Gå til innhold

Kan man anmelde et firma til politiet når de har utført en tjeneste og nekter å tilbakebetale en gebyrfeil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært uheldige (og dumsnille) som betalte fakturaen til snekkeren vår. Vi fikk en frist på fem dager så vi fortet oss å betale hele beløpet og sendte mail om forespørsel om beskrivelse av fakturaen. De innrømmet de hadde gjort en feil og skylder oss flere tusen. Dette er nå åtte uker siden. Jeg har ringt dem 1-5 ganger hver dag og sendt meldinger. Først hyggelig, nå trusler. De innrømmer de har tatt for mye penger, de har til og med sendt en screen shot at pengene har blitt overført i banken. Likevel har ikke pengene kommet på konto. Nå har de sluttet å svare meg helt. Jeg er så sint og fortvilet. Kan jeg anmelde dem? Straffe dem med dagbot for at de nekter å tilbakebetale? Hva gjør vi nå?

Anonymkode: 2d2f1...e6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan anmelde "hvem du vil", så vurderer politiet om de vil etterforske og ta ut tiltale.

Anonymkode: 6b8d0...c9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1) Skriver at dere dessverre må ta saken til Forliksrådet.

2) Om ikke noe skjer ganske raskt, kontakt Forliksrådet.

Anonymkode: a01b2...9f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du truer først med Forliksrådet og da pleier de fleste å betale tilbake. De vet de kommer til å tape om de har gjort en feil.

Anonymkode: 09101...9f3

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke tilfeldigvis et firma drevet av utlendinger eller har utenlandske arbeidere?.

Anonymkode: 3b5f2...9da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...