Gå til innhold

Èn mnd til mor og èn mnd til far ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om en slik ordning for et barn på 5 år?

Anonymkode: 3a062...320

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvordan barnet reagerer på det. For noen barn hadde det blitt for lenge mellom hver gang h*n ser en av foreldrene, andre kunne klart det fint så lenge de har muligheten til en viss kontakt med den andre forelderen. Jeg personlig mener at en mnd om gangen er for lenge. 

Anonymkode: 01952...21f

• Liker 3
Skrevet

1 mnd er veldig lenge for et så lite barn. Jeg kan forstå at tenåringer velger 2 uker av gangen i stedet for 1, men små barn bør ha hyppigere kontakt med begge foreldrene enn som så. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke fungert for samboerens fem-åring. Blir for lenge borte fra mor/far. 

Anonymkode: 9742f...aa3

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke når de er så små? Jeg bodde med den ordningen når jeg var 14, og det fungerte utmerket. Slapp og flytte hver uke, ble mye stress. Hva med annen hver uke og feks helgen hos den barnet ikke er hos? Man må bare finne løsninger som fungerer for alle 😊

Anonymkode: e30d2...708

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det er eneste samvær? Vet om noen som har det slik for en 6-åring, men det innbefatter at barnet er annen hver helg hos mor, i fars måned - og motsatt for å sikre at det ikke blir for lang tid :) 

Anonymkode: fb96e...80d

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er jammen ikke rart ungdommen sliter med mye angst og depresjon om denne typen unaturlige oppvekstvilkår er normen. Og at de voksne kanskje bør vurdere å sette seg selv mer til side, og prioritere barna om de absolutt skal skille seg. At barna får beholde det trygge hjemmet sitt og at de voksne heller flytter inn og ut hver uke er for eksempel en bedre løsning, i alle fall så lenge ungene er såpass små.

Anonymkode: 53c44...9a6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er pga fars turnus at vi har denne ordningen, han er borte i fire uker. Men jeg tror kanskje ikke det er bra for barnet, det sliter i bhg og hjemme med utagerende atferd, kanskje det har en sammenheng?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er pga fars turnus at vi har denne ordningen, han er borte i fire uker. Men jeg tror kanskje ikke det er bra for barnet, det sliter i bhg og hjemme med utagerende atferd, kanskje det har en sammenheng?

Selvsagt sliter et lite barn med å konstant ikke skulle se mamma/pappa i fire uker. Fire uker er nærmest uendelig i et barns perspektiv, og kan være traumatisk og skape tilknytningsproblemer. Enten må far bytte jobb, eller så må du være den primære omsorgspersonen og så kan far ha samvær. Barnet må i hvert fall ha én omsorgsperson som er der noenlunde stabilt i hverdagen.

• Liker 19
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvsagt sliter et lite barn med å konstant ikke skulle se mamma/pappa i fire uker. Fire uker er nærmest uendelig i et barns perspektiv, og kan være traumatisk og skape tilknytningsproblemer. Enten må far bytte jobb, eller så må du være den primære omsorgspersonen og så kan far ha samvær. Barnet må i hvert fall ha én omsorgsperson som er der noenlunde stabilt i hverdagen.

Helt enig! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare selge ungen og dele fortjenesten 50-50?

Anonymkode: 6ea01...2b2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har dere kommet frem til en slik løsning? Ikke under veiledning på et familiekontor håper jeg. Det er absolutt ikke en god fordeling for et lite barn på fem år, som har behov for stabilitet. En måned er lenge for en femåring! Han blir jo rotløs.   Ikke rart han utagerer, dette må dere endre på.

Anonymkode: 95549...5d0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Far ville ha 50/50, og jeg har ikke tenkt over at det ville få slike konsekvenser😭

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har forslag til en bedre ordning?

Skrevet

Det kan selvfølgelig hende det finnes barn som ville trives med det, men jeg tror de aller, aller fleste femåringer synes det blir for lenge. Skjønner at det er kjipt for den forelderen som jobber 4 uker borte, men sånn er det bare. Barnet skal ikke lide for det.

Annenhver uke når far er hjemme kanskje? Første uka far er hjemme, samt tredje uka, og siste helga far er hjemme for eksempel?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Far må selvsagt ha mindre samvær... 2 uker burde være nok

Ring familievernkontor for ny mekling 

Anonymkode: 1460d...fd8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mindre samvær. Barnets beste går først. Så får han heller ordne seg en annen jobb om han virkelig vil ha barnet 50/50

Anonymkode: 01952...21f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Far må få vanlig jobb, eller så må du ha hovedomsorgen. Da kan kanskje far ha torsdag - søndag to ganger mens han er hjemme. Barnet trenger en stabil hverdag og det har det ikke nå

Anonymkode: c334f...e51

• Liker 7
Skrevet

Beklager, men jeg ville ha måte være DØD før jeg ville ha vært borte fra barna mine 4 uker i strekk.  

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Far må få vanlig jobb, eller så må du ha hovedomsorgen. Da kan kanskje far ha torsdag - søndag to ganger mens han er hjemme. Barnet trenger en stabil hverdag og det har det ikke nå

Anonymkode: c334f...e51

👆

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...