Gå til innhold

er på bristepunktet her.. Hva gjør jeg??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stedatter på 16 som er frekk hele tiden og ofte kommer med kommentarer om at jeg er en dårlig mor for mitt barn og som for eksempel på nyttårsaften ut av det blå: de fleste blir bare penere og penere med alderen de, men du blir bare styggere og styggere du. Hun er heldigvis kun hos oss annenhver helg, men hver helg hun er her blir det stort sett dårlig stemning. Stemningen i huset blir dårlig bare hun tråkker over dørstokken omtrent.

Voksen stesønn som egentlig burde ha flyttet ut for lengst skylder på oss for at han mistrives her.   Mener det er best å være hjemme alene fordi at ingen maser på han eller setter krav til han.. i tillegg så kverulerer han på alt.. Som for eksempel når jeg ber han pent om å skylle kjøttdeigpakken før han kaster den i plastavfallet, så istedet for å si ok så googler han seg frem til grunner for å ikke gjøre det.. Han bor her hele tiden.  Jobber 100%. 

Samboer som ikke ser sine barn fra før sin oppførsel, men som hele tiden går å hakker og kjefter på fellesbarn for alt, noe jeg syns er urettferdig og som ødelegger far-barn forholdet til de grader.. deretter blir det krangel og dårlig stemning mellom oss av det..

Hva gjør jeg her?? Må jeg bare kaste de ut? Jeg holder ikke ut lenger.. Sliter med hjertebank og stress pga. dette og kjenner at jeg ikke takler dette familielivet lenger.

Anonymkode: 237e3...d83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sett fra ditt ståsted ville jeg kasta hele hurven ut.

Anonymkode: 3745d...0be

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Ville ha tatt mine egne barn og flyttet ut og ALDRI sett meg tilbake. 

Anonymkode: da9f7...33b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Da sier du at det enten blir familieterapi eller skilsmisse. 

Først dere foreldre, så må barna og med.

De ungene høres jævlig ufordragelige ut. Spesielt jenta.

Tenårimgsfrekkheter og surt humør er en ting, men hun er direkte stygg i oppførselen. 

Skriv ned det de sier, og les det høyt ved en anledning i familieterapi. De må få gjøre det samme med dere foreldre, selvsagt. 

Anonymkode: be4f9...82a

• Liker 12
Skrevet

Kanskje han tillater mer fra egne barn pga dårlig samvittighet. Da må han jo jobbe med det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hiv ut. Jeg er sur av mindre forseelser en det der, og jeg leker med tanken av og til.

Anonymkode: 6b950...0aa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Yuumi skrev (3 minutter siden):

Kanskje han tillater mer fra egne barn pga dårlig samvittighet. Da må han jo jobbe med det. 

ja.. det gjør han.. Han har alltid gjort det. de har knapt fått motgang noen gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

i tillegg så har det vert jul nå.... samboer greier ikke å forstå at døgnrytme og rutine er veldig viktige faktorer for vår sjuåring.. På hytta har vi snudd døgnrytmen helt pga. mye folk og mye bråk og da har dagene og humøret blitt deretter.. Dette takler ikke han og prøver å gi konsekvenser som tar fra barnet frisk luft og fysisk aktivitet som bare gjør vondt verre. Til slutt truet jeg med å reise hjem om han ikke meldte seg ut, da det ble sykt dårlig stemning. I tillegg så kunne han kjefte på barnet med alkohol innabords, noe jeg synes er ugreit. 

Etter to dager hjemme med rutiner har humøret stabilisert seg igjen... 

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjør jeg her?? Må jeg bare kaste de ut? Jeg holder ikke ut lenger.. Sliter med hjertebank og stress pga. dette og kjenner at jeg ikke takler dette familielivet lenger.

Ja. 

Anonymkode: 2a0cc...3a9

• Liker 5
Skrevet

kast de ut... gidder du virkelig å kjempe og bruke mer energi på dette?

• Liker 5
Skrevet

Hvis min stedatter hadde sagt noe slik til meg hadde jeg krevd at faren sendte henne hjem med beskjed om å ikke komme tilbake før hun har lært seg folkeskikk. Hadde faren nektet hadde han røket ut og. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Samboer som ikke ser sine barn fra før sin oppførsel, men som hele tiden går å hakker og kjefter på fellesbarn for alt, noe jeg syns er urettferdig og som ødelegger far-barn forholdet til de grader.. deretter blir det krangel og dårlig stemning mellom oss av det..

Her må far få beskjed om at forskjellsbehandling er uakseptabelt. Mulig han er så redd for å forskjellsbehandle særkullsbarna at det går utover de yngste? 

Her må han faktisk strammes opp og ta seg kraftig sammen! 

Særkullsbarna må oppføre seg, selv om de har en stemor. 

Anonymkode: 92ea2...11d

• Liker 3
Skrevet
Glød skrev (14 minutter siden):

Hvis min stedatter hadde sagt noe slik til meg hadde jeg krevd at faren sendte henne hjem med beskjed om å ikke komme tilbake før hun har lært seg folkeskikk. Hadde faren nektet hadde han røket ut og. 

Hva mener du med dette? Hun er jo hjemme.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes synd på disse stebarna jeg. De føler nok at de ikke er egentlig velkomne, særlig jenta. 16 år bare, det er en grunn til at hun oppfører seg sånn. Får sikkert ikke oppmerksomhet, så prøver på det antakelig.  Triste greier med dine barn og våre barn. Far føler seg sikkert mellom barken og veden. Dere trenger alle familieterapi, snakke om problemene. 

Anonymkode: 29dcc...57f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stedatter på 16 som er frekk hele tiden og ofte kommer med kommentarer om at jeg er en dårlig mor for mitt barn og som for eksempel på nyttårsaften ut av det blå: de fleste blir bare penere og penere med alderen de, men du blir bare styggere og styggere du. Hun er heldigvis kun hos oss annenhver helg, men hver helg hun er her blir det stort sett dårlig stemning. Stemningen i huset blir dårlig bare hun tråkker over dørstokken omtrent.

Voksen stesønn som egentlig burde ha flyttet ut for lengst skylder på oss for at han mistrives her.   Mener det er best å være hjemme alene fordi at ingen maser på han eller setter krav til han.. i tillegg så kverulerer han på alt.. Som for eksempel når jeg ber han pent om å skylle kjøttdeigpakken før han kaster den i plastavfallet, så istedet for å si ok så googler han seg frem til grunner for å ikke gjøre det.. Han bor her hele tiden.  Jobber 100%. 

Kanskje dere gjorde feil når dere skulle innlemme stebarna? Her høres det ut som det har gått alt for fort, og stebarna har blitt glemt og oversett. Det er selvsagt ikke rett at de kaller deg med stygge navn. Men når barn/ungdom har slik oppførsel, er det gjerne en grunn til det. 

Anonymkode: 695eb...070

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

i tillegg så har det vert jul nå.... samboer greier ikke å forstå at døgnrytme og rutine er veldig viktige faktorer for vår sjuåring.. På hytta har vi snudd døgnrytmen helt pga. mye folk og mye bråk og da har dagene og humøret blitt deretter.. Dette takler ikke han og prøver å gi konsekvenser som tar fra barnet frisk luft og fysisk aktivitet som bare gjør vondt verre. Til slutt truet jeg med å reise hjem om han ikke meldte seg ut, da det ble sykt dårlig stemning. I tillegg så kunne han kjefte på barnet med alkohol innabords, noe jeg synes er ugreit. 

Etter to dager hjemme med rutiner har humøret stabilisert seg igjen... 

Her sier du det selv. «Viktig for VÅR syvåring». Hva med stebarna? Hva er viktig for dem? Du har gått i fella og favoritiserer eget barn- dessverre på bekostning av stebarna. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som den mannen du har drasset i hus trenger en pause fra flaska. Nekte barnet fysisk aktivitet og frisk luft pga konsekvenser - hva er det for noe tull? Tenker han klart?

Anonymkode: 3bfe1...ea0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg forstår følelsen du sitter med. Du er på en måte ikke "hjemme" i ditt eget hjem. Der du skal ha det trygt og godt, hente krefter - blir du i stedet motarbeidet og kritisert av mennesker du ikke selv har valgt (kun indirekte).  

Det er vel ingen hurtig løsning på dette. Er du en som er flink å snakke for deg og kan stå opp for deg selv så kan du innkalle til familieråd og si at nå er nok nok.

Et alternativ er familievernkontoret. 

Uansett, begynn med din mann. Vær bånn ærlig og si hvordan du har det.  Du åpner for muligheten å kaste alle ut, så da synes jeg du kan stille ultimatum og be han ta tak i ting sammen med deg - eller flytte ut.

Uansett hva du gjør så ønsker jeg deg lykke til. Tenk på fellesbarnet som kanskje tar større skade av å leve slik det er nå kontra med kun deg/søsken.

Anonymkode: 5fdbc...ce6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kanskje dere gjorde feil når dere skulle innlemme stebarna? Her høres det ut som det har gått alt for fort, og stebarna har blitt glemt og oversett. Det er selvsagt ikke rett at de kaller deg med stygge navn. Men når barn/ungdom har slik oppførsel, er det gjerne en grunn til det. 

Sånt skjer når barn blir grenseløse, jeg tipper at de sjelden eller aldri har fått tiltale for dårlig oppførsel mot andre og går stadig lengre, fordi grensene skyves. De blir unnskyldt med "stakkars skilsmissebarn" og opplever aldri konsekvenser for å være stygge mot andre. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Her sier du det selv. «Viktig for VÅR syvåring». Hva med stebarna? Hva er viktig for dem? Du har gått i fella og favoritiserer eget barn- dessverre på bekostning av stebarna. 

ehm.. ja...  rutiner og søvn er sikkert viktig for stor ungdom og voksne også, men de sover jo til alle døgnets tider på en måte..  hva mener du??  Litt teit å sammenligne her syns jeg :P

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...