Shadowfyr Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 For meg. Balto tegnefilmen. Mer hårete i virkeligheten
Aragorn ll Elessar Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 (endret) Tror aldri jeg har sett en film basert på virkelig historie hvor man ikke løy og diktet opp ting. Pocahontas er jo et eksempel Endret 5. januar 2021 av Aragorn ll Elessar 4
Kågebruker Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Veldig mange gamle filmer er historisk ukorrekte. Har hørt at Braveheart er helt håpløs, men har verken sett filmen eller noe særlig kjennskap til perioden. Ellers så jo Tintin omstridt😁 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 1 minutt siden, Kågebruker said: Ellers så jo Tintin omstridt😁 Det nekter jeg å godta. Anonymkode: cdc3a...b9a 1
altflyter Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 Sånn ca alle Disneyfimmene har pyntet mye på de originale eventyrene
Aragorn ll Elessar Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Kågebruker skrev (Akkurat nå): Veldig mange gamle filmer er historisk ukorrekte. Har hørt at Braveheart er helt håpløs, men har verken sett filmen eller noe særlig kjennskap til perioden. Ellers så jo Tintin omstridt😁 Den er så historisk feil at man kan like godt kalle det en fantasifilm på linje med Narnia En av de verse tingene de gjorde i denne filmen var å skape et kjærlighets forhold mellom William Wallace (spilt av Mel Gibson) og Prinsesse Isabelle (Spilt v Sophie Marceau) grunnen til at jeg mener dette var ille var fordi den virkelige Isabella var 10 år gammel da William Wallace ble henrettet i 1305, de traff hverandre aldri i virkeligheten. Men i filmen lager de det som at de hadde et kjærlighets forhold og at hun ble gravid med William Wallace barn. Noe som selvsagt aldri skjedde i virkeligheten. 1
Shadowfyr Skrevet 6. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (4 timer siden): Den er så historisk feil at man kan like godt kalle det en fantasifilm på linje med Narnia En av de verse tingene de gjorde i denne filmen var å skape et kjærlighets forhold mellom William Wallace (spilt av Mel Gibson) og Prinsesse Isabelle (Spilt v Sophie Marceau) grunnen til at jeg mener dette var ille var fordi den virkelige Isabella var 10 år gammel da William Wallace ble henrettet i 1305, de traff hverandre aldri i virkeligheten. Men i filmen lager de det som at de hadde et kjærlighets forhold og at hun ble gravid med William Wallace barn. Noe som selvsagt aldri skjedde i virkeligheten.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #8 Skrevet 10. januar 2021 Man må ta tegnefilmer laget for barn for hva de er. De har aldri vært ment å være dokumentarer. Anonymkode: c0663...c4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå