Gå til innhold

Gave til storesøster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle.

Jeg har et barnebarn på tre år som snart blir storesøster. Jeg har så lyst til å kjøpe noe til henne og ha med når vi kommer for å se den lille for første gang. Vil ikke at alt fokus skal være på den nyfødte.

Men problemet er at hun har alt som er av både klær og leker, så jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe.

Dere med små barn, har dere noen tips til meg?

Anonymkode: 99438...911

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da mitt barnebarn på 2,5 årble storebror så var han og jeg og kjøpte noe han kunne gi lillesøster på sykehuset. Valget falt på "koseklutdyr". Samme dag kjøpte jeg en bok i en serie som han elsket som skulle bli gave til han fra meg. (Kjøpt etter han var levert hjemme selvfølgelig.)  Kanskje det er en bok som kan passe storesøster som  du kan gi henne. Det viktigte jeg gjorde da jeg skulle se det nye barnebarnet første gang, var at storebror fikk "ansvaret" for å vise meg den lille søsteren sin og fortelle meg litt om henne. Tror det er viktig at de eldste føler at de fremdeles har "stor betydning" for oss som er besteforeldre.

Anonymkode: 5b849...047

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke besøke først, også la storesøster vise baby? Etterpå kan dere gå å kjøpe en leke eller noe til henne😄 Da får man aktivisert storesøster, foreldrene får litt alenetid med baby og du får alenetid med storesøster. 

Anonymkode: 09fec...340

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med bok, tegnebok, puslespill, billett til en kinofilm dere kan se sammen, et smykke som kan symbolisere storesøsterrollen eller ?

Anonymkode: 3c023...e08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange fine tips :) Da skal jeg nok klare å finne på noe, takk igjen :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jenten vår var på samme alder da hun ble storesøster, og hun fikk en legekoffert og beskjed om at det trengte hun nå som hun var storesøster og hadde fått et søsken å passe på. Det var helt topp, og det lekes fortsatt mye med nå 4 år senere. 

Anonymkode: 7c5f4...69c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jenten vår var på samme alder da hun ble storesøster, og hun fikk en legekoffert og beskjed om at det trengte hun nå som hun var storesøster og hadde fått et søsken å passe på. Det var helt topp, og det lekes fortsatt mye med nå 4 år senere. 

Anonymkode: 7c5f4...69c

Det var en god idè :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...