AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Våknet idag, og temperaturen har sunket enda mer idag enn den var sunket igår, så da kommer vel TR imorgen 😪 Jeg var sikker på at det hadde klaffet denne gangen, og har aldri heller hatt så høy peak på EL-testen som denne perioden. Har derfor testet fra 8 dpo, men ingenting, og idag er det vel heller ikke vits å kaste bort penger på enda flere negative tester siden BBT har sunket ☹ Har lutealfase på 13, er det for lite til at egget klarer å feste seg? Begynner å dra på årene, så lurer på om det er noe jeg kan ta opp med legen? Er 38, og har ingen barn fra før. Er så uendelig skuffet, og drittlei av at det ikke går. Hadde en SA 6+ i august, og en kjemisk forrige mnd, og kjenner det tar på. Skjønner ikke hvordan dere holder ut, dere som har prøvd lenge. Gode klemmer til dere ❤ Anonymkode: 688db...282
HannaNO Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Jeg kan dessverre ikke svare deg på spørsmålene dine, da jeg selv sliter med kort lutealfase og ikke vet hva som vil hjelpe, men jeg har i hvertfall tenkt å undersøke om det er noe gyn. kan hjelpe med, så det skader kanskje ikke? Jeg har dog på 8 dager, så 13 høres for meg bra ut.. Ville i allefall gi en god klem ❤️ Og jeg krysser fingrene for at det allikevel kan komme en positiv test ut av denne perioden. ❤️ 1
Dame1989 Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 13 dagers lutealfase er helt normalt. Er vanlig å bli dritt lei så forstår deg godt. Slitsomt å få forhåpninger hver måned for så å bli skuffet. Jeg er i pp 12 nå og 10 dpo. Har masse symptomer, men kun svak skyggestrek jeg alltid får i dpo land. Var så sikker på at jeg var gravod, men har allerede startet planleggingen av pp 13 1
Amatariel Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 13 dager er en fin lutealfaselengde ja. Under 10 er defekt. Jeg har 12 dager og har blitt gravid flere ganger. Hvor lenge har dere prøvd? Med tanke på alderen din hadde jeg gått til gynekolog for en prat og bli fulgt opp litt. Ikke sikkert du trenger så mye hjelp (kan være ren uflaks at du ikke har blitt gravid hittil), men er alltids greit å ta noen prøver og føle at man gjør noe. I tilfelle man f.eks trenger litt medisinhjelp så er det fint å få kartlagt så tidlig som mulig. Jeg er 36 år nå, og dro til gynekolog i pp1 😶 (men da hadde jeg mye tidligere erfaring fra sist jeg va prøver). Veldig godt å komme inn i systemet tidlig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Våknet idag, og temperaturen har sunket enda mer idag enn den var sunket igår, så da kommer vel TR imorgen 😪 Jeg var sikker på at det hadde klaffet denne gangen, og har aldri heller hatt så høy peak på EL-testen som denne perioden. Har derfor testet fra 8 dpo, men ingenting, og idag er det vel heller ikke vits å kaste bort penger på enda flere negative tester siden BBT har sunket ☹ Har lutealfase på 13, er det for lite til at egget klarer å feste seg? Begynner å dra på årene, så lurer på om det er noe jeg kan ta opp med legen? Er 38, og har ingen barn fra før. Er så uendelig skuffet, og drittlei av at det ikke går. Hadde en SA 6+ i august, og en kjemisk forrige mnd, og kjenner det tar på. Skjønner ikke hvordan dere holder ut, dere som har prøvd lenge. Gode klemmer til dere ❤ Anonymkode: 688db...282 Har også 13 dager og blitt gravid! Masse lykke til. Søtter å kontakte gyn om det kan roe deg ned. Håper du blir fort gravid. Anonymkode: 69711...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Hvor lenge har dere prøvd? Anbefales det ikke for de over 35 å kontakte lege om de ikke he blitt gravide innen 6 mnd Anonymkode: 12365...153 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Tusen takk for svar. Har bare prøvd siden september, så 4 pp totalt, så sånn som jeg føler meg nå, jeg kan ikke forestille meg hvor kjipt det er for dere som prøvd lenge.. ❤ Tenker jeg går til lege med dette om det går 3 pp til, og inntil videre får jeg prøve å ha litt tålmodighet. Har lest en del på nett idag, og har gått til innkjøp av wild jam og b6 og b12 vitaminer. Ts Anonymkode: 688db...282
Gjest Chicchi Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar. Har bare prøvd siden september, så 4 pp totalt, så sånn som jeg føler meg nå, jeg kan ikke forestille meg hvor kjipt det er for dere som prøvd lenge.. ❤ Tenker jeg går til lege med dette om det går 3 pp til, og inntil videre får jeg prøve å ha litt tålmodighet. Har lest en del på nett idag, og har gått til innkjøp av wild jam og b6 og b12 vitaminer. Ts Anonymkode: 688db...282 Jeg går inn i 7. pp, men jeg synes faktisk det var verre i de første fire prøveperiodene. Så ikke ha dårlig samvittighet for at du føler så enorm skuffelse, det er en del av fasen når man begynner å innse at det ikke skjer så fort som man trodde. Man er kanskje mer forberedt på skuffelse når det har gått en lang stund og man utvikler hardere hud. Kjempefint å gå til innkjøp av tilskudd og love deg selv legehjelp etter hvert. Da føler man i alle fall at man gjør noe. Det er ikke alle som er skapt for å sitte og vente og tvinne tommeltotter 😉 Det er ikke noe negativt med å være foretaksom! Og jeg vet ikke om dette gjelder deg, men jeg får hele tiden høre "at jeg ikke må stresse". Det har jeg slått ned på. Selv om jeg bryr meg om resultat og vil at noe skal skje, skal ingen få fortelle meg at det er "stresset mitt" som hindrer en graviditet. Lykke til ❤️ Og stå på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå