AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Del Skrevet 5. januar 2021 Hei, Jeg er en kvinne på 78 kg og 165 høy. Målvekt er 60-62 kg som er vekten jeg lå på før graviditet. Nå er det straks 2 år siden fødsel og kroppen tviholder på kiloene. Jeg har alltid trent mye, da spesielt HIT løpeøkter. Jeg har nå lest meg opp på denne keto diettene og blir litt bekymret når anbefalt mengden kalorier i løpet av en dag er på 1426 kcal. Som sagt trener jeg høyintensitet ca. 3 ganger i uken, og med et så lavt kcal inntak per dag er jeg bekymret for at det blir for lite i tillegg til trening. Så spm mitt er - går det fint å trene med et så lavt kcal inntak? Og er det noe vitamintilskudd som er anbefalt på denne dietten? ☺️ Anonymkode: f201c...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #2 Del Skrevet 5. januar 2021 Kaloriinntaket bestemmer du selv. Hva du skal spise, bestemmer du selv. Om, hvordan og hvor hardt du skal trene, bestemmer du selv. Vekta di bestemmer du ut fra hvor mange kalorier du over tid tar inn og forbruker. Sug dette til deg før tråden blir fjernet fordi du nevnte et for lavt kaloriinntak. Anonymkode: bafee...8c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 5. januar 2021 #3 Del Skrevet 5. januar 2021 Ketogen diett er ikke noen god kombo med HIIT-trening. Hvis du er bestemt på dette bør du la kroppen venne seg til endringene i matinntak, og heller ta noen veldig rolige økter framover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Del Skrevet 5. januar 2021 Viktualia skrev (4 timer siden): Ketogen diett er ikke noen god kombo med HIIT-trening. Hvis du er bestemt på dette bør du la kroppen venne seg til endringene i matinntak, og heller ta noen veldig rolige økter framover. Okei, tusen takk for svar ☺️ Jeg får ta det rolig i starten og la kroppen venne seg til endringene. Om det ikke lar seg gjøre å omstille kroppen, øker jeg nok bare det totale kcal inntaket litt ☺️ Anonymkode: f201c...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Okei, tusen takk for svar ☺️ Jeg får ta det rolig i starten og la kroppen venne seg til endringene. Om det ikke lar seg gjøre å omstille kroppen, øker jeg nok bare det totale kcal inntaket litt ☺️ Anonymkode: f201c...065 Men det er ikke kaloriinntaket som er problemet med keto og HIIT, problemet er at kroppen trenger karbohydrater for å kunne yte eksplosivt. Ketoner gir en mer moderat, men langvarig form for energi. Skal du velge en ketogen livsstil bør du derfor velge aktiviteter som f.eks svømming, tung styrketrening, lange turer etc. fremfor hard kardio. Anonymkode: 3c3d4...0d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Del Skrevet 5. januar 2021 Du kan prestere godt på keto, men det vil ta tid for kroppen å omstille seg, så i begynnelsen kan du merke en reduksjon. Anonymkode: a1966...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Del Skrevet 5. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men det er ikke kaloriinntaket som er problemet med keto og HIIT, problemet er at kroppen trenger karbohydrater for å kunne yte eksplosivt. Ketoner gir en mer moderat, men langvarig form for energi. Skal du velge en ketogen livsstil bør du derfor velge aktiviteter som f.eks svømming, tung styrketrening, lange turer etc. fremfor hard kardio. Anonymkode: 3c3d4...0d1 Okei! Så i og med at jeg skal ned en god del kg så burde jeg ligge hard kardio på hyllen til målet er nådd? Og deretter øke litt og litt på antall karbohydrater for å se hva kroppen tåler før den går opp i vekt og da ta opp igjen HIIT treningen? Ts Anonymkode: f201c...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #8 Del Skrevet 12. januar 2021 Dummeste jeg har lest. Keto og HIIT er en utmerket kombo, har drevet med det i årevis. Anonymkode: 16baa...75d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Del Skrevet 12. januar 2021 On 1/5/2021 at 2:10 PM, AnonymBruker said: Men det er ikke kaloriinntaket som er problemet med keto og HIIT, problemet er at kroppen trenger karbohydrater for å kunne yte eksplosivt. Ketoner gir en mer moderat, men langvarig form for energi. Skal du velge en ketogen livsstil bør du derfor velge aktiviteter som f.eks svømming, tung styrketrening, lange turer etc. fremfor hard kardio. Anonymkode: 3c3d4...0d1 Det er bare tull. De første ukene er det ille men når kroppen blir vant til å bruke ketoner som drivstoff er det ikke forskjell. Jeg trener hiit og spiser keto og faster uten problemer med treningen. Løfter tunge vekter også. Men det er en overgangsperiode i begynnelsen. Anonymkode: 203c8...54b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. januar 2021 #10 Del Skrevet 12. januar 2021 Tråden er ryddet for diskusjon om matnntak under 1500 kcal. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 12. januar 2021 #11 Del Skrevet 12. januar 2021 Jeg har spist keto i mange år og det fungerer helt utmerket med høy intensitet trening. Er du ny på keto må du imidlertid gi det noe tid, for kroppen skal omstille seg fra karboforbrenning til fettforbrenning. I fasen hvor det skjer vil du oppleve det motsatte. Du blir trøtt, sur og lei. Men tro meg, det går over i løpet av noen uker. Hold ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. januar 2021 #12 Del Skrevet 12. januar 2021 Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Spørsmål eller kommentarer til moderering tas på Ris og ros og spørsmål, eller via PM til moderator. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå