Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid i uke 17. inntil nå har jeg stått greit i 100% jobb , vært kvalm men kommet meg igjennom. 

men i det siste har jeg vært så utrolig sliten, sover dårlig på nettene (må tisse hver veeeldig ofte, vondter i rygg..) og har også en 3 åring som skal ha sitt - (selv om mannen avlaster svært mye der. )

I disse covid-tider har det blitt noen «sykt»

barn dager i desember og nå tar jeg meg selv l å ha veldig dårlig samvittighet / føle meg dårlig / vet ikke hva det er mtp at jeg har hatt noen egenmeldingsdager. 

I tillegg har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke får beveget/trent nok , dette på tross av at jeg ikke har gått opp mer enn Max et par kilo siden graviditet.. har dårlig samvittighet overfor mannen og 3 åringen for at jeg er mer utålmodig. I det hele tatt...

Vet ikke hva jeg vil med innlegget men føler bare at dårlig samvittighet og dårlig følelse preger ganske mye av hverdagen nå.. kan det være hormonelt ?

Anonymkode: 555e9...73b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke godt å si hvorfor du føler det slik, og jeg skal ikke si det er feil, for vi er alle forskjellig. Men jeg er absolutt ikke der du er.. 

Jeg har i 4 uker vært 60% sykemeldt fra jobb - ikke dårlig samvittighet en plass! 

Jeg har bidratt mindre hjemme når kvalmen har vært på sitt verste, med både husvask, middag, rydding og med 4åringen. Ikke så veldig dårlig samvittighet der heller egentlig. 

Det er ingen grunn til å ha det, føler jeg. Jeg har kjent på det i ny og ne, feks når jeg har lagt i sengen og 4åringen veldig gjerne vil ha meg inn i stuen, blitt litt sårt akkurat da, men ikke tenkt mer på det i ettertid. 

Det er hva det er :) man skal ikke ha dårlig samvittighet for at kropp og sinn blir sliten under en graviditet :)

Anonymkode: d8aa8...f67

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er gravid i uke 17. inntil nå har jeg stått greit i 100% jobb , vært kvalm men kommet meg igjennom. 

men i det siste har jeg vært så utrolig sliten, sover dårlig på nettene (må tisse hver veeeldig ofte, vondter i rygg..) og har også en 3 åring som skal ha sitt - (selv om mannen avlaster svært mye der. )

I disse covid-tider har det blitt noen «sykt»

barn dager i desember og nå tar jeg meg selv l å ha veldig dårlig samvittighet / føle meg dårlig / vet ikke hva det er mtp at jeg har hatt noen egenmeldingsdager. 

I tillegg har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke får beveget/trent nok , dette på tross av at jeg ikke har gått opp mer enn Max et par kilo siden graviditet.. har dårlig samvittighet overfor mannen og 3 åringen for at jeg er mer utålmodig. I det hele tatt...

Vet ikke hva jeg vil med innlegget men føler bare at dårlig samvittighet og dårlig følelse preger ganske mye av hverdagen nå.. kan det være hormonelt ?

Anonymkode: 555e9...73b

Kanskje du er den typen som til vanlig pleier legge veldig stort press på deg selv og nå kjenner at du ikke klare følge "standarden" du har laget for deg selv med å yte 150% på jobb, hjemme, med barn, med husarbeid og med ALT. 

Jeg tror nok du må prate om dette med jordmor og få lufta følelsene litt. Det høres rett og slett ut som om du trenger å ta det innover deg at du er gravid og at det er veldig mange gravide damer som får lavere kapasitet enn utenfor svangerskapet.

Lykke til og husk og kos deg med magen. ❤️ 

Anonymkode: 3f22d...6ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...