep osv osv Incels er i mine øyne en gjeng med man folk som vil ha sex og syns det er urettferdig at ingen vil ha dem Anonymkode: b6d80...d39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå