Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #1 Skrevet 11. august 2005 Jeg har begynt å gå fort/ jogge, svømme og trene vekter 1 gang i uken for å gå ned i vekt og få bort litt av magen. Jeg lurer på, kan jeg ta situps annenhver dag for å hjelpe på, eller vil det bidra til at magen ser større ut?
Gjest Gjesta Skrevet 11. august 2005 #2 Skrevet 11. august 2005 Hei! Magen vil ikke bli storre, men musklene vil bli fastere. Men paa den andre siden , vil den heller ikke minke, for magen er fett og det er fettet som maa forsvinne, og magefettet forsvinner gjerne sist. Men da igjen, naar den tid kommer og alt magefettet ditt er borte vil du ha en stram og flott mage med masse muskler, saa det er jo bedre aa gjore det enn aa ikke gjore det, men det er utrolig kjedelig da (bare for aa odelegge det ellers saa positive innlegget...) xx
Milly:) Skrevet 11. august 2005 #3 Skrevet 11. august 2005 Tror det er kjempelurt å trene både rygg og mage, så får du tydeligere magemuskler (ikke større mage, men finere mage ), bedre holdning og sterkere rygg som tåler belastningen av å trene. Lykke til, høres ut som du er godt igang allerede!
Amber Skrevet 12. august 2005 #4 Skrevet 12. august 2005 Hvis kostholdet ditt er dårlig, hjelper desverre treningen lite... Ofte hos oss kvinner har vi litt mage, og mye av grunnen til det er karbohydrater og sukker. Spis KUN grovt brød (eller ikke brød i hele tatt), kutt ned på sukkeret (spes. brus) og du skal se fremgang om ikke så lenge
reddelinnea Skrevet 12. august 2005 #5 Skrevet 12. august 2005 Så flink du er som orker å trene. Lykke til. klem
Gjest Gjest_LINDA_* Skrevet 13. august 2005 #6 Skrevet 13. august 2005 Jeg har begynt å gå fort/ jogge, svømme og trene vekter 1 gang i uken for å gå ned i vekt og få bort litt av magen. Jeg lurer på, kan jeg ta situps annenhver dag for å hjelpe på, eller vil det bidra til at magen ser større ut? ← Nei,mager vil ikke se større ut...Du vil få fastere mage og om du er riktig flink kan du få ordentlig magemuskler. Husk å ikke bare gjør vanlige sittups-varier treninger ved at du bytter mageøvelser ofte slik at mangemusklene får nye utfordringer. En god øvelse er for eks å sitte på gulvet med armene rett ut. Len deg sakt bakover helt til du ikke klarer mer. Hold slik i den posisjonen litt og reis deg saklt opp igjen. Det tar sikkerlig i magemusklene. Lykke til med treningen din!
Gjest gjest Skrevet 13. august 2005 #7 Skrevet 13. august 2005 Jeg vil anbefale den pilates! Har brukt en dvd et par ganger i uken og har gått ned flere cm rundt livet i løpet av et par mndr uten å endre kostholdet!
aline Skrevet 13. august 2005 #8 Skrevet 13. august 2005 det viktige for å trene magemusklene riktig slik at de ikke virker større, er å faktisk trekke navlen inn så langt du kan, prøv å press den mot korsryggen og gulvet mens du trener magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå